• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

auto ramen automatisch laten sluiten op ab

Ik heb net wel een bruine draad gevonden met zwarte streep en heb die verbonden met de blauwe draad met zwarte streep. Heeft geen effect op de ramen.

How To staat ie ook in he...weet niet of je em daar al was tegen gekomen.

ff naar beneden scrollen naar t bericht van sander2.5v6

Bedankt, ik kijk niet vaak op het Vectra-gedeelte (ik rijd zelf een Astra Coupé).

Maar heb het eerste probleem al...er zit bij mij geen bruine draad met zwarte streep. Op zoek dus naar welke kleur hier is toegepast...

@RISL wrote:Bedankt, ik kijk niet vaak op het Vectra-gedeelte (ik rijd zelf een Astra Coupé).

Maar heb het eerste probleem al...er zit bij mij geen bruine draad met zwarte streep. Op zoek dus naar welke kleur hier is toegepast...

Dan hoor ik graag welke draad dan de goeie is :D

Want me maatje heeft een astra g en die wil dit ook doen ...

Ik weet het niet...zal morgen nog eens kijken. Maar ik hoorde zojuist van iemand van het Vectra-forum die het ook bij een Astra had aangepast en voor de safelock toch aan passagierszijde moest zijn.....

Ik heb net wel een bruine draad gevonden met zwarte streep en heb die verbonden met de blauwe draad met zwarte streep. Heeft geen effect op de ramen.

Nou half uurtje hobby´en en ik ben iets duidelijker.

Bij mijn B1 uit ´96 werkt het (op de Safelock!!!) doorverbinden zonder relais. Enigste nadelen: mn functie van het kort indrukken van het sluiten van het raam werkt niet meer, moet deze dus ingedrukt houden om te sluiten/openen en t 2e: mn dakraam gaat nog niet mee.

De verwarring met de Engelse HowTo's zit em dr in dat de bestuurderskant bij ons de passagierskant is. De bedrading loopt echter wel hetzelfde.

Testen is simpel: bij de NL passagierskant zit de ontvanger van de AB en het CV systeem. Hier zitten 2 stekkers in, zie plaatje:

naamloosvx.png

De linker stekker loshalen en daar een draadje tussen klikken (kan voorzichtig de draadklem loshalen van het blokje.

Dan tussen de Blauw/Zwarte en Bruin/Zwarte zoals hierboven beschreven, een draadje bevestigen, en alles werkt! Scheelt weer solderen :jerry

Ik ga binnenkort weer verder prutsen om mn dakraam mee te krijgen, till then: good luck and enjoy :thumb

Greet Emiel

Is bij mijn B2 zelfde draden gelust en nu moet ik knop vast houden voor helemaal sluiten of openen

Morgen maar eens andere kant proberen zien wat dat doet !!!!! :???:

@gwriemersma wrote:Is bij mijn B2 zefde draden gelust en nu moet ik knop vast houden voor helemaal sluiten of openen

Dat bedoel ik dus ook. Andere kant zelf nog niet uitgeprobeerd...

Is dus idd nog ff verder hobby'en ;)

Ik weet het niet...zal morgen nog eens kijken. Maar ik hoorde zojuist van iemand van het Vectra-forum die het ook bij een Astra had aangepast en voor de safelock toch aan passagierszijde moest zijn.....

Nou half uurtje hobby´en en ik ben iets duidelijker.

Bij mijn B1 uit ´96 werkt het (op de Safelock!!!) doorverbinden zonder relais. Enigste nadelen: mn functie van het kort indrukken van het sluiten van het raam werkt niet meer, moet deze dus ingedrukt houden om te sluiten/openen en t 2e: mn dakraam gaat nog niet mee.

De verwarring met de Engelse HowTo's zit em dr in dat de bestuurderskant bij ons de passagierskant is. De bedrading loopt echter wel hetzelfde.

Testen is simpel: bij de NL passagierskant zit de ontvanger van de AB en het CV systeem. Hier zitten 2 stekkers in, zie plaatje:

naamloosvx.png

De linker stekker loshalen en daar een draadje tussen klikken (kan voorzichtig de draadklem loshalen van het blokje.

Dan tussen de Blauw/Zwarte en Bruin/Zwarte zoals hierboven beschreven, een draadje bevestigen, en alles werkt! Scheelt weer solderen :jerry

Ik ga binnenkort weer verder prutsen om mn dakraam mee te krijgen, till then: good luck and enjoy :thumb

Greet Emiel

Ik heb ze aan de linkerzijde ook met elkaar doorverbonden, dat werkt inderdaad niet.

Je moet de rechterzijde van de wagen hebben voor een juiste werking.

Is bij mijn B2 zelfde draden gelust en nu moet ik knop vast houden voor helemaal sluiten of openen

daar zit de kiekert en die kleur draden zitten daar niet heb ik net gekeken.

heb al van alles geprobeert maar via cv werkt er niks

@gwriemersma wrote:Is bij mijn B2 zefde draden gelust en nu moet ik knop vast houden voor helemaal sluiten of openen

Dat bedoel ik dus ook. Andere kant zelf nog niet uitgeprobeerd...

Is dus idd nog ff verder hobby'en ;)

Terug
Naar boven