• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Astra Turbo Coupe Z20LEH+M32, statusupdate 02-08-12

Met 280mm geventileerd achter grijpt je abs continu in denk ik, omdat die wielen dan direct stilstaan. Zulke grote remmen en weinig gewicht op de achterwielen heeft niet zoveel zin, denk ik.

Sorry hoor... maar geventileerd vanachter gaat echt niet passen.... hoe had je dat in gedachten met normale achterremklauwen??

Sorry hoor... maar geventileerd vanachter gaat echt niet passen.... hoe had je dat in gedachten met normale achterremklauwen??

@RISL wrote:Met 280mm geventileerd achter grijpt je abs continu in denk ik, omdat die wielen dan direct stilstaan. Zulke grote remmen en weinig gewicht op de achterwielen heeft niet zoveel zin, denk ik.

niet helemaal waar RISL.

ik heb op mijn Astra F 308mm aan de voorzijde en aan de achterzijde 300mm

remt als een dolle, overberemming valt ook reuze mee.

moet alleen nog een grotere hoofdremcilinder zodat je het pedaal minder diep hoeft te trappen

abs grijpt niet snel in, bij nat weer uiteraard wel wat sneller, maar dan pas ik mijn rijstijl zowiezo aan ;)

op de Nordschleife is het super, zou zelfs zonder abs kunnen daar

@RISL wrote:Met 280mm geventileerd achter grijpt je abs continu in denk ik, omdat die wielen dan direct stilstaan. Zulke grote remmen en weinig gewicht op de achterwielen heeft niet zoveel zin, denk ik.

niet helemaal waar RISL.

ik heb op mijn Astra F 308mm aan de voorzijde en aan de achterzijde 300mm

remt als een dolle, overberemming valt ook reuze mee.

moet alleen nog een grotere hoofdremcilinder zodat je het pedaal minder diep hoeft te trappen

abs grijpt niet snel in, bij nat weer uiteraard wel wat sneller, maar dan pas ik mijn rijstijl zowiezo aan ;)

op de Nordschleife is het super, zou zelfs zonder abs kunnen daar

@Baas J. wrote:Sorry hoor... maar geventileerd vanachter gaat echt niet passen.... hoe had je dat in gedachten met normale achterremklauwen??

klopt, andere klauwen heb je dan ook nodig.

maar ik dacht gewoon dat een H OPC geventileerd had achter, meer niet :sleeping

@Baas J. wrote:Sorry hoor... maar geventileerd vanachter gaat echt niet passen.... hoe had je dat in gedachten met normale achterremklauwen??

klopt, andere klauwen heb je dan ook nodig.

maar ik dacht gewoon dat een H OPC geventileerd had achter, meer niet :sleeping

Zijn geventileerde schijven zoveel dikker dat ze niet meer in de normale achterremklauwen passen? En passen voorremklauwen dan achter niet?

GSI Racer, dat zijn flinke remmen voor een F-je, je bent één van de weinige met zulke remmen op een F denk ik. Dat het abs continu ingrijpt is wat overdreven van mij, maar ik denk dat het weinig toevoegt omdat je maar weinig gewicht achterop hebt. En misschien bij een F relatief nog wel meer dan bij een G Coupé, maar dat weet ik niet zeker (weet van beiden de exacte gewichtsverhouding niet).

Zijn geventileerde schijven zoveel dikker dat ze niet meer in de normale achterremklauwen passen? En passen voorremklauwen dan achter niet?

GSI Racer, dat zijn flinke remmen voor een F-je, je bent één van de weinige met zulke remmen op een F denk ik. Dat het abs continu ingrijpt is wat overdreven van mij, maar ik denk dat het weinig toevoegt omdat je maar weinig gewicht achterop hebt. En misschien bij een F relatief nog wel meer dan bij een G Coupé, maar dat weet ik niet zeker (weet van beiden de exacte gewichtsverhouding niet).

Nee een H OPC heeft ook geen geventileerde schijven van achteren zitten.

Ik denk dat zelfs als die coupe straks zeg 300+PK heeft ie t nog aflegt tegen die GSI !

Nee een H OPC heeft ook geen geventileerde schijven van achteren zitten.

Ik denk dat zelfs als die coupe straks zeg 300+PK heeft ie t nog aflegt tegen die GSI !

@RISL wrote:Zijn geventileerde schijven zoveel dikker dat ze niet meer in de normale achterremklauwen passen? En passen voorremklauwen dan achter niet?

zou ik eens een foto plaatsen van hoe mijn standaard remmen er rondom uit zagen na wat rondjes op de GP Strecke van de Nordschleife :jerry

en niet om te overdrijven, maar het is niet 'zomaar een F-je' he. Heeft iets meer vermogen dan orgineel.

Dus goede remmen zijn dan wel zo handig.

Met standaard meuk kom je echt niet ver....

@RISL wrote:Zijn geventileerde schijven zoveel dikker dat ze niet meer in de normale achterremklauwen passen? En passen voorremklauwen dan achter niet?

zou ik eens een foto plaatsen van hoe mijn standaard remmen er rondom uit zagen na wat rondjes op de GP Strecke van de Nordschleife :jerry

en niet om te overdrijven, maar het is niet 'zomaar een F-je' he. Heeft iets meer vermogen dan orgineel.

Dus goede remmen zijn dan wel zo handig.

Met standaard meuk kom je echt niet ver....

305114.jpg

Zooo nieuw stukkie er in :D

305115.jpg

Oude kapotte frutsels

GSI Racer, ik ben wel benieuwd naar die foto :D

Ik zie in je onderschrift dat je niet een standaard F´je hebt, maar verder weet ik eigenlijk niet zoveel van je auto.

Terug
Naar boven