• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H ombouw naar Full options

@chieltjuh wrote:Volgens mij moet het dan gewoon gaan werken,(heb er geen ervaring mee)

Het makkelijkste is een keer een opcom in de buurt opzoeken en even activeren. ;)

Ah, ik dacht dat je er ervaring mee had.

Ik heb al een oproep gedaan voor opcom maar ik ga ook naar de dealer vandaag even luisteren wat die zegt.

Vind ik serieus geen geld!!

Dealer vroeg 93 eries voor een nieuwe stalk, de sloop 75, op ebay ben je ook al snel 50 euries kwijt volgens mij!!

helaas heb ik geen koppelings schakelaar,en weet ik niet of de aansluitingen er zitten.. engels forum kom ik er niet uit, dus voorlopig maar een baksteen :wors

Nee ik probereer erachter te kopen hoe het presies zit als je geen voorbereidingen hebt,

zo ver ik nu weet moet ik een kopp schakelaar monteren, draad trekken vanaf kopp schakelaar? naar ?!

en bedieningsstalk monteren en inlezen..

Ik woon niet om de hoek dus aan mijn opcom heb je ook weinig(aan mijn opcom kennis ook niet:P)

ik zoek dus die kapjes ook voor de bestuurderszijde daklijst

had de dealer gebeld, kwam samen op iets van 50eu vd 2 kapjes.

daklijst niet eens meegerekend..op de sloop zijn ze ook schaars

chieltjuh

heb je de daklijst zelf gespoten of waren ze al gespoten??

mvg

Ik heb nu Cruise Control in mijn GTC. :thumbup

Het heeft mij totaal 72 euro gekost. 44 voor de hendel en 28 voor het programmeren bij de dealer. (de koppelingsschakelaar had ik er al inzitten) Het programmeren kostet incl. proefrit 20min.

Ook het indicator lampje in het dashboard doet het.

Wil er iemand een knipperlicht hendel kopen? :thumb

Ik ben nog steeds aan het twijfelen om in mijn GTC navi in te bouwen, nou eerst nog een paar vragen voordat ik naar de sloop toe ga en met de verkeerde spullen thuis kom:

DVD90 of CD70 navi, wat is het verschil? en is een CID het enige scherm wat combineerd met deze 2?

Ik wil vanaf mijn cd30 en TID upgraden naar DVD90/CD70 NAVI kan dit?

Scherm en Radio moeten afgemeld zijn, anders zijn deze onbruikbaar?! en valt dit te controleren of moet ik hierover gwn een afspraak maken met de verkoper(waarschijnlijk de sloop)

Wat heb ik nodig:

-DVD90 of CD70 navi

-CID scherm

-behuizing?(kan ik de behuizing van mijn TID gebruiken?)

-RGB kabel(tussen CID en Radio/navi?)

-antenne/antenne kabel(voor de navi?)

Klopt dit zo aardig?

Vind ik serieus geen geld!!

Dealer vroeg 93 eries voor een nieuwe stalk, de sloop 75, op ebay ben je ook al snel 50 euries kwijt volgens mij!!

helaas heb ik geen koppelings schakelaar,en weet ik niet of de aansluitingen er zitten.. engels forum kom ik er niet uit, dus voorlopig maar een baksteen :wors

Het enige verschil tussen de dvd90 en cd70 is dat de navigatie op een dvd staan bij de dvd90. Bij de cd70 staan de landen op losse cd's en moet je uds wisselen wanneer je de grens over gaat.

Cid scherm is wel een groot plus punt. Ik had in mijn astra eerst een gid scherm maar dan zie je de wegenkaart niet. Alleen de vocale aanwijzingen en je ziet op het scherm een paar pijlen. Wanneer je in de binnenstad rijdt dan is het soms lastig in te schatten welke weg je nu moet hebben. Met de wegenkaart erbij is dat een stuk makkelijker.

RGB kabel moet je even kijken. Mogelijk is deze al voorbereid. Let er wel op dat alles uitgeleerd is, anders kun je het niet opnieuw inleren in jou auto. tevens heb je de beveiligingscode van je auto nodig. deze staat op je autopas.

Het cid scherm is ook groter. dus die kunstof zwarte rand om je scherm heen moet je ook vervangen.

@chieltjuh wrote:Ik ben nog steeds aan het twijfelen om in mijn GTC navi in te bouwen, nou eerst nog een paar vragen voordat ik naar de sloop toe ga en met de verkeerde spullen thuis kom:

DVD90 of CD70 navi, wat is het verschil? en is een CID het enige scherm wat combineerd met deze 2?

Scherm en Radio moeten afgemeld zijn, anders zijn deze onbruikbaar?! en valt dit te controleren of moet ik hierover gwn een afspraak maken met de verkoper(waarschijnlijk de sloop)

Wat heb ik nodig:

-DVD90 of CD70 navi

-CID scherm

Klopt dit zo aardig?

Bedankt! erg duidelijk!

Qua voorbereiding ga ik daar niet vanuit, voorbereiding van mistlampen en ccontrol heb ik ook niet.

ik wist niet dat er dvd90's waren icm een MID, idd wel iets om op te letten, voorkeur gaat uit naar CID

ik zoek dus die kapjes ook voor de bestuurderszijde daklijst

had de dealer gebeld, kwam samen op iets van 50eu vd 2 kapjes.

daklijst niet eens meegerekend..op de sloop zijn ze ook schaars

chieltjuh

heb je de daklijst zelf gespoten of waren ze al gespoten??

mvg

Ik ben nog steeds aan het twijfelen om in mijn GTC navi in te bouwen, nou eerst nog een paar vragen voordat ik naar de sloop toe ga en met de verkeerde spullen thuis kom:

Wat heb ik nodig:

-DVD90 of CD70 navi

-CID scherm

Klopt dit zo aardig?

Het enige verschil tussen de dvd90 en cd70 is dat de navigatie op een dvd staan bij de dvd90. Bij de cd70 staan de landen op losse cd's en moet je uds wisselen wanneer je de grens over gaat.

Cid scherm is wel een groot plus punt. Ik had in mijn astra eerst een gid scherm maar dan zie je de wegenkaart niet. Alleen de vocale aanwijzingen en je ziet op het scherm een paar pijlen. Wanneer je in de binnenstad rijdt dan is het soms lastig in te schatten welke weg je nu moet hebben. Met de wegenkaart erbij is dat een stuk makkelijker.

RGB kabel moet je even kijken. Mogelijk is deze al voorbereid. Let er wel op dat alles uitgeleerd is, anders kun je het niet opnieuw inleren in jou auto. tevens heb je de beveiligingscode van je auto nodig. deze staat op je autopas.

Het cid scherm is ook groter. dus die kunstof zwarte rand om je scherm heen moet je ook vervangen.

@chieltjuh wrote:Ik ben nog steeds aan het twijfelen om in mijn GTC navi in te bouwen, nou eerst nog een paar vragen voordat ik naar de sloop toe ga en met de verkeerde spullen thuis kom:

Wat heb ik nodig:

-DVD90 of CD70 navi

-CID scherm

Klopt dit zo aardig?

Bedankt! erg duidelijk!

Qua voorbereiding ga ik daar niet vanuit, voorbereiding van mistlampen en ccontrol heb ik ook niet.

ik wist niet dat er dvd90's waren icm een MID, idd wel iets om op te letten, voorkeur gaat uit naar CID

Net Nog even contact gehad met een sloperij, had voor mij een mooi scherm liggen en een DVD90.

Maar de man zelf wist niks van afmelden af en zei dat de dealer via t serie nummer de radio weer vrij kon geven... :wtf

Terug
Naar boven