• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

astra h overbouwen accessoires

beste

kan iemand mij vertellen of je accessoires overkunt bouwen?

ik heb nu een astra h 5 drs bj 2007 met dvd90, bleutooth en electrische inklapbare spiegels

nu heb ik een GTC bj 2007 met een dvd90 maar zonder bleutooth, electrische inklapbare spiegels

kan ik de bleutooth overzetten? zo ja hoe werkt het

en als ik de spiegels omwissen en de schakelaar werkt dit dan ook?

alvast bedankt

als je je licht automatisch aan wil laten gaan moet je volgens mij ook een andere vooruit hebben, bij mij zit er namelijk en vakje op de ruit met daar achter een sensor, en die sensor zit bij je binnen spiegel

en heb je bij die astra h 5 deurs ook achterin elektrische ramen, anders kan je de module niet uitwisselen lijkt mij.

gtc heeft geen ramen die open gaan achterin toch???

suc6

greetz

Marcel

als je je licht automatisch aan wil laten gaan moet je volgens mij ook een andere vooruit hebben, bij mij zit er namelijk en vakje op de ruit met daar achter een sensor, en die sensor zit bij je binnen spiegel

en heb je bij die astra h 5 deurs ook achterin elektrische ramen, anders kan je de module niet uitwisselen lijkt mij.

gtc heeft geen ramen die open gaan achterin toch???

suc6

greetz

Marcel

De H heeft het canbus systeem, en er zijn maar weinig dingen die je kunt overzetten zonder eerst afte melden en weer aan te melden, ik meen gelezen te hebben dat de beweegbare spiegels ook aangemeld moeten worden, uitwisselen van de volledige radio ook.

De H heeft het canbus systeem, en er zijn maar weinig dingen die je kunt overzetten zonder eerst afte melden en weer aan te melden, ik meen gelezen te hebben dat de beweegbare spiegels ook aangemeld moeten worden, uitwisselen van de volledige radio ook.

@Blitz

Bleutooth is (goed) te doen hoor ik heb het ook laten doen.

Bij mij heeft Simon (ff op Simaan zoeken) het gedaan die kan je wel (verder) helpen hoor.

succes J.W.

@Blitz

Bleutooth is (goed) te doen hoor ik heb het ook laten doen.

Bij mij heeft Simon (ff op Simaan zoeken) het gedaan die kan je wel (verder) helpen hoor.

succes J.W.

oke bedankt vast voor jullie info

dus als ik de spiegels van de 5 drs afhaal en de schakelaar is het een kwestie van programmeren?

bij de bleutooth zie ik alleen een houder onder de armsteun en ik meen ooit gehoord te hebben dat er ergens een kasje zit?

oke bedankt vast voor jullie info

dus als ik de spiegels van de 5 drs afhaal en de schakelaar is het een kwestie van programmeren?

bij de bleutooth zie ik alleen een houder onder de armsteun en ik meen ooit gehoord te hebben dat er ergens een kasje zit?

Ik had hier ook een vraagje over.

Ik zie op mijn werk af en toe een H voorbij komen met een auto stand op de lichtschakelaar.

Onze heeft dat niet.

Is het een kwestie van overzetten en evt. programmeren of zijn hier verder ook nog sensoren an verbonden?

bedankt!

Ik had hier ook een vraagje over.

Ik zie op mijn werk af en toe een H voorbij komen met een auto stand op de lichtschakelaar.

Onze heeft dat niet.

Is het een kwestie van overzetten en evt. programmeren of zijn hier verder ook nog sensoren an verbonden?

bedankt!

Bedoel je een extra stand of wil je gewoon hebben dat je dimlichten automatisch aangaan als je auto gestart is, dat laatste is namelijk te programmeren.

Bedoel je een extra stand of wil je gewoon hebben dat je dimlichten automatisch aangaan als je auto gestart is, dat laatste is namelijk te programmeren.

die autostand gaat volgens mij niet die staat in verbinding met de sensor in de binnen spiegel die ziet of het licht of danker is

wel kun je laten programmeren dat je licht altijd brand

die autostand gaat volgens mij niet die staat in verbinding met de sensor in de binnen spiegel die ziet of het licht of danker is

@blitz19 wrote:die autostand gaat volgens mij niet die staat in verbinding met de sensor in de binnen spiegel die ziet of het licht of danker is

Is dit dan schakelaar + spiegel wisselen en opnieuw programmeren en klaar is kees?

op zit je ook nog met kabelboom aanpassen, relais en zekeringen?

Dat evt. programmeren dat licht altijd aan is is dat alleen bij dealer?

bedankt

@blitz19 wrote:die autostand gaat volgens mij niet die staat in verbinding met de sensor in de binnen spiegel die ziet of het licht of danker is

Is dit dan schakelaar + spiegel wisselen en opnieuw programmeren en klaar is kees?

op zit je ook nog met kabelboom aanpassen, relais en zekeringen?

Dat evt. programmeren dat licht altijd aan is is dat alleen bij dealer?

bedankt

Hallo ik wil bij mij originele xenon lampen inbouwen met afl weet iemand of dat achteraf is in te bouwen en dan ook werkt?

Of wat heb ik dan evt allemaal nodig?

Hallo ik wil bij mij originele xenon lampen inbouwen met afl weet iemand of dat achteraf is in te bouwen en dan ook werkt?

@Z20LER wrote:Hallo ik wil bij mij originele xenon lampen inbouwen met afl weet iemand of dat achteraf is in te bouwen en dan ook werkt?

wat is de bouwjaar/eerste toelating van je astra. voor '06 of na '06

voor 2006 is het te overwegen

na 2006 kun je beter een andere auto zoeken met xenon af fabriek,na 2006 zijn automatische hoogte regeling en wiswas op xenon een apk keurings eis.

bij canbus moeten alle opties voor demontage bij de donor auto worden uitgeprogrameerd en bij de in te bouwen auto worden ingeprogrameerd en omgekeerd.

is alleen loonend als je iemand hebt die dit zo even wil fixen met de juiste apparatuur,ben je afhankelijk van de dealer wordt het een dure aangelegenheid.

een onderdeel wat niet uitgeprogrameerd is voordat het wordt afgekoppeld werkt niet een andere auto en is ook niet via de dealer te programeren

Terug
Naar boven