• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

b1 station vragen

Erik

Post weinig
Hallo

ik (lees wij) zitten eraan te denken om onze opel vectra a2 sedan te verkopen.

En dan een vectra b1 station te kopen.

nu is mijn vraag betreft de moter

of wij nu voor een 1.6 16v moeten gaan?

of voor een 1.8 16v ?

graag tips met betrekking tot de volgende motoren

bv is een 1.6 16v genoeg voor deze auto ?

alvast bedankt

gr erik

Ik heb zelf een B2 hatchback gehad een 1.6 16V,en vond dat deze net te weinig vermogen had om lekker vlot mee te komen,hij is zeker niet langzaam maar echt snel zijn ze ook niet,ik zou persoonlijk voor de 1,8 16V gaan,maar ik heb mezelf voor genomen om nooit meer minder als 2 liter te gaan rijden maar das persoonlijk natuurlijk.

succes met je keuze.

greetz,

ik zou voor de 1.8 16v gaan, zelf heb ik voorheen een 1.6 gehad maar toen hij een caravan moest trekken werd het niks, toen maar een 2.0 16v gekocht.

Gr Ben

Ik heb zelf een B2 hatchback gehad een 1.6 16V,en vond dat deze net te weinig vermogen had om lekker vlot mee te komen,hij is zeker niet langzaam maar echt snel zijn ze ook niet,ik zou persoonlijk voor de 1,8 16V gaan,maar ik heb mezelf voor genomen om nooit meer minder als 2 liter te gaan rijden maar das persoonlijk natuurlijk.

succes met je keuze.

greetz,

als je er belang bij hebt we kunnen er even over babelen natuurlijk. en dan kunnen wij ook om een diesel kijken

Zeker gaan voor een 1.8 16v de 16. 16v is te ligt voor zo'n auto.

Dus als ik jouw was zeker voor de zwaardere motor gaan.

Mvg Edwin

ik zou voor de 1.8 16v gaan, zelf heb ik voorheen een 1.6 gehad maar toen hij een caravan moest trekken werd het niks, toen maar een 2.0 16v gekocht.

Gr Ben

[rquote=1845331&tid=140795&author=teungts]als je er belang bij hebt we kunnen er even over babelen natuurlijk. en dan kunnen wij ook om een diesel kijken[/rquote]

ho ho rustig aan teun :D:D

als je er belang bij hebt we kunnen er even over babelen natuurlijk. en dan kunnen wij ook om een diesel kijken

[rquote=1845351&tid=140795&author=Edwin1104]Zeker gaan voor een 1.8 16v de 16. 16v is te ligt voor zo'n auto.

Mvg Edwin[/rquote]

ik vond de 1.6 16v niet TE licht in een B1 sedan.

zelfs niet op LPG

Maar een 1.8 rijdt zeker wel soepeler.

neem nou de 1.6 8v . . . die is te licht voor in een vectra b ;)

Zeker gaan voor een 1.8 16v de 16. 16v is te ligt voor zo'n auto.

Mvg Edwin

ik rij zins kort ook een vec 18/16v/115pk, station, en ik moet zeggen dat het een

zeer fijne auto is, ik heb er zeker geen spijt van, en vermogen zat.

ik zeg, ga voor de 1.8i/16v die heeft net even ,dat, meer.

succes met het aanschafen.

[rquote=1845331&tid=140795&author=teungts]als je er belang bij hebt we kunnen er even over babelen natuurlijk. en dan kunnen wij ook om een diesel kijken[/rquote]

ho ho rustig aan teun :D:D

[rquote=1845653&tid=140795&author=Erwin1987]ik heb een 1.6 16v station maar vind hem vlot zat.

Erwin[/rquote]

En hoe is het verbruik ?

ik weet het is heel persoonlijk maar toch een indicatie

alvast bedankt

[rquote=1845351&tid=140795&author=Edwin1104]Zeker gaan voor een 1.8 16v de 16. 16v is te ligt voor zo'n auto.

Mvg Edwin[/rquote]

ik vond de 1.6 16v niet TE licht in een B1 sedan.

zelfs niet op LPG

Maar een 1.8 rijdt zeker wel soepeler.

neem nou de 1.6 8v . . . die is te licht voor in een vectra b ;)

Terug
Naar boven