• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

auto houdt onwijs in

heb net gekeken, made in germany staat naar schutbord, de druk staat er ook op en die wijst ook naar schutbord. ik draai hem om en ik hoop dat er een wonder geschiedt.

lmm kan ik nog wel vervangen, alleen die zijn best wel prijzig dacht ik zo?

ja.

maar heb je geen maat met een 16v m2.5?

dan kan je hem zo ff uitwisselen.

Kopen om te proberen is echt een lastige optie.

dan zou je ook de complete onsteking kunnen uitwisselen.

zo kan je stap voor stap dingen uitsluiten.

maar nogmaals, vergis je ook echt niet in die Lambda sonde!

het volgende weer gedaan: benzinedruk regelaar halve slag gedraaid: rijd hetzelfde

met of zonder lmm rijden- geen verbetering wel kwa stationair lopen, met lmm 500 toeren net niet uitvallen, zonder lmm 1000 toeren stationair.

brandstof retour weer geknepen- geen verbetering

lambda bekeken zie ik dat er met kroonsteentjes is gewerkt= fail!

zonder lambda rijden- geen verschil.

rest van de auto allemaal draden met kroonsteentjes verbonden= epic fail!

conclusie= er is dus een hoop gekloot aan de auto, om dit weer goed en normaal te krijgen kan ik alles eruit gaan halen om alles netjes te maken, dus kan net zo goed een leuker project gaan beginnen en dat is het blok in een corsa B te zetten met trottle bodies.

nu zit ik met andersmans geknoei en dat brengt alleen maar meer problemen met zich mee.

ik ga wel opzoek naar een corsa b gsi 1.6 en daar zet ik de c20xe in. natuurlijk met een zo clean mogelijk motorruim :)

dan heb ik alles tenminste zelf gedaan en weet ik hoe alles zit.

ik ga maar eens wat info winnen over zo'n swap op het corsa gedeelte.

tis weer eens een leuk winter project :P

hallo,

heb met me crossauto het zelfde.

tot 3500/4000 toeren redelijk trekken en daar boven op 3 cilinders.

bij mij lijkt het op een lekke hydro stoter.

met koude motor compressietest gedaan en op cilinder 1/2/4 12.5 bar en op cilinder 3 6bar. na door starten komt hij op 11.7 bar. het lijkt net of de inlaatkleppen niet ver genoeg open gaan.

heb jij al een compressietest gedaan??

groeten klaas-jan

origineel gepost door kadettgsicrosser

hallo,

het lijkt net of de inlaatkleppen niet ver genoeg open gaan.

groeten klaas-jan

bedoel je niet dat ze niet goed genoeg meer afsluiten op je zitting?

origineel gepost door astra C20XE

origineel gepost door kadettgsicrosser

hallo,

het lijkt net of de inlaatkleppen niet ver genoeg open gaan.

groeten klaas-jan

bedoel je niet dat ze niet goed genoeg meer afsluiten op je zitting?

nee dat de kleppen niet ver genoeg open gaan (op 1 cilinder minder vulling)

groet

origineel gepost door sw16v

met wat voor tank jij jij onder je kadett dan????

geen carb tank meer mag ik hopen??

er zit een tank van een 1.3s onder, zal dat zoveel verschil uitmaken dan? hier op het forum rijdt er ookiemand met een 1.3 tank op een c20xe en die doethet prima.

is je brandstofleiding wel dik genoeg???

en ontsteking al eens gecontroleerd? op het huis zelf, dat stekkertje, wil nogal vaak de geest geven namelijk

Mijn d kadett 2.0 16v heeft ook een 1300s tank er onder en rijd prima.. Geeft geen problemen met zich mee..

In het uiterste geval heb ik nog een d kadett gte 1.8 tank liggen..

Vraagje: Heb jy die d kadett gekocht die heel lang te koop stond op marktplaats..? een donkerblauwe..?

origineel gepost door Timmeh

origineel gepost door sw16v

met wat voor tank jij jij onder je kadett dan????

geen carb tank meer mag ik hopen??

er zit een tank van een 1.3s onder, zal dat zoveel verschil uitmaken dan? hier op het forum rijdt er ookiemand met een 1.3 tank op een c20xe en die doethet prima.

Mijn zastrow D kadett zit idd ook een 1300s tank onder en die doet het prima. Mn andere D kadett zit een gte tank onder,doet niet voor de zastrow onder.

Als ik de u2u van de TS begrijp dan heeft hij 2 aansluitingen op de tank, dus zit er al een gte tank onder.

het is idd een blauwe dkadett, ik weet niet of hij op marktplaats heeft gestaan, maar ik weet het echt niet meer wat hier het probleem van is :S we hebben alles geprobeerd van de benzine toevoer en niks helpt :(

Luister nou eens naar wat er gezegt word..

1. Vervang die lmm, kijk op de sloop,spreek ff met iemand af maar schoonmaken heb geen zin en9 van de 10x geeft ie er geen foutcode op. en als je hem eraf trekt gaat ie er niet beter door lopen,

2.Lamda controleer de bedrading-> goed? laat de WAARDES uitlezen met een tech1.. Hij kan gewoon werken maar verkeerde waardes doorgeven dus geen foutcode wel kut lopen.

3.Tank is onzin zoals bbg_gendt al zei al hang je der een cola fles onder doet ie t nog.

