ford is inmiddels ook weer verkocht.
mis toch wel aardig het opel gevoel!
ben vandaag met rik (kadastra ef) wezen kijken naar een e kadett beauty sedan, kon ik voor een leuk prijsje kopen.
daar aangekomen had de beste man de motor al draaien, wat bij mij al een beetje argwaan op wekte, en ook rik vond dit al raar.
na een rondje te hebben gelopen kwam ik bij de kofferbak, in het linker lekbakje kon ik een vis laten zwemmen, kwam vermoedelijk bij het raamrubber weg.
aan de rechterkant zat een gat in het lekbakje, omringt door roest, voelde een slangetje, ken de kadett niet, maar mijn idee is dat dat gatje kleiner hoort te zijn en dat dat slangetje het afwateringsslangetje was.
na wat verder gevoelt te hebben, was ik er al vlot achter dat wanneer ik de achterbumper er af zal halen ik nog wel eens kon schrikken.
de roest had hij mij a wat over verteld aan de wielranden en de dorpels, ook dit was iets meer dan ik op de fotos kon zien.
toen toch maar een rondje rijden.
liep mooi, reed leuk, remde goed, stuurde goed, tot dat ik een N weg opging.
ik gaf wat gas, opeens een beste hort een stotende auto.. volgens hem waren het de bougie kabels.
hij had al het 1 en ander veranderd had hij mij verteld, dus ik had al een klein beetje een vermoeden dat er motorisch iets niet aan klopte.
later rik ook even laten rijden aangezien hij zelf ook een kadett heeft, zelfde verhaal, horten en stoten en bonken.
blij dat ik rik bij mij had, anders had ik waarschijnlijk een auto met een leuk kosten plaatje gehad.
rik wist mij te vertellen dat hij het zelfde mee heeft gemaakt, en dat de kans heel groot was dat het de uitlaat kleppen waren die versleten waren.
vond de bougie kabels ook al niet echt de reden zijn, aangezien hij dan wel op 3 poten moet gaan lopen of zo, maar dat deed hij dus niet.
aangezien ik het financieel niet zo snel kan redden om dat probleem klaar te krijgen als nog erg in twijfel.
toen schoot me iets in gedachten wat ik voor het ritje al had gezien, aardig wat scheurtjes in alle 4 de banden.
ook dat heb ik met rik ff bekeken, alle 4 niet meer apk waardig.
conclusie..
kadett is niet door gegaan.
met de prijs wou hij verder ook geen kant meer op, dus dan houd het op.
vanaf zaterdag ben ik dus helemaal autoloos haha
ach ja, kan ik weer aan mijn conditie gaan werken hahaha
ennuhh rik..
nogmaals bedankt voor de hulp bij het bekijken van de auto en het mee rijden