• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H ombouw naar Full options

Beste jef,

Ik had op t forum al gepost over mijn upgrade van TID naar BID of GID of zelfs CID.

Mischien een stomme vraag maar bevind de boardcomputer zich in deze BID/GID/CID?

Als ik nu de BC knop indruk krijg ik de melding NO FUNCTION.

Mijn angst is dus als ik bij de sloop een upgrade haal voor mijn TID(mits niet te duur en natuurlijk opcom afgemeld),

deze monteer en dan alsnog geen BC opties heb:)

Heb jij hier enige ervaring mee?

Beste jef,

Ik had op t forum al gepost over mijn upgrade van TID naar BID of GID of zelfs CID.

Mischien een stomme vraag maar bevind de boardcomputer zich in deze BID/GID/CID?

Als ik nu de BC knop indruk krijg ik de melding NO FUNCTION.

Mijn angst is dus als ik bij de sloop een upgrade haal voor mijn TID(mits niet te duur en natuurlijk opcom afgemeld),

deze monteer en dan alsnog geen BC opties heb:)

Heb jij hier enige ervaring mee?

Chieltjuh.. ik zal je dezelfde PM sturen als het schematje dat ik gemaakt het voor Marzaz, dit dient om je BC te activeren, je kan dat nergens uithalen ofzo.

Heb je nu een Opcom... want dat heb je wel nodig...

Chieltjuh.. ik zal je dezelfde PM sturen als het schematje dat ik gemaakt het voor Marzaz, dit dient om je BC te activeren, je kan dat nergens uithalen ofzo.

Heb je nu een Opcom... want dat heb je wel nodig...

Kun je gewoon het twee regelige scherm (tid) veranderen voor een met drie regels (bid) en dan met de opcom de BC aanzetten en werkt dan alles gewoon ?? moet daar niet meer voor voorbereid zijn ?

Want als dat alles is dan wil ik die van mij ook wel upgraden van de tid naar de bid, want net als Chieltjuh krijg ik bij het indrukken van de BC te zien 'no function'

Mark

Kun je gewoon het twee regelige scherm (tid) veranderen voor een met drie regels (bid) en dan met de opcom de BC aanzetten en werkt dan alles gewoon ?? moet daar niet meer voor voorbereid zijn ?

Want als dat alles is dan wil ik die van mij ook wel upgraden van de tid naar de bid, want net als Chieltjuh krijg ik bij het indrukken van de BC te zien 'no function'

Mark

Als ie no function geeft wil zeggen dat hij niet van boordcomputer voorzien is.

De vraag is dan ook of alle sensoren die je voor boordcomp nodig hebt aanwezig zijn.

Dat zou ik eerst achterhalen of die er zitten.(zijn er wel een aantal)

Als ie no function geeft wil zeggen dat hij niet van boordcomputer voorzien is.

De vraag is dan ook of alle sensoren die je voor boordcomp nodig hebt aanwezig zijn.

Dat zou ik eerst achterhalen of die er zitten.(zijn er wel een aantal)

Temperatuur kan je ook niet zien met een BC... verbruik wel... Ik zal je de stappen is doorsturen in pm die je moet doorlopen met de opcom... dan kan je het eens testen ;)

Temperatuur kan je ook niet zien met een BC... verbruik wel... Ik zal je de stappen is doorsturen in pm die je moet doorlopen met de opcom... dan kan je het eens testen ;)

Dan is enkel nog de vraag hoe ik kan zien of er wel een BC inzit of niet of dat hij gewoon uitgeschakelt is (of zit er in iedere astra een BC ?), want als hij er niet inzit dan heeft ombouwen van TID naar BID geen nut bij mij.

Dan is enkel nog de vraag hoe ik kan zien of er wel een BC inzit of niet of dat hij gewoon uitgeschakelt is (of zit er in iedere astra een BC ?), want als hij er niet inzit dan heeft ombouwen van TID naar BID geen nut bij mij.

Terug
Naar boven