• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[Astra K] Android Auto

Het lijkt wel dat Opel een spelletje speeld en alleen Apple Carplay nog noemt, luister ook de tv en radio reclame.s maar eens. Vorig jaar werd daar bij reclames ook Android genoemd. Misschien verliest Opel het van Google of?
Maar onder de twee software nummers.

Oude software
05fa277b30ef5a01a36909e9f0c02e41.jpg

Nieuwe software
284a19a99a98ac7f4c8b6c03e7edaf74.jpg

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Ik had het dus werkend, maar van de 1 op andere dag geen connectie meer... Android auto start wel op telefoon op, maar het icoontje verschijnt niet meer op het Opel scherm. Het is ook uit de playstore verdwenen.
SOftware via APK mirror opnieuw geinstalleerd .. geen succes,
koppelingen opgeheven (die waren er wel) en proberen op nieuw te koppelen...geen succes.

how come ?

Samsung Galaxy S6

Gisteren mn nieuwe auto opgehaald. Android Auto werkt direct zonder probleem.

Softwareversie; 84156714
gracenote: 23199236
kaart: 84131960Gefeliciteerd.!kun je wat foto.s plaatsen van de software en kaart nummers? Weet je het jaar van de kaarten?

[quote quote=18336437]Er Is hier ook een lid die bij Broekhuis Opel Lelystad is.

Deze software Update is kosteloos gedaan.[/quote]

Dat ben ik ;). Ik heb de update direct gehad toen ik de auto in ontvangst nam in Augustus 2016. Dat is ook de enige keer dat ik bij de dealer ben geweest en dat er dus naar de software is gekeken. Dat was tijdens het telefoon gesprek om de auto de eerste keer in te stellen.

Ik heb Android auto ook al sinds de eerste dag in het menu staan. De software versie heb ik ergens wel op een foto staan, maar ik zou dat even op moeten zoeken. Kan het ook opnieuw opzoeken.

[quote quote=18338081]van welk jaar de kaarten zijn weet ik niet. Blijkt alleen de dealer uit te kunnen lezen.

heb geen foto’s maar in mn bericht heb ik de codes gezet
Softwareversie; 84156714
gracenote: 23199236
kaart: 84131960
[/quote]

Ik gok dat jij dan de nieuwste kaarten wel hebt, dat wil zeggen, de kaarten van eind nov/dec 2016.
Die versie kreeg ik niet op mijn auto die rond die tijd geleverd is. Enorme naaistreek m.i., maar blijkbaar gaat dat zo bij Opel.
Mijn auto is dus van eind nov, gracenote versie is identiek aan die van jou, kaartversie is 84009389

[quote quote=18336437]Er Is hier ook een lid die bij Broekhuis Opel Lelystad is.

Deze software Update is kosteloos gedaan.[/quote]

Dat ben ik ;). Ik heb de update direct gehad toen ik de auto in ontvangst nam in Augustus 2016. Dat is ook de enige keer dat ik bij de dealer ben geweest en dat er dus naar de software is gekeken. Dat was tijdens het telefoon gesprek om de auto de eerste keer in te stellen.

Ik heb Android auto ook al sinds de eerste dag in het menu staan. De software versie heb ik ergens wel op een foto staan, maar ik zou dat even op moeten zoeken. Kan het ook opnieuw opzoeken. als ik de nummers van Daalde zie is onze software alweer verouderd

Als ik de software nr.s van Daald zie is onze daar verouderd en is er weer een Update?

Mijn software
84089008

42b9a0fa67a54da51cd1d13b882ad179.jpg

Dit schrijft Daald

heb ik de codes gezetSoftwareversie; 84156714gracenote: 23199236kaart: 84131960

Ja nieuwere software dus
b7f42bf68488cf37b06a7d0cf295a6dd.jpg

@brappie, bedankt voor deze info, altijd handig om te weten!

Maar even iets anders. Wat kan ik met mijn mobiele telefoon (Android) in combinatie met de Navi900 allemaal doen, buiten Android Auto om? Kan ik dan bijv. handsfree bellen? Kan ik de telefoon opnemen via de stuurbediening? Kan ik door contactpersonen scrollen via de Navi900? Kan ik muziek laten afspelen door de auto-speakers? Dat soort dingen.

