• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Auto wasen voor de deur not done.

@soepkiepe wrote:

dat het ook veel te maken heeft wat voor riolering je hebt.

na de renovatie hier hebben wij 2 afvoeren door de straat lopen, 1 vangt het regen water op (en dus ook het water als je je auto wast en zo)

en de andere zit aan de huisaansluiting.

dit word allebei weer anders "gereinigd" of hoe je het noemen wilt.

daar heeft het denk ik ook mee te maken.

Klopt. Regenwater wordt bij ons ook afgevoerd door een drainagebuis (een buis met kleine openingen). Dat geeft het water de mogelijkheid om weer in de grond op genomen te worden. Alles wat niet opgenomen wordt stroomt door naar een overloopvijver of naar het reguliere riool.

Om vervuiling van het grondwater te voorkomen zijn er bij ons, door de gemeente, speciale autowasplaatsen gemaakt (gewoon midden in de wijk en niet bij een garage).Het is een parkeerplaats met een vloeistofdichte vloer en een afvoer naar de normale riolering. Ook is er een (gratis)wateraansluiting aanwezig zodat je niet een paar 100 meter tuinslang hoeft uit te rollen vanuit je eigen huis. Er wordt niet bekeurd als je er geen gebruik van maakt maar ja, het water is gratis, dus als echte hollander!!

@rossifan46 wrote:In Udenhout komt bijna nooit politie :D En de wijkagent zie ik ook nooit :D . Dus ik kan rustig mijn auto wassen ;)

In Riel ook niet, ik blijf gewoon lekker wassen hier :D

ach nederland wil altijd voorop lopen met alles, spaarlampjes dit, ledjes, en nog meer van die onzin.

maar ondertussen in china.........................

Dit klopt inderdaad :thumbdown

In bepaalde regio's is het verboden en staat er een bekeuring voor :???:

Milieuvervuiling heet dit ...

Omdat er zure regen , olie , benzine e.d. op de auto's zitten

en ook al heb je biologische shampoo die breekt niet de chemische troep af ...

En ja als het regent spoelt het ook van je auto af maar dat is

de natuur en daar kunnen wij niks aan doen ...

Ik heb hier zelf een gesprekje over gehad met de milieuambtenaar omdat

ik voor de deur een auto stond te stomen :D

En hij wou mij een prent geven totdat ik hem vroeg of hij water zag liggen :jerry :jerry

Geen prent gehad maar wel wat meer info ...

Trouwens als je naar een krasstraat gaat , wat denk je van de water die van je auto

afloopt terwijl je weg rijdt ?

Denk dat de daar veel meer vervuiling zal zitten dan bij jou voor de deur ;)

Ik gebruik nogal vaak mijn ruitensproeiers, zit momenteel spul in tot -26, zou dat dan ook niet meer mogen??? ;)

Dit is weer echt de grootste klets maarja daar zijn ambtenaren sowieso wel goed in.

@KadAstra-EF wrote:Ik ben op de hoogte van deze omstreden regel.

Maar dan moeten de wegbeheerders nu ook ophouden met zout op de wegen strooien.

Ik was mn Auto altijd zelf voor huis op straat maar het onkruid groeit gewoon door hoor dus zo vies is het allemaal niet.

Rik :)

Inderdaad :thumbup

Ik ben op de hoogte van deze omstreden regel.

Maar dan moeten de wegbeheerders nu ook ophouden met zout op de wegen strooien.

Ik was mn Auto altijd zelf voor huis op straat maar het onkruid groeit gewoon door hoor dus zo vies is het allemaal niet.

Rik :)

@rossifan46 wrote:In Udenhout komt bijna nooit politie :D En de wijkagent zie ik ook nooit :D . Dus ik kan rustig mijn auto wassen ;)

Haha, udenhout was geloof ik onze oude wijkagent naar toe gegaan

was een goeie vent liet me altijd wel met rust als ik maar niet te gek deed :angel

Discussies zijn altijd leuk -offtopic

Ja hier komen ze wel afentoe langs, kijken ze je raar aan en rijden ze verder

lol, mooie discussie zo dit :P

iedereen heeft weer wat anders gehoord ;)

maar volgens mij is het al een paar jaar zo dat je je auto wel mag wassen, maar alleen met biologisch afbreekbare shampoo.

schijnt ook weer allemaal met die rommel in de shampoo te maken hebben met wat de put in loopt.

ik denk (weet het niet zeker)

dat het ook veel te maken heeft wat voor riolering je hebt.

na de renovatie hier hebben wij 2 afvoeren door de straat lopen, 1 vangt het regen water op (en dus ook het water als je je auto wast en zo)

en de andere zit aan de huisaansluiting.

dit word allebei weer anders "gereinigd" of hoe je het noemen wilt.

daar heeft het denk ik ook mee te maken.

maar zoals ik al zei, dit is volgens mij al een paar jaar zo.

@rossifan46 wrote:http://www.autoweek.nl/weblog/27/milieupolitie In het artikel staat dat er de wasstraat als "alternatief is, waar je de swirls er gratis bij krijgt :swear . Maar het schijnt per gemeente te verschillen. In de gemeente Tilburg heb ik er nog nooit van gehoord.

het is indd per gemeente verschillend

in tilburg doen ze gelukkig niet zo moeilijk

de wijkagent (tilburg noord) kwam relaxt een praatje maken

en complementeerde mij zelfs dat ik mn ombouw netjes had gedaan :D

terwijl de olieplekken overal zichtbaar zijn :jerry

als het allemaal echt zo is dan ga ik de gemeente aanklagen voor auto-vervuiling, want mijn auto word ook vies door hun wegen etc :D

en bovendien betalen we overal al belasting over.... :hmmz

is indd grote bullshit

ik heb in de gevelreiniging gewerkt en het is zelfs zo in oa rotterdam en den haag

dat als je een gevel afspuit met alleen water je dit moet opvangen en gezuiverd de put in moet

en je moet een vergunning hebben van de gemeente

Terug
Naar boven