• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra K ervaring topic

Beste REdwin,
dit noem ik nog eens een uitgebreide review op jouw Astra-K.
Als je evenveel tijd en energie had gestoken in het maken van een uitgebreide testrit onder diverse omstandigheden (stadsrit; autoweg etc.) waren deze "twijfel- en minpunten" wellicht eerder aan het licht gekomen en hadden je kunnen ondersteunen in de besluitvorming.

;-)

Uitgebreide review Redwin, ik herken wel een aantal punten. Maar de achterruitverwarming gaat wel degelijk vanzelf weer uit. ;) En eppo, ik ben het eens met dat je een uitgebreide testrit moet maken etc, maar dat neemt nog niet weg dat je niet later alsnog wat negatieve punten kunt tegenkomen van de auto.

Zooow..., mooi hoor die kofferruimte in de hatchback K.

Maar..., zoals ik al aangegeven had, zit er alleen ongeveer naast de accu een beetje 'bergruimte'..., maar om die ruimte nou vol te proppen met zooi...??

Daarom de optionele piepschuim opbergbak inclusief vlakke laadvloer besteld, en inmiddels 'gemonteerd'

Wel is de piepschuim bak net iets kleiner (korter) dan de beschikbare ruimte, en daarom de metalen kofferbakbodem, en de piepschuimen bak op 'strategische' plekken voorzien van zelfklevend celrubber om het e.e.a. te klemmen.

De nieuwe vlakke kofferbakmat past natuurlijk naadloos in de kofferruimte, en samen met de piepschuimen bak zorgt dat er voor, dat er nu, als de achterbankleuning neergeklapt wordt, ook een 100% vlakke laadvloer ontstaat.

Als in : ook weer klaar.

i-8vWt2J9-M.jpg

i-dddX8F4-M.jpg

i-qZw2xC6-M.jpg

En ook gelijk de ietwat matige verlichting 'aangepakt', en Philips WhiteVision gloeilampen gemonteerd.

Had ze ook in 1 van de vorige automobielen, en die dingen geven niet heel veel meer licht, maar het is wel net iets witter.

@aapje1963:

Hoe gaat het met je beslagen ramen?

Sinds de nachtvorst is gekomen (eergisteren), moet ik de blower eerst ca. 10 minuten op de voorruit laten blazen voordat hij helemaal ontwasemd is en ik kan vertrekken. Vorig jaar was het minder. Valt me beetje tegen :negative:

[quote quote=18362416]@aapje1963: Hoe gaat het met je beslagen ramen? Sinds de nachtvorst is gekomen (eergisteren), moet ik de blower eerst ca. 10 minuten op de voorruit laten blazen voordat hij helemaal ontwasemd is en ik kan vertrekken. Vorig jaar was het minder. Valt me beetje tegen
wpml_negative.gif
[/quote]

Hoi naar dat beslaan... ik loop nog vaak met geknepen billen.. er is weinig vertrouwen.

Ja de auto beslaat nog... maar ik ben nu niet de enige in de straat.. dus is het nu extreem beslaan weer?

Heb soms wel bedenkingen bij de clime control... zet ik de temp gelihk dan valt de ventilater terug.

Is de auto warm en doe ik het stap voor stap dan blijft de ventilator hoog maar zet ik hem opeens op 24 dat gaat de ventilator snelheid terug.

Kan zo horen hoor.. ik hoor dat graag van mensen.

Maar een gelukkig huwelijk gaat het met de Astra niet meer worden. Arag bemiddeld en kort geleden is de Astra 4 weken bij de dealer geweest en weer niet ok terug gekomen. Er moesten veel door hun beschadigde delen vervangen worden. Maar het is ze weer niet gelukt. Kortom pffff met middelvinger.

[quote quote=18362416]@aapje1963: Hoe gaat het met je beslagen ramen? Sinds de nachtvorst is gekomen (eergisteren), moet ik de blower eerst ca. 10 minuten op de voorruit laten blazen voordat hij helemaal ontwasemd is en ik kan vertrekken. Vorig jaar was het minder. Valt me beetje tegen
wpml_negative.gif
[/quote]

Hoi naar dat beslaan... ik loop nog vaak met geknepen billen.. er is weinig vertrouwen.

Ja de auto beslaat nog... maar ik ben nu niet de enige in de straat.. dus is het nu extreem beslaan weer?

Heb soms wel bedenkingen bij de clime control... zet ik de temp gelihk dan valt de ventilater terug.

Is de auto warm en doe ik het stap voor stap dan blijft de ventilator hoog maar zet ik hem opeens op 24 dat gaat de ventilator snelheid terug.

Kan zo horen hoor.. ik hoor dat graag van mensen.

Maar een gelukkig huwelijk gaat het met de Astra niet meer worden. Arag bemiddeld en kort geleden is de Astra 4 weken bij de dealer geweest en weer niet ok terug gekomen. Er moesten veel door hun beschadigde delen vervangen worden. Maar het is ze weer niet gelukt. Kortom pffff met middelvinger.

Verbruik van mijn Astra K Tourer 1.4 is na de terugroepactie waarbij de software ge-update is een stuk hoger.

Ik heb de Astra nu 2 jaar en de laatste 2x tanken (na de update eind november) is het verbruik het allerhoogst gedurende

de 2 jaar terwijl de rijstijl en omstandigheden niet veranderd zijn, behalve dan dat de buitentemperatuur wisselend is maar

dat waren de vorige winterperiodes ook.

Heeft iemand hiervoor een verklaring? Zou de software-update hier een rol kunnen hebben gespeeld? Heeft iemand anders deze ervaring ook?

Ik kreeg mijn Astra K nieuw met 2,8 bar in de banden. Nu zit er 2,2 bar in. Ik heb het idee dat het verbruik daardoor iets ongunstiger is geworden.

Hoe meet jij het verbruik? Alleen door op de boordcomputer te kijken, of ook door het daadwerkelijke aantal getankte liters aan de pomp + gereden km's te noteren? Dat is natuurlijk de betrouwbaarste manier om te meten.

Ik meet het echt, de software van de Astra is 10-15% afwijkend (zuiniger) dan in het echie.

ik zit nu 6.11 l per 100 km, terwijl het display 5.4 l per 100 km geeft.

[quote quote=18362599]Ik meet het echt, de software van de Astra is 10-15% afwijkend (zuiniger) dan in het echie.[/quote]Er is altijd enig verschil tussen het verbruik volgens de BC en het werkelijke verbruik. De getallen die jij noemt komen mij wel bekend voor. Ik heb ongeveer dezelfde afwijking. Gewoon zelf het verbruik berekenen, dan kun je de BC lekker negeren.

Terug
Naar boven