• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H ombouw naar Full options

nee van alles wat ik er over gelezen heb gaat dat niet, of je leert de radio uit in de auto waar hij inzat of je plaatst scherm en radio tegelijk over, ieder andere manier levert een waardeloos stuk plastic op.

Het ging hier om een scherm en dvd90(uit dezelfde auto).Ik lees wel eens dat als je ze beide vervangt dat ze gekoppeld zijn en het plug en play is.

Nog even langs de opel geweest en die gaf aan dat dit allemaal niet zo makkelijk gaat(updaten van cd30 naar dvd90) omdat de stekker verbindingen allemaal anders zijn, en meestal niks voorbereid is.

Geen idee hoe ik dit kan controleren, en vind het toch zonde om een scherm en dvd90 aan te schaffen voor 500,- waar ik vervolgens niks aan heb

Ik zal vd week wel even wat demonteren en foto's van de stekkers maken.

Even uit mijn hoofd, voor ene kleurenscherm moet er een extra rgb kabel bij getrokken worden, juffer1 kan je daar wel meer over vertellen, hij heeft er bij hem ook een kleurenscherm ingebouwd met de cd70.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

Net Nog even contact gehad met een sloperij, had voor mij een mooi scherm liggen en een DVD90.

Maar de man zelf wist niks van afmelden af en zei dat de dealer via t serie nummer de radio weer vrij kon geven... :wtf

Jah idd,

Morgen zal ik wel even wat foto's van de aansluitingen, lijkt me sterk dat de stekker van een TID gelijk zijn met een CID.

Op ebay lees ik vaak 'Display and dvd90 are "maried" so its plug and play'. dit zal er op duiden dat het setje van de sloop niet afgemeld hoeft te zijn?!

Blijft allemaal net te duur om even te proberen..

nee van alles wat ik er over gelezen heb gaat dat niet, of je leert de radio uit in de auto waar hij inzat of je plaatst scherm en radio tegelijk over, ieder andere manier levert een waardeloos stuk plastic op.

stekkers van gid/cid /mid zijn allemaal het zelfde.

de extra rgb kabel heb je alleen nodig icm met cid als je je navigatie in kaart weergave wilt hebben ipv pijltjes,

heb bij mij ook de gid veranderd naar cid,

2010-12-25095327.jpg

kabel.png

had geluk dat de rgb kabel er al in de auto aanwezig was.

af melden van het systeem,bv sloopauto, moet toch echt in de sloopauto gebeuren,met de carpass van de sloopauto.

greetz

Marcel

Het ging hier om een scherm en dvd90(uit dezelfde auto).Ik lees wel eens dat als je ze beide vervangt dat ze gekoppeld zijn en het plug en play is.

Nog even langs de opel geweest en die gaf aan dat dit allemaal niet zo makkelijk gaat(updaten van cd30 naar dvd90) omdat de stekker verbindingen allemaal anders zijn, en meestal niks voorbereid is.

Geen idee hoe ik dit kan controleren, en vind het toch zonde om een scherm en dvd90 aan te schaffen voor 500,- waar ik vervolgens niks aan heb

Ik zal vd week wel even wat demonteren en foto's van de stekkers maken.

Na wat zoeken naar plaatjes kwam ik er ook achter dat de aansluitingen het zelfde zijn.

Heb vanmiddag ook gelezen over bedrijven die radio's kunnen resetten, zodat deze weer gebruikt kunnen worden, de sloopauto is namelijk al tot schroot verwerkt.

Even uit mijn hoofd, voor ene kleurenscherm moet er een extra rgb kabel bij getrokken worden, juffer1 kan je daar wel meer over vertellen, hij heeft er bij hem ook een kleurenscherm ingebouwd met de cd70.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

Het is wel te doen in een andere auto alleen moet je de security code en chassis nummer van de ''sloop auto'' hebben om het setje te kunnen afmelden in een andere auto.

Jah idd,

Morgen zal ik wel even wat foto's van de aansluitingen, lijkt me sterk dat de stekker van een TID gelijk zijn met een CID.

Op ebay lees ik vaak 'Display and dvd90 are "maried" so its plug and play'. dit zal er op duiden dat het setje van de sloop niet afgemeld hoeft te zijn?!

Blijft allemaal net te duur om even te proberen..

De opel dealer zei dat hij met het ingeslagen serienummer vd radio de security code kon opvragen/achterhalen.

Vervolgens in mijn auto monteren, afmelden met de oude sec.code en weer aanmelden.?

stekkers van gid/cid /mid zijn allemaal het zelfde.

de extra rgb kabel heb je alleen nodig icm met cid als je je navigatie in kaart weergave wilt hebben ipv pijltjes,

heb bij mij ook de gid veranderd naar cid,

2010-12-25095327.jpg

kabel.png

had geluk dat de rgb kabel er al in de auto aanwezig was.

af melden van het systeem,bv sloopauto, moet toch echt in de sloopauto gebeuren,met de carpass van de sloopauto.

greetz

Marcel

Na wat zoeken naar plaatjes kwam ik er ook achter dat de aansluitingen het zelfde zijn.

Heb vanmiddag ook gelezen over bedrijven die radio's kunnen resetten, zodat deze weer gebruikt kunnen worden, de sloopauto is namelijk al tot schroot verwerkt.

Het is wel te doen in een andere auto alleen moet je de security code en chassis nummer van de ''sloop auto'' hebben om het setje te kunnen afmelden in een andere auto.

Terug
Naar boven