@brappie, bedankt voor deze info, altijd handig om te weten!

Maar even iets anders. Wat kan ik met mijn mobiele telefoon (Android) in combinatie met de Navi900 allemaal doen, buiten Android Auto om? Kan ik dan bijv. handsfree bellen? Kan ik de telefoon opnemen via de stuurbediening? Kan ik door contactpersonen scrollen via de Navi900? Kan ik muziek laten afspelen door de auto-speakers? Dat soort dingen.
Dat kan als je middels bloutooth verbinding maakt met je Nav 900

Thanx. Dus eigenlijk is Android Auto niet eens zo belangrijk (voor mij persoonlijk dan he), de belangrijkste dingen werken ook zonder.

Mijn OnStar proefperiode en Wifi dataplan zijn inmiddels verlopen. Om de OnStar diensten te activeren kan je kiezen uit de volgende tariefplannen:

- 9,95 Per maand
- 99,50 voor 1 jaar
- 195,- voor 2 jaar
- 290,- voor 3 jaar
- 385,- voor 4 jaar
- 480,- voor 5 jaar

Het Wifi dataplan loopt via Vodafone. Hiervoor dien je eerst een account aan te maken om vervolgens een bundel aan te schaffen. Dit loopt dus niet meer via de OnStar website. Voor meer info zie: Vodafone internetinthecar
Hier kan je kiezen voor de volgende bundels:

1 GB - 1 Dag - 5 euro
3 GB - 4 weken - 15 euro
10 GB - 4 weken - 25 euro
50 GB - 1 jaar - 125 euro

Deze jongen neemt straks heen van beide ik heb nog tot eind augustus.
Particulier Is dat mij te duur, tevens staat de auto wel eens een weekje stil.
Neem ik wel een beter groter abonnement op mobiel.

OnStar zie ik voor mij persoonlijk geen voordeel in.
112 kan ik bellen.en auto gestolen hoeven ze hem niet te vinden.. Want vaak krijg je een bak ellende terug.

Voor iemand die beroepsmatig rijd misschien wel interessant.

Eerst misschien maar eens 175 euri voor upgrade navigatie kaarten sparen lol..

Ik ga helemaal niet sparen voor een NAVI update van tegen de €200 die waarschijnlijk alweer verouderd is als je hem krijgt ehhhh koopt.
Op mijn Garmin van € 160 kreeg ik lifetime gratis updates, ik krijg om de paar maanden een mailtje als er een update is, even aan internet hangen en klaar.
Schandalig dat er voor de prijs van de NAVI 900 geen gratis updates komen.
Ik ga gewoon via Android Car en Google Maps verder, iets grotere databundel op mijn telefoon en klaar.
Altijd up to date en hiermee kan ik ook al mijn favoriete plaatsen via mijn Google account gewoon op de PC aanmaken.
Ook wel lekker is dat je via gesproken opdrachten via Google het adres van je bestemming kan opzoeken, dus je roept de naam en de plaats en er wordt voor je geGoogeld naar het adres.
Overigens gisteren nieuwe telefoon in gebruik genomen, via de APK Android Car erop gezet en gewoon probleemloos werkend in de auto.

Als je weet waar de Vodafone simkaart zit weggestopt in de auto, dan kun je hem misschien vervangen door je eigen simkaart? Hoewel... het zal wel een gesimlockte MiFi zijn die erin zit, dan gaat het niet werken.

[quote quote=18338364]Als je weet waar de Vodafone simkaart zit weggestopt in de auto, dan kun je hem misschien vervangen door je eigen simkaart? Hoewel… het zal wel een gesimlockte MiFi zijn die erin zit, dan gaat het niet werken.

[/quote]
De simkaart vervangen zit ik niet op te wachten, ik heb de 4G gewoon van mijn provider op mijn telefoon. De 4G van de auto heb ik helemaal niet nodig.

