• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[Astra K] Android Auto

Ik heb het antwoord al gevonden op het Duitse forum: “Es gibt keine SIM-Karte! Dort is eine eSIM verbaut, in der die “Vodafone-Daten” programmiert sind.” Er zit dus een geprogrammeerde eSim in de auto, geen gewone simkaart. Helaas pindakaas dus:-((

Ik reageer even op mezelf. Ik las ergens (http://www.handytarife.de/?opel-navi-900-intellilink-2-generation-im-test) dat de Navi900 in staat is om verbinding te leggen met een WLAN. Als ik het goed zie op de foto op die site dan kun je gewoon een willekeurig toegangspunt selecteren. Hij hoeft dus niet persé te verbinden met de ingebouwde hotspot. Dat zou mooi zijn want toevallig kreeg ik vandaag bericht van mijn provider XS4ALL dat ik standaard gratis 500MB per maand krijg voor mobiel internet ipv 250MB. Ik ga dus mijn Huawei mifi (met XS4ALL-simkaart) ergens in de auto verstoppen en aan de geschakelde 12V hangen en pairen met de Navi900. Op die manier heb ik altijd wifi in de auto én internet op de Navi900.
Kan iemand bevestigen dat dit gaat werken?

Zeker. Alleen mijn auto wordt pas in april geleverd, dus je zult wel geduld moeten hebben.

/edit: ik zie nu pas dat die foto in mijn vorige post betrekking heeft op de vorige generatie Navi900. Desalniettemin hoop ik, en misschien kan iemand dat bevestigen, dat je nog steeds kunt pairen met een willekeurig toegangspunt.

Ik heb inderdaad geprobeerd om te connecten met mijn thuisnetwerk. Deze kon gevonden worden door de auto, maar een connectie werd er niet gemaakt. Ook met een hotspot vanaf mijn telefoon werkte niet. Ben benieuwd of jij wel succes gaat boeken :)

Vandaag een wat langere rit (klein uur) met Android Auto gereden. En ben een zeer vervelend probleem tegengekomen. De USB poort van de Astra levert niet genoeg stroom om de telefoon op te laden bij gebruik van Android Auto. De batterij van de telefoon (een Nexus 6P) loopt dus leeg... Ik was zo'n 10% batterij kwijt na deze rit. Heb even Gegoogled en dit probleem wordt vaker gemeld.
Dat maakt Android Auto voor mij onbruikbaar op langere afstanden, zoals vakanties :( Toch wel een erg grote faal van Opel en/of Google...

Verder verloopt het dempen van de muziek bij gesproken aanwijzingen erg onrustig (hapering in de muziek soms, de navigatie praat ook wel erg veel). En op enig moment viel de muziek weg en veranderde in 'gepiep'. Op dat moment dus maar overgeschakeld naar de Opel Navigatie en muziek via Bluetooth.

Het is een bekend issue dat de Nexus 6P accuproblemen kan hebben. Combineer dat met een USB poort die hooguit 1 Ampère stroom levert en een telefoon die voluit moet draaien en je hebt een uitdaging..... Ik navigeer zelf uitsluitend via Android auto. Dit gebeurt wisselend met een Samsung Galaxy S5 en een Sony Xperia Z. Ook hier krijgen de accu's flink op hun donder, maar er wordt net quitte gespeeld qua stroomverbruik. Aangezien ik zo'n 46k kilometers in een half jaar heb gereden heb ik wel een beetje praktijkervaring. Verder geen problemen met het wisselen tussen bellen en muziek. Alleen het updaten van de telefoon app moet handmatig gebeuren, omdat deze niet in de NL Google Play Store wordt aangeboden. MJ 2016.

Ik heb nooit accuproblemen met mijn 6P gehad. Ik ben al aan het zoeken naar USB C y-kabels, dan kan ik extra stroom halen vanaf de sigaretten aansteker. Die kabels bestaan, maar zo te zien alleen in China. En aangezien je met een verkeerde USB C kabel ook je telefoon kan slopen aarzel ik ;)
Jammer dat fabrikanten niet iets langer nadenken, dit soort problemen zijn toch simpel te voorkomen.

