• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Autoradio met beperkte inbouw diepte

dat klopt inderdaad, stond er ook bij, maar had er even geen acht op geslagen

Radio 538 zou dan al een probleem zijn (102.1 ) :( dan maar skyradio :thumbdown:thumbdown

Zo gister maar eens die retro radio gaan kopen :P

En gaan inbouwen, kost toch nog de nodige uurtjes voordat die er netjes in zit,

Zo heb ik het gedaan ;)

Eerst het kachelhuis aanpassen want ook met de retroradio ga je het niet redden anders

Zo eerst even een flink gat in mijn kachelhuis geslepen :o

Maar hoe gaan we dat nu weer dicht maken?? Bij mijn vorige GT/E heb ik toen een stuk skaileer gebruikt dat ging prima, maar kon dat thuis nergens meer vinden dus dan maar zoeken naar een andere oplossing, en jawel toen kwam ik op het briljante idee ik neem een stevige ijsbak :jerry

Deze in het gat geplaatst en het paste ook nog :P

Dan een beetje modderen met de kitspuit om het zaakje aan elkaar vast te lijmen en dicht te maken :D

Even 12 uurtjes laten drogen en toen de boel weer zwart gespoten, en het kachelhuis is weer radio inbouw vriendelijk :jerry

Om de retro radio in te bouwen moet je ook wat aanpassen want zo past het er voor geen meter in, ik heb het volgende bedacht en heb de retro radio gewoon in een oude slede bevestigt met montage kit king:

Zo kun je hem dus zo inbouwen als iedere andere radio en je hoeft bijna niks uit te meten, en je zet hem zo vast door het ombuigen van de lipjes in de slede, de ruimte tussen de onderkant van de radio en bovenkant asbak heb ik opgevuld met een rubbere mat van ca 2 cm dik zodat de radio daar op draagt.

Dan nog het frontje ervoor plaatsen en de knoppen bevestigen en dan ziet het er naar het nodige werk ongeveer zo uit :thumbup

De USB stekker heb ik in het handschoenvakje gelegt mooi uit het zicht :wub

Wat de USA frequenties betreft, je kan de radio instellen naar europeese frequenties :thumbup

stomme vraag maar je ging toch voor de radio ivm de in bouw diepte dat deze gering zou zijn nu moet je je kachelhuis nog aanpassen

origineel gepost door eddepet007

stomme vraag maar je ging toch voor de radio ivm de in bouw diepte dat deze gering zou zijn nu moet je je kachelhuis nog aanpassen

Klopt maar vind alleen maar lelijke modellen daarin die mij niet aanspreken, dus dan toch maar iets anders en ben er zeer tevreden over, morgen komen mijn nieuwe speakers waar ook weer het chroom in terug komt :thumbup

origineel gepost door McLambo

hmmmm, een ijsbak..... :jerry

kan er zo nog wel genoeg lucht achterlangs..

Ja hoor je merkt geen enkel verschil :thumbup

Was vanmiddag biij de kijkshop en daar hebben ze een marquant radio

Oldskool look en niet een hele diepe inbouw

Misch is dit wat voor de manta rijders

ben geen marquant liefhebber..

ik bouw straks een schermpje in de middenconsole,

en de metertjes waar dat de radio heeft gezeten.

@ opelmantagek:

Ziet er super goed uit!!waar heb je deze gekocht?:thumbup

Ik kon zo snel in nl geen verkoper vinden...

origineel gepost door d.kadett

@ opelmantagek:

Ziet er super goed uit!!waar heb je deze gekocht?:thumbup

Ik kon zo snel in nl geen verkoper vinden...

Je kan ze op twee plaatsen in nederland kopen

Verkoop punt 1

Verkoop punt 2

Ik heb hem bij adams classic cars gehaald ;)

Ik heb een clarion met beperkte inbouwdiepte. Usb en ad werken goed, goed geluid. Radio weet ik niet omdat in geen antenne heb op mijn ascona.

Zombie-topic....

Maak volgende keer nieuw topic aan ipv een oude uit de sloot te halen

On-topic:

Zo goed als alle merken hebben tegenwoordig een model zonder cd loopwerk oftewel beperkte inbouwdiepte.

Dus keuze zat!

@KRSA2000 wrote:Zombie-topic....

On-topic:

Zo goed als alle merken hebben tegenwoordig een model zonder cd loopwerk oftewel beperkte inbouwdiepte.

Dus keuze zat!

Mag ik vragen waarom dan precies?

In dit topic worden sowieso al een aantal modellen genoemd en daarbij houd je het forum schoner omdat er niet steeds weer nieuwe topics bij komen?

Beetje onzinnige post imo.

@Emiel-Manta wrote:@KRSA2000 wrote:Zombie-topic....

On-topic:

Dus keuze zat!

Mag ik vragen waarom dan precies?

In dit topic worden sowieso al een aantal modellen genoemd en daarbij houd je het forum schoner omdat er niet steeds weer nieuwe topics bij komen?

Beetje onzinnige post imo.

De actualiteit van electronica is ver te zoeken na 4 jaar...

Dus...

Maakt niet uit !

Ik zag ook dat het een oldtimer topic was maar ik scrolde net zover naar beneden totdat ik de meest recente post tegenkwam.

En dat ga ik lezen.

Rik :D

Terug
Naar boven