[quote quote=18338364]Als je weet waar de Vodafone simkaart zit weggestopt in de auto, dan kun je hem misschien vervangen door je eigen simkaart? Hoewel… het zal wel een gesimlockte MiFi zijn die erin zit, dan gaat het niet werken.

[/quote]
De simkaart vervangen zit ik niet op te wachten, ik heb de 4G gewoon van mijn provider op mijn telefoon. De 4G van de auto heb ik helemaal niet nodig.
tja hoeveel bundel moet je hebben?en heb je in het buitenland ontvangst, ik heb geen ervaring met mobiel navigatie.
En snap ook niet hoe ik Android krijg op mij Sony mobiel.. Dus ja een nurd lol

Lijkt me wel een uitdaging om dit uit te proberen heb alleen geen idee waar deze verstopt zit mocht iemand een tip hebben laat maar weten

Ik heb het antwoord al gevonden op het Duitse forum: "Es gibt keine SIM-Karte! Dort is eine eSIM verbaut, in der die "Vodafone-Daten" programmiert sind."
Er zit dus een geprogrammeerde eSim in de auto, geen gewone simkaart. Helaas pindakaas dus:-((

Vandaag, na enige moeite, de update geinstalleerd gekregen die mijn systeem geschikt maakt voor Android Auto. Twee weken terug haalde ik mijn Astra op bij Motorhuis Nijmegen, die een klein jaar oud is. Als voorwaarde voor de koop had ik in het contract laten opnemen dat ik de update van Intellilink wilde hebben die hem voor Android geschikt maakt. Helaas ontbrak die update toen ik hem ophaalde.

Probleem zoals ik het ervaar is dat automonteurs (en baliemedewerkers) géén ICT-ers zijn. Dat is hun ook niet direct aan te rekenen, auto's zijn tenslotte heel rap in computers veranderd de laatste jaren. Ze weten dus niet echt waar je het over hebt als je een 'update voor Android' vraagt. Hoe dan ook, vandaag prima geholpen bij Motorhuis Binckhorst in Den Haag met de uitdrukkelijke instructie: "Ik wil een update van het besturingssysteem van het Intellilink systeem. Die update maakt het systeem geschikt voor Android Auto. En ja, ik heb de app al op mijn telefoon staan, maar dat heeft hier niets mee te maken".

Android Auto bevalt me overigens nu al prima. Navigatie vind ik een stuk duidelijker dan van het intellilink systeem zelf (al is die ook best goed). Wel jammer dat ik de TomTom software op mijn telefoon niet kan gebruiken. Hopelijk maakt TomTom die nog geschikt voor Android Auto.
Eén kritiekpuntje: Als de navigatiestem klinkt, wordt de muziek (via Google Play Music), kort gedempt. Dat gaat soms gepaard met een hapering in de muziek. Vooral jammer als je in de stad rijdt, met veel aanwijzingen achter elkaar. Hopelijk is dat met een software update van Android Auto (op mijn telefoon dus ;) ) op te lossen.

Zeker kan ik dat!
Oude software: 23415882
Nieuwe software: 84156714

Met deze versie staat er onder 'instellingen' een knop Android Auto, direct onder de knop Apple Carplay.

In Nijmegen heb ik de verkoper de screenshots op dit forum laten zien, dus ontkennen was zinloos. En het is ook heel simpel: de Astra's vanaf augustus 2016 hebben wél de juiste software. Dus die software is beschikbaar.
Ik zou zeggen: laat Delft bellen met Motorhuis Binckhorst. Of wellicht nog beter: maak gewoon een afspraak met Motorhuis Binckhorst. Daar kunnen ze het in ieder geval. Andere truc: loop met ze naar de showroom en stap in een willekeurige (nieuwe) Astra. Daar zit Android Auto waarschijnlijk op en kunnen ze meteen de software versie zien.

Of ze er geld voor gaan vragen weet ik niet. Zelf had ik het in mijn aankoopcontract laten opnemen, dus het was gratis. Eerlijk gezegd vind ik dat ze voor iets waar Opel zelf reclame voor maakt (of maakte, ze noemen nu alleen nog Carplay) geen geld moeten vragen.

Succes!

Terug
Naar boven