Inderdaad ben ik bij de dealer geweest. Ben ook bij een universele garage geweest. Kwa materiaal kosten kwam dat op hetzelfde neer alleen konden zij mij niet de garantie geven dat ik dan ook echt van de problemen af was. Bij de dealer wel en heb ik er volledig garantie op. Dit gaf mij een beter gevoel.
Het is een hoop geld, zeker als ik de prijzen op ebay zie. Ik ben niet zo'n grote klussen aan de auto. Wel in huis haha..... maar ik durfde het niet aan om het zelf tedoen. Daar komt bij dat ik de auto dagelijks voor mijn werk nodig heb dus kan heb ook niet zomaar ff een paar dagen missen als er iets fout zou gaan.
Ik was al lang blij dat ik ben gaan informeren bij een andere dealer waardoor ze nu niet het hele inlaatspruitstuk hebben gedaan maar alleen het gedeelte van de wervelkleppen. Dat scheelde mij al een hoop geld.
Toch vraag ik me wel af wat dan het verschil is tussen de inlaatspruitstukken via ebay en bij de opel zelf. Waar komt dat prijs verschil vandaar. Bij de opel kost een spruitstuk iets van 870 euro ex btw. Op ebay 250,-. Daar moet dan toch wel een verschil is zitten :???: :???:
@Basshoven wrote:@R van Lune wrote:Vandaag is de auto weg geweest voor het probleem met de wervelkleppen. Het onderdeel koste uiteindelijk € 411,- ex btw. daar kwamen nog wat pakkingen bij en wat ander materiaal. Was uiteindelijk € 726,80 kwijt incl. de btw.
Bij mij hebben ze dus een onderdeel van het inlaatspruitstuk vervangen waar de wervelkleppen in zaten en het inlaatspruitstuk zoveel mogelijk gereinigd. Dat is financieel gezien een heel stuk leuker dan het complete inlaatspruitstuk. Dat zou me zo'n €1400 a €1450 gaan kosten.
Ze hebben gelijk de terugroepactie van de cim module uitgevoerd. Iets met een beugeltje ofzo wat erbij gezet moest worden. Was nog niet gebeurd vertelde de computer daar......
:hmmz
Sorry, maar volgens mij had ik dit topic nog niet eerder gezien.
Anders had jij ook wat aan deze tip gehad, maar de prijzen die je noemt is bij een (ST)dEALER geweest zeker?
Ik heb dit namelijk ook gehad bij mijn Diesel dan wel. (afgelopen maandag laten maken )
Wat ik heb gedaan is een compleet nieuw inlaatspruitstuk gekocht via Ebay in Duitsland.
Orgineel Opel met 2 jaar garantie bij welke Opel (ST)dEALER ook.
Voor 240 euro incl. verzenden.
Deze door een monteur erop laten zetten voor 100 euro incl. pakking.
Dus ik was klaar voor 340,- :vertag
Ik ben ook eerst bij de lokale (ST)dEALER geweest en kreeg ook te horen dat dit geintje mij 1600,- ging kosten. :ass
Na zelf wat speurwerk te doen heb ik toch even 1260,- euro in mijn zak gehouden. :wors