Nou ja, genoeg opties voor de vakantie: de Opel Navigatie of voor die ene keer dan toch mijn telefoon met een zuignap op het dashboard. Daar zit TomTom op met actuele kaarten en fatsoenlijke verkeersinformatie en dat werkt een stuk beter wat betreft routes plannen. Voor ritten in Nederland kan ik 10 tot 20% batterijverlies wel hebben met Android Auto.

[quote quote=18338346]via spaarbesturing in de auto.[/quote]
Dat werkt bij mij exact 0 van de 100 keer! Hopeloos systeem. Google via Android Auto, geen enkel probleem. Parrot MKI 9100 / 9200, geen enkel probleem. Astra: 0% succes...

Nog nooit zo een waardeloos systeem gehad in een auto als deze.

Binnenkort komt Waze voor Android Auto uit. Dat wordt dan wel erg cool, navigatie, file informatie, flitsinformatie, etc allemaal in 1 app op je beeldscherm van je Astra. Niks geen gezeur dus met updaten van kaarten voor veel te veel geld.

Waze voor Android auto roepen ze al een jaar en er is nog geen steek verder qua ontwikkeling. Ik zou er maar niet te snel op hopen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

@Astra_DLS
Ik zie dat je een oneplus3 hebt, gebruik jij deze ook met android auto in je Astra K ?
En werkt dat bij jouw wel goed?
Bij mij (het is eigenlijk de telefoon van m'n vrouw) gooit hij na +-15 minuten de verbinding eruit en is er geen contact meer tussen telefoon en intellilink.
Mijn eigen telefoon (nexus 6p) doet het wel goed.

@jsgsi Ik heb ook de ONEPLUS A3003 werkt uitstekend met Android auto je moet wel de originele kabel gebruiken anders werkt het niet.

Ik gebruik een willekeurige goede usb kabel met een verloopje naar usb-c. Werkt prima en ook wel meer dan een uur achter elkaar.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Vandaag de winterbanden laten wisselen voor zomerbanden. Gelijktijdig gevraagd naar een update van Intellilink incl. Android Auto.
Ik denk dat er nog veel onwetendheid is bij de dealers over Android Auto. De update had inderdaad Android Auto en ik heb het inmiddels geïnstalleerd.
De update van mijn bijna 1 jaar oude Astra werd kosteloos gedaan.
Nu maar eens kijken wat het Android Auto oplevert. Ik heb in elk geval gezien dat je via Google Maps kunt navigeren. De kaarten van het huidige navigatiesysteem zijn verouderd en zijn duur om ze te vervangen.
Het blijkt dat de niet APK versie van Android Auto na 5x er mee stopt.
Welke versie van APK moet je trouwens nemen? Er zijn vier versies die afhangen van resolutie en processor van je telefoon.

@Diederik58

Meestal heb je de ARM of ARM64 versie nodig.
Die x86 versies zijn voor bepaalde Intel processors maar die zijn niet er niet eens in telefoons dacht ik.
Welke telefoon heb je ?

Wat bedoel je precies met "Het blijkt dat de niet APK versie van Android Auto na 5x er mee stopt." ?

@jsgsi De officiële Android Auto app (de niet APK versie) is niet beschikbaar in Nederland. Als je in bijv. Duitsland bent kun je de app gewoon downloaden en installeren. Die werkt volgens mijn dealer 5x en dan stopt hij. Ik heb de app in Duitsland er op gezet en kijk of het inderdaad maar 5x werkt.

Dat de originele app ermee stopt na 5x komt misschien omdat je dat weer in Nederland bent en de app automatisch verwijderd wordt.
Je kan hem prima en veilig hiervandaan downloaden en installeren.

Android auto apkmirror

Deze blijft werken alleen hij update niet dan moet je hem opnieuw hiervandaan downloaden.

Terug
Naar boven