4.Krukas sensor.. ken ook hele gekke dingen doen zonder dat ie er een foutcode opgeeft.

zo ga hier 1st maar eens aan de slag

Zal ik je ook is advies geven, het heeft bijna nog nooit gewerkt om een storing op het opelforum neer te zetten. Je krijgt allemaal van die antwoorden doe iedereen kan opnoemen. Lmm, lamba, ontsteking, temp. Sensor slechte massa. Wat je moet doen is een diagnose stekker eraan maken, tech 1 fixen en een multimeter dan kom je een heel eind. Onderdelen uitwisselen werkt ook mits je ze hebt, anders word het een dure grap. Storing zoeken is mijn ervaring moet je gewoon zelf doen!! Visuele controle is heel belangrijk ook stekkerverbindingen kunnen vaak problemen geven, stekkervet is er mooi spul voor kan je bij elke GOEDE opeldealer bestellen. Een foutcode hoeft ook niet altijd te zeggen dat het ook in dat circuit zit. De computer krijgt continu feedback van allerlei sensoren als bepaalde waarde niet kloppen kan dat ook door bijv. een slecht werkende lmm de lambda waardes kloppen dan ook niet en hij kan een foutcode

kunnen geven op de lambda. Als het ware krijgt deze dan de schuld. Lmm geeft zelden een foutcode.

Je lambda kan je controleren met tech 1, f0 gegevens lijst. Of met een scoop. Een lambda moet continu schommelen in waarde, arm-rijk-arm-rijk enz. Dit kan je zien op je tech1. Daarnaast moet hij een aantal Mv afgeven. Deze moeten ook continu schommelen, als je Mv erg laag zijn of hij schommelt niet is je lambdasonde niet goed meer en moet je deze vervangen. Je kan hem ook testen om andere dingen uit te sluiten starten, tech 1 of scoop erbij. Mv bekijken remreiniger in de inlaat spuiten de motor slaat af, verzuipt als het ware dan moet de lambda waarde (Mv) uitslaan naar 1000Mv.

Nou lees ik ook dat je Motormangement lampje niet gaat branden, is die aangesloten dan? En je kan wel een drukregelaar wisselen enz. maar als je gewoon benzinedruk meet op je rail, aansluiting zit er niet voor niks, kan je dat al uitsluiten. Lmm schoonmaken gaat nergens over, waar moet die vies van worden, gewoon wisselen met een goede en deze heeft ook een PIJL naar de kant van de inlaat omdraaien geeft namelijk ook problemen. Tank is het niet, 1.3s tank gaat prima met 2.0 pomp alleen bij 1/4 tank gaat hij bij een serieuze bocht droogpompen(je brandstofpomp).Succes

origineel gepost door Corsa16V

Zal ik je ook is advies geven, het heeft bijna nog nooit gewerkt om een storing op het opelforum neer te zetten. Je krijgt allemaal van die antwoorden doe iedereen kan opnoemen. Lmm, lamba, ontsteking, temp. Sensor slechte massa. Wat je moet doen is een diagnose stekker eraan maken, tech 1 fixen en een multimeter dan kom je een heel eind. Onderdelen uitwisselen werkt ook mits je ze hebt, anders word het een dure grap. Storing zoeken is mijn ervaring moet je gewoon zelf doen!! Visuele controle is heel belangrijk ook stekkerverbindingen kunnen vaak problemen geven, stekkervet is er mooi spul voor kan je bij elke GOEDE opeldealer bestellen. Een foutcode hoeft ook niet altijd te zeggen dat het ook in dat circuit zit. De computer krijgt continu feedback van allerlei sensoren als bepaalde waarde niet kloppen kan dat ook door bijv. een slecht werkende lmm de lambda waardes kloppen dan ook niet en hij kan een foutcode

kunnen geven op de lambda. Als het ware krijgt deze dan de schuld. Lmm geeft zelden een foutcode.

Je lambda kan je controleren met tech 1, f0 gegevens lijst. Of met een scoop. Een lambda moet continu schommelen in waarde, arm-rijk-arm-rijk enz. Dit kan je zien op je tech1. Daarnaast moet hij een aantal Mv afgeven. Deze moeten ook continu schommelen, als je Mv erg laag zijn of hij schommelt niet is je lambdasonde niet goed meer en moet je deze vervangen. Je kan hem ook testen om andere dingen uit te sluiten starten, tech 1 of scoop erbij. Mv bekijken remreiniger in de inlaat spuiten de motor slaat af, verzuipt als het ware dan moet de lambda waarde (Mv) uitslaan naar 1000Mv.

Nou lees ik ook dat je Motormangement lampje niet gaat branden, is die aangesloten dan? En je kan wel een drukregelaar wisselen enz. maar als je gewoon benzinedruk meet op je rail, aansluiting zit er niet voor niks, kan je dat al uitsluiten. Lmm schoonmaken gaat nergens over, waar moet die vies van worden, gewoon wisselen met een goede en deze heeft ook een PIJL naar de kant van de inlaat omdraaien geeft namelijk ook problemen. Tank is het niet, 1.3s tank gaat prima met 2.0 pomp alleen bij 1/4 tank gaat hij bij een serieuze bocht droogpompen(je brandstofpomp).Succes

iemand met een nuttig antwoord :thumbup

elke tank kan je er onder hangen als je ze aansluit op een ringleiding, enige nadeel is dan als je de tank leeg rijdt moet je de leiding ontluchten.

Was die niet van een LET want een C20ne heeft een heel ander gasklephuis. Volgen mij past heel die gaskleppositiesensor niet

op een C20xe? Hij ziet er iig heeel anders uit.

Wat ook handig is om te controleren is je geschakelde plus !

Miss is die niet sterk genoeg , komt vaker voor bij carb autos wanneer en injectie in komt !

PS ik kan t weten al 2x gehad king:

ontsteking krijgt dan een te zwak signaal door weerstand van t contactslot :thumbup

Terug
Naar boven