• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

auto afgekeurt

itsthedch

Post weinig
hey allen,

mijn opeltje is afgekeurt :(

een oranje knipperlichtje is niet echt oranje meer

linker fuseekogel moet vervangen worden.

weet iemand waar ik die kogel kan kopen in brabant regio den bosch?

is het moeilijk om hem zelf te vervangen?

brezan

en ja hoor is makkelijk zelf te doen

fuseekogel kost ong. 4 tientjes

misschien zit de kogel vast met klinknagels. die zal je er ff uit moeten boren of slijpen en de nieuwe vast zetten met bouten.

www.h-base.nl

wielophanging.jpg

brezan

en ja hoor is makkelijk zelf te doen

fuseekogel kost ong. 4 tientjes

misschien zit de kogel vast met klinknagels. die zal je er ff uit moeten boren of slijpen en de nieuwe vast zetten met bouten.

www.h-base.nl

wielophanging.jpg

heb een kogel gevonden hier 15 km verder op, voor 16,50 :P

die kogel daar zit de vering aan vast toch, is dat gewoon een kwestie van losschroeven en eruit tikken , of valt er dan van alles naar beneden

heb een kogel gevonden hier 15 km verder op, voor 16,50 :P

die kogel daar zit de vering aan vast toch, is dat gewoon een kwestie van losschroeven en eruit tikken , of valt er dan van alles naar beneden

itsthedch,

je fusee bout los halen, je draag-arm naar beneden drukken, de kompleete veerpoot

naar links duwen, dan zie je dat je fusee vast zit met 3 klink nagels, de koppen

slijp je er af, dan tikje de nagels er uit en verwijder je de fusee-kogel.

bij de nieuwe fusee- kogel zitten 3 bouten+3 moeren en daar zetje hem weer mee vast,

en dan zetje het allemaal weer terug.

en wat betreft je knipperlichtje, of een nieuw orange lampje er in, of een ander

achter licht halen op de sloop, als het je achter licht is ;)

itsthedch,

je fusee bout los halen, je draag-arm naar beneden drukken, de kompleete veerpoot

naar links duwen, dan zie je dat je fusee vast zit met 3 klink nagels, de koppen

slijp je er af, dan tikje de nagels er uit en verwijder je de fusee-kogel.

bij de nieuwe fusee- kogel zitten 3 bouten+3 moeren en daar zetje hem weer mee vast,

en dan zetje het allemaal weer terug.

en wat betreft je knipperlichtje, of een nieuw orange lampje er in, of een ander

achter licht halen op de sloop, als het je achter licht is ;)

hmm dat klinkt vrij simpel ja, zit die fuseekogel vast aan de bovenkant van de veerpoot of aan de onderkant?

ik denk de onderkant maar wil het ff zekerweten,

klinkt allemaal niet zo ingewikkelt, dus lijkt mij dat ik het zelf prima kan fixen.

hmm dat klinkt vrij simpel ja, zit die fuseekogel vast aan de bovenkant van de veerpoot of aan de onderkant?

ik denk de onderkant maar wil het ff zekerweten,

klinkt allemaal niet zo ingewikkelt, dus lijkt mij dat ik het zelf prima kan fixen.

Haal altijd heel de draagarm er uit.

Die klinknagels van beide kanten afslijpen en vervolgens met een luchthamer met beitel ram ik ze door.

Zit altijd wel goed vast.

Als je klaar bent ff netjes de spuitbus er over anders roest je draagarm zo snel.

Dat knipperlichtje zal wel de verf van af zijn, dus nieuw lampje er in.

Haal altijd heel de draagarm er uit.

Die klinknagels van beide kanten afslijpen en vervolgens met een luchthamer met beitel ram ik ze door.

Zit altijd wel goed vast.

Als je klaar bent ff netjes de spuitbus er over anders roest je draagarm zo snel.

Dat knipperlichtje zal wel de verf van af zijn, dus nieuw lampje er in.

Op de tekening van Bas hier iets naar boven staat hij duidelijk op. De fuseekogel zit aan het uiteinde van de draagarm, op de tekening is de fuseekogel OP-BJ-5583.

Op de tekening van Bas hier iets naar boven staat hij duidelijk op. De fuseekogel zit aan het uiteinde van de draagarm, op de tekening is de fuseekogel OP-BJ-5583.

ja klopt, maar ben een leek, probeer het te plaatsen hoe het dan precies zit, maar dat valt niet mee:P

vandaar de vraag voor een foto

kweet t ben lastig:P

ja klopt, maar ben een leek, probeer het te plaatsen hoe het dan precies zit, maar dat valt niet mee:P

vandaar de vraag voor een foto

kweet t ben lastig:P

je ben niet lastig hoor, en ook nooit te oud om het te leren.

zo is iedereen eens es begonnen.

succes er mee.

je ben niet lastig hoor, en ook nooit te oud om het te leren.

zo is iedereen eens es begonnen.

succes er mee.

Terug
Naar boven