• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra K ervaring topic

Van beslagen ramen heb ik zelden last. Maar ik heb al jaren een vocht vreter in de auto staan om beslagen ramen te voorkomen en dat werkt uitstekend.kietje Wat voor vochtvreter hen jij dan?
Ik heb eens bij een Zafira van die pinguïns gehad hielp toen niets..
En waar heb je deze staat, staat hij er ook in als je rijd?

Groetjes Arnold

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Vandaag ruitensproeier leeg maar geen melding in dashboard of waar dan ook.... Geeft de Astra geen waarschuwing?

De Astra geeft geen enkele waarschuwing voor welk laag vloeistofpeil dan ook. Remvloeistof waarschijnlijk wel, want dit is al enkele decennia standaard. Alle vloeistofpeilen dus zelf in de gaten houden. Dit was voor mij ook even wennen na een aantal auto's waar dit allemaal wèl werd gemeld.

Terug maar de middeleeuwen?
Vectra 2005 had het al...

Sproeiwater niveau is niet de peilen..
Bv vectra gaf en..in display maar aan de dop van het reservoir zat ook nog een pijlsnel van kunststof...

Nu heb ik alleen een dorpje en kom je er best ongelukkig onderweg achter.

Die vochtvreter die ik gebruik is van Bison. Zo'n mandje waar je de losse vullingen in legt.

Moet je wel een keer per maand leeg gooien en dan plaats je hem onder een voorstoel of in de bagageruimte onder een bagagenet.

Kun je dat ding leeg kiepen in de ruitensproeier.....

Je kunt de lichten op stand 1 zetten. Dan staat drl voor aan een achter ook.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Dan branden voor toch ook je stads lichten..Mag dit dan wel?

Overdag geen probleem. Voor is gelijk maar achter staat ook aan. Wel schakelen bij slecht weer of donker.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Dat is geen probleem. Schijnt officieel niet te mogen, maar wie let daar nu op. Ik ben zelf in het bezit van een VCDS kabel om het onderhoud uit te kunnen voeren aan m'n toenmalige Škoda. Hiermee was het een eitje om de verlichting rondom aan te zetten in combinatie met de dagrijverlichting. Ik heb zo 2,5 jaar ( en 210k kilometer ) rondgereden. Helaas kan ik met deze VCDS kabel alleen waardes van de Astra uitlezen en niets beinvloeden.

Sinds kort eigenaar van een Astra K Innovation 5drs 1.4 Turbo. (foto's zal ik binnenkort eens maken).
Auto bevalt goed enige wat niet werkte was android auto (stond niet in het menu) maar na een softwareupdate werkt het wel.
Dat kon ik gelukkig zelf omdat ik zelf bij een dealer werk.

1 ding wat bij mij niet goed werkt is "Lane keep assist"
De indicator op het DIC (dashbord) brand bijna nooit groen.(brandt helemaal niet).
Een enkele keer licht hij kort op.
Hij is ingeschakeld met het knopje bij de versnellingspook.
De rest van de systemen die via de camera gaan zoals verkeersbord herkenning, afstand tot voorligger enzo werkt wel prima.
Bij de dealer waar ik werk hebben we eigenlijk nooit zo'n soortgelijke klacht gehad ondanks dat we genoeg astra's K hebben lopen.

@jsgsi Kun je ook het nummer geven van de update? Mijn dealer beweert dat er geen update is waardoor Android Auto zou werken.
Ook beweert hij dat er geen verbeterde versie is van de slechte lichtsensor. Het zou hier ook gaan om de software, die hij niet zo maar kan aanpassen.
Ik heb het vermoeden dat de dealer deze aanpassingen wil uitstellen totdat de garantieperiode is verlopen.

Bij mij werkt Android auto perfect is 24 maart geleverd Astra K Sports Tourer 1.4 T automaat innovation

@jsgsi Kun je ook het nummer geven van de update? Mijn dealer beweert dat er geen update is waardoor Android Auto zou werken.
Ook beweert hij dat er geen verbeterde versie is van de slechte lichtsensor. Het zou hier ook gaan om de software, die hij niet zo maar kan aanpassen.
Ik heb het vermoeden dat de dealer deze aanpassingen wil uitstellen totdat de garantieperiode is verlopen.

Oude en waarschijnlijk je huidige software nr.
f6f62fac240ded24a2923524d9855c39.jpg

Software versie met Android
db23d52150db2243e2c18ff0c8586f0c.jpg

Deze versie software schijnt er tegenwoordig te zijn heb ik begrepen.
103e176f1ee18a67c747a0c2cf49ff9e.jpg

Vr gr Arnold

@Diederik58
Er is geen nummer van de update.De dealer moet de HMI programmeren met de optie met geavanceerde functies.
Hieraan zijn kosten verbonden (de dealer krijgt de rekening maar die zal het wel doorberekenen).
De lichtsensor zal ik eens op letten.

@Ed13 Bij jouw auto is android auto al standaard al in de software aanwezig (is pas vanaf juli 2016 dacht ik).

@aapje1963
softwareversie.jpg

Dit zit er nu in.
Heb het voor de update niet gecontroleerd had een beetje haast (moest ff vlug onder werktijd :D ).
De softwarenummers is geen peil op te trekken ik heb nu al zoveel verschillende gezien.

@jsgsi Ik had hiervoor Astra k hatchback 1.4 automaat innovation van 7 jan 2017 maar daar kon ik Android auto niet op krijgen.

Android auto werkt op mijn augustus 2016 model ook al vanaf het begin. Nu net een update gehad en geen aanpassingen gezien.

Wat me wel opvalt is dat het geluid van de sensoren stopt als ik de auto in zijn 1 zet ipv R. Lijkt wel of de piepjes van achter dan uitgaan (zou heel fijn zijn overigens).

@jsgsi De Astra K hatchback heeft geen update gehad heb ik ook de moeite niet voor genomen heb deze na een week al ingeruild voor de Astra Sport Tourer ook i.v.m. dat er geen adaptieve cruise control in zat en problemen met aflevering met Opel dealer.

Ik had in het begin geen Android auto. Ik heb het toen dealer gevraagd en de Update is door heen kosteloos gedaan.

Terug
Naar boven