• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra H probleem na verlaging

@opel-mark wrote:Dus eigenlijk kun je het beste de astra H verlagen door een complete verlaagde set te kopen ?

Schroefset maakt de vering keihard, en kortere veren sloopt je originele schokdemper ?

Dan rest enkel nog de vraag waar je een fatsoenlijke set kan kopen, Want wat er op marktplaats staat voor 200 euro daar heb ik nog wel wat twijfels bij.

Mark

deze passen op je originele schokdempers

goed geprijst, en weitec need i say more king:

http://www.stroevemotorsport.nl/Verlagingsveren/152426/28260142--Opel-Astra-Weitec-Verlagingsveren/" onclick="window.open(this.href);return false;

ze zeggen dat je tot 4 cm zonder problemen kan

mijn ervaring zegt zat dat niet waar is

want als je een veer plaatst die zegt dat hij -4 verlaagt

en je houd speling op de veer na montage

betekent dat je hier al overheen zit

dus dan gaat de neerwaartse slag te ver

en slaan ze lek

mijn weitec veren zouden -35mm zijn en zelfs daarmee had ik een beetje speling

door onderop mn veer een stukje tuinslang te schuiven

zitten ze nu muurvast en uiteindelijk is hij 3cm lager geworden, maar hij zal nog wel iets zakken

mijn koni dempers zijn trouwens originele lengte

grtzz Mario

ze zeggen dat je tot 4 cm zonder problemen kan

mijn ervaring zegt zat dat niet waar is

want als je een veer plaatst die zegt dat hij -4 verlaagt

en je houd speling op de veer na montage

betekent dat je hier al overheen zit

dus dan gaat de neerwaartse slag te ver

en slaan ze lek

mijn weitec veren zouden -35mm zijn en zelfs daarmee had ik een beetje speling

door onderop mn veer een stukje tuinslang te schuiven

zitten ze nu muurvast en uiteindelijk is hij 3cm lager geworden, maar hij zal nog wel iets zakken

mijn koni dempers zijn trouwens originele lengte

grtzz Mario

vandaag auto zelf opgekrikt en .....

een stukje slang tussengestoken (merde zeg voor dat erond te krijgen, pfff)

voorlopig maakt hij geen lawaai meer

ook de veer kan je op 2manieren in de veerkom plaatsen, nu gezien

langs voor en langs achter, en die stonden wel verschillend ook

nu alletwee ook hetzelfde gezet

ps: hoelang is jouw stukje tuinslang ertussen? bij mij zo'n 8-9cm

vandaag auto zelf opgekrikt en .....

een stukje slang tussengestoken (merde zeg voor dat erond te krijgen, pfff)

voorlopig maakt hij geen lawaai meer

ook de veer kan je op 2manieren in de veerkom plaatsen, nu gezien

langs voor en langs achter, en die stonden wel verschillend ook

nu alletwee ook hetzelfde gezet

ps: hoelang is jouw stukje tuinslang ertussen? bij mij zo'n 8-9cm

om dit goed te doen zul je de veerpoot uit mekaar moeten halen

bij mij zit de tuinslang om de eerste slag waar hij in de schotel drukt

om dit goed te doen zul je de veerpoot uit mekaar moeten halen

bij mij zit de tuinslang om de eerste slag waar hij in de schotel drukt

Ik heb mijne ook verlaagd met alleen veren. In het begin wel de stabilisatorstangen stuk gehad, maarja die dingen gaan altijd kapot bij het loshalen.

Voor de rest rijd hij super strak. Hij is wel iets stugger geworden. Maar ook weer niet zo dat je door de hele auto heen stuitert.

In de winter heb ik er 15 inch winterbanden onder, maar dat rijd dat ook wel weer heerlijk soepel :jerry

Ik heb mijne ook verlaagd met alleen veren. In het begin wel de stabilisatorstangen stuk gehad, maarja die dingen gaan altijd kapot bij het loshalen.

Voor de rest rijd hij super strak. Hij is wel iets stugger geworden. Maar ook weer niet zo dat je door de hele auto heen stuitert.

In de winter heb ik er 15 inch winterbanden onder, maar dat rijd dat ook wel weer heerlijk soepel :jerry

@jelmer_astra wrote:Ik heb mijne ook verlaagd met alleen veren. In het begin wel de stabilisatorstangen stuk gehad, maarja die dingen gaan altijd kapot bij het loshalen.

bij mijn (bijna) 18 jaar oude astra zijn ze wel heel gebleven, hoe?

eerst het schroefdraad goed schoonborstelen met een boormachine met borstelkopje er op

daarna met een kwastje en ontroester, gebruik zelf Jizer van swarfega schoon maken :thumb

Mario

@jelmer_astra wrote:Ik heb mijne ook verlaagd met alleen veren. In het begin wel de stabilisatorstangen stuk gehad, maarja die dingen gaan altijd kapot bij het loshalen.

bij mijn (bijna) 18 jaar oude astra zijn ze wel heel gebleven, hoe?

eerst het schroefdraad goed schoonborstelen met een boormachine met borstelkopje er op

daarna met een kwastje en ontroester, gebruik zelf Jizer van swarfega schoon maken :thumb

Mario

Terug
Naar boven