• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H - Originele xenon HELLA inbouwen- Welke kleur lampen

om het verhaal dan maar compleet te maken (4300k). Ik had geprobeerd om één foto van iets verder te maken maar ik kon helaas niet verder naar achter lopen (had geen zin om de auto te verzetten :P), maar je kan het effect al een beetje zien, het wordt blauwer door de lenzen, in een weerspiegeling van een bushalte bijvoorbeeld ziet het er altijd al behoorlijk blauw uit, maar dat is puur een effect van de lenzen. Het stadslicht is gewoon normaal halogeen, het verschil met halogeen licht is dus al enorm. Wel jammer dat de koplampen erg vies zijn waardoor het wat wazig is maar de kleur is zichtbaar.

P1010320.jpg

P1010319.jpg

P1010317.jpg

foto van het lichtbeeld van de lenze:

P1000257.jpg

Ziet er inderdaad wel mooi uit, echt zoals de meeste xenon's in de BMW en audi's enzo.

Niemand zou ooit denken dat dit nep is.

Ziet er mooi uit, nu zit ik nog meer te twijfelen :hmmz

Heel erg bedankt Spacejam en Juffer :)

Dit geeft mij een leuk beeld van de beide lampen :p

Ik zal nog maar wat doorgaan met piekeren xD

Het blauwe komt er inderdaad wel door Spacejam, je had gelijk... king:

Ziet er inderdaad wel mooi uit, echt zoals de meeste xenon's in de BMW en audi's enzo.

Niemand zou ooit denken dat dit nep is.

Ziet er mooi uit, nu zit ik nog meer te twijfelen :hmmz

Heel erg bedankt Spacejam en Juffer :)

Dit geeft mij een leuk beeld van de beide lampen :p

Ik zal nog maar wat doorgaan met piekeren xD

Het blauwe komt er inderdaad wel door Spacejam, je had gelijk... king:

Ik begin de over te hellen naar de 4300k.

Vooral omdat het ook een iets blauwig effect geeft zoals ik eigenlijk verwacht van xenons.

Vooral omdat het ook een iets blauwig effect geeft zoals ik eigenlijk verwacht van xenons.

Je zou ook kunnen overwegen om te beide te proberen, een setje xenon lampen is niet zo duur op ebay (philips of osram bijvoorbeeld). Bij mijn vorige auto twijfelde ik ook tussen 4300k en 6000k, uiteindelijk ben ik toen voor 5000k gegaan, dat is natuurlijk ook nog een optie. Bij deze auto hoefde ik niet meer zo te twijfelen.

Je zou ook kunnen overwegen om te beide te proberen, een setje xenon lampen is niet zo duur op ebay (philips of osram bijvoorbeeld). Bij mijn vorige auto twijfelde ik ook tussen 4300k en 6000k, uiteindelijk ben ik toen voor 5000k gegaan, dat is natuurlijk ook nog een optie. Bij deze auto hoefde ik niet meer zo te twijfelen.

de 6000k gaat toch naar de 80 euro voor de 2 hoor van Philips, de 4300k is een stuk goedkoper.

Ik kan ze wel van een goedkoop merk kopen voor pakweg €15 ofzo, of zou dat een totaal ander beeld geven als philips... het zou gewoon maar zijn om het verschil te zien, ik zou dan na mijn keuze de philipslampen kopen...

de 6000k gaat toch naar de 80 euro voor de 2 hoor van Philips, de 4300k is een stuk goedkoper.

Ik kan ze wel van een goedkoop merk kopen voor pakweg €15 ofzo, of zou dat een totaal ander beeld geven als philips... het zou gewoon maar zijn om het verschil te zien, ik zou dan na mijn keuze de philipslampen kopen...

P1010319.jpg

Als ik dit zo bekijk is mijn 6000K vele malen witter...

Zal vanavond als mn meissie terug is wat foto's schieten

P1010319.jpg

@Juffer1 wrote:

Het blijft ook moeilijk om het goed op de camera te krijgen, het beste kan je het gewoon in het echt bekijken.

Terug
Naar boven