Zo gister maar eens die retro radio gaan kopen
En gaan inbouwen, kost toch nog de nodige uurtjes voordat die er netjes in zit,
Zo heb ik het gedaan
Eerst het kachelhuis aanpassen want ook met de retroradio ga je het niet redden anders
Zo eerst even een flink gat in mijn kachelhuis geslepen
Maar hoe gaan we dat nu weer dicht maken?? Bij mijn vorige GT/E heb ik toen een stuk skaileer gebruikt dat ging prima, maar kon dat thuis nergens meer vinden dus dan maar zoeken naar een andere oplossing, en jawel toen kwam ik op het briljante idee ik neem een stevige ijsbak :jerry
Deze in het gat geplaatst en het paste ook nog
Dan een beetje modderen met de kitspuit om het zaakje aan elkaar vast te lijmen en dicht te maken
Even 12 uurtjes laten drogen en toen de boel weer zwart gespoten, en het kachelhuis is weer radio inbouw vriendelijk :jerry
Om de retro radio in te bouwen moet je ook wat aanpassen want zo past het er voor geen meter in, ik heb het volgende bedacht en heb de retro radio gewoon in een oude slede bevestigt met montage kit king:
Zo kun je hem dus zo inbouwen als iedere andere radio en je hoeft bijna niks uit te meten, en je zet hem zo vast door het ombuigen van de lipjes in de slede, de ruimte tussen de onderkant van de radio en bovenkant asbak heb ik opgevuld met een rubbere mat van ca 2 cm dik zodat de radio daar op draagt.
Dan nog het frontje ervoor plaatsen en de knoppen bevestigen en dan ziet het er naar het nodige werk ongeveer zo uit :thumbup
De USB stekker heb ik in het handschoenvakje gelegt mooi uit het zicht :wub
Wat de USA frequenties betreft, je kan de radio instellen naar europeese frequenties :thumbup