• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

auto ramen automatisch laten sluiten op ab

Ik ben heel erg benieuwd ik heb gister in iedergeval het kapje weggeghaald om erbij te kunnen.

hier een paar foto'tjes

IMG-20110830-00464.jpg

IMG-20110830-00463.jpg

IMG-20110830-00465.jpg

Ik wacht nog even het antwoord af van de laatst gestelde vraag en dan ga ik eventueel de kabels bruggen.

Greetz D'Angelo

Ze sluiten op safelock... heb namelijk aan de bestuurderszijde draadjes doorverbonden.. was een foutje van mij..

@RISL wrote:Okay, dus even voor de duidelijkheid.

Je hebt alleen die twee draden verbonden en je ramen sluiten volledig met één druk op de knop? Geen module, niet de knop ingedrukt houden?

Inderdaad, ik heb alleen een foutje gemaakt voor degene die het willen hebben sluiten op safelock. Dan moet je aan de bestuurderskang het kapje loshalen en daar vind je een stekker met een helehoop kabels. En daar moet je dan de zwart/blauwe (zwarte draad met blauwe streep)draad doorverbinden met de bruin/zwarte (bruine draad met zwarte streep)

Ik zal anders morgen of vanavond even foto's maken.. voor de duidelijkheid.

Okay, ja, ik wil ze ook op safelock.

Ik dacht dat je bedoelde dat je ze verkeerd had verbonden om ze met safelock te sluiten.

Maar je had ze dus verkeerd verbonden, waardoor ze op safelock sluiten?

Ik hoop wel dat ze helemaal sluiten, en niet dat je zoals bij de Vec-C1 van m'n ouders de knop op de sleutel ingedrukt moet houden. Is het bij jou ook één druk op de knop of moet je 'm ingedrukt houden?

@RISL wrote:Okay, ja, ik wil ze ook op safelock.

Ik dacht dat je bedoelde dat je ze verkeerd had verbonden om ze met safelock te sluiten.

Ik hoop wel dat ze helemaal sluiten, en niet dat je zoals bij de Vec-C1 van m'n ouders de knop op de sleutel ingedrukt moet houden. Is het bij jou ook één druk op de knop of moet je 'm ingedrukt houden?

Ik had ze goed verbonden alleen je aan de verkeerde kant laten kijken.

Hoef mijn knop niet in te houden. Ramen sluiten volledig. Zal vanavond proberen filmpje te maken.

Sorry voor het vele vragen, maar het wordt me steeds onduidelijker.

Heb je ze nou aan bestuurderszijde of passagierszijde verbonden?

Want ik wil ze dan exact werkend zoals bij jou, op safelock zonder de knop ingedrukt te houden.

Ze sluiten op safelock... heb namelijk aan de bestuurderszijde draadjes doorverbonden.. was een foutje van mij..

Okay, ja, ik wil ze ook op safelock.

@RISL wrote:Okay, ja, ik wil ze ook op safelock.

Ik had ze goed verbonden alleen je aan de verkeerde kant laten kijken.

Hoef mijn knop niet in te houden. Ramen sluiten volledig. Zal vanavond proberen filmpje te maken.

Sorry voor het vele vragen, maar het wordt me steeds onduidelijker.

Heb je ze nou aan bestuurderszijde of passagierszijde verbonden?

Want ik wil ze dan exact werkend zoals bij jou, op safelock zonder de knop ingedrukt te houden.

@DMLB ceo wrote:Zoals op me foto ?:)

Zoals op jou foto kun je de bedrading vinden voor sluiten bij sluiten van de deuren.

Wil je sluiten bij safelock moet je aan de andere kant zijn..

Aan de bestuurders kant. Zit een groene stekker met diverse draden.

Bedankt, dan ga ik toch maar de andere kant open maken.

Ik laat op warme dagen me ruiten nog wel eens een stukje open staan hier op de zaak.

Dat lijkt me dan een probleem aangezien ik me deuren dan niet op slot kan doen.

Uiteraard zou een slanke arm vooralsnog me deur pin omhoog kunnen halen als de ramen een stukje open staan.

Toch geeft het me een stukje gevoel van veiligheid als me deuren wel op slot zitten.

Dus aan de andere zijde zou ik de BLACK/BLUE & BROWN/BLACK moeten kunnen vinden en die vervolgens bruggen.

D'Angelo

Ik ga 'm ook aan bestuurderszijde open maken.

@ DMLB ceo: als je je ramen open wil laten, maar wel je safelock op je deuren (zodat ze de pin dus niet omhoog kunnen trekken om de deur open te maken), dan moet je dus aan passagierszijde zijn.

@DMLB ceo wrote:Zoals op me foto ?:)

Zoals op jou foto kun je de bedrading vinden voor sluiten bij sluiten van de deuren.

Wil je sluiten bij safelock moet je aan de andere kant zijn..

Aan de bestuurders kant. Zit een groene stekker met diverse draden.

Terug
Naar boven