• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Baba's bak, Verkocht :(

Ik heb de vec vandaag eens lekker een goede wasbeurt gegeven. Aansluitend de ramen voor het eerst behandeld met "Meguiars NXT Glass Cleaner". Voorheen altijd met de bekende glassex. Het resultaat is stukken beter en mag er wat mij betreft zijn :)

Zie hier:

IMAG0253.jpg

IMAG0250.jpg

IMAG0249.jpg

Tevens de ruitenwissers voren nog vervangen door een setje flatblades.

Mensen, ik heb twee vragen voor jullie. Ik heb net mijn olie gepeild. Telkens als ik de peilstok eruit haalde was nr. 4 van de 5 lamellen droog. Ik heb geen idee of dit erg is of gewoon stom toeval (ik heb natuurlijk een paar keer gepeild met hetzelfde resultaat). Onderstaande foto laat zien wat ik bedoel.

IMAG0275_zpse08b91de.jpg

De volgende vraag, ik ga binnenkort aan de onderkant voren mijn mistlichten vervangen. Nu heb ik twee assteunen tot 2500 kilo. Ik heb alleen geen idee waar ik deze moet plaatsen als ik de auto omhoog heb gekrikt. Kan iemand van jullie mij vertellen waar ik de assteunen moet plaatsen misschien met een foto erbij?

Olie peilen bij een 2.2 is lastig (nu zit de peilstok bij jouw Vectra in ieder geval aan de bovenkant wat rechter (niet met zo'n stomme bocht als bij mijn zafira) maar onderaan zit zo te zien ook een bocht...

Ik zou een aantal keren achter elkaar peilen en het juiste oliepeil is altijd belangrijk maar bij deze motoren met distributie ketting er altijd voor zorgen dat ie aan de max streep staat.

Hey Helmer,

Thx voor de pic. Moet ik nog ergens op letten of is het opkrikken, assteun eronder en laten zakken die hap? Als ik aan beide kanten linksvoor en rechtsvoor een assteun eronder zet, is het dan nog verstandig om de krik ergens, veiligheidshalve, te laten staan?

@midnight, dat klopt willem heeft me al een keer op gewezen de max olie ivm mijn blok. Dat is juist de reden waarom ik het hier even vraag. Als je puur naar het hoogste niveau kijkt dan zou je zeggen dat hij tot max staat aangezien hij in de laatste lammel olie heeft zitten. Alleen lammel 4 waar geen olie opzit is dan een beetje raar... dus ff rondvragen op het opel forum was mijn gedachte.

Heren,

Ik heb sinds enkele dagen als ik een drempel oprij een krakend geluid achter (met name bij oprijden, bij afrijden is het nauwelijks aanwezig). Iemand enig idee waar dit vandaan kan komen? Ik was zelf aan het denken dat dit mogelijk met het weer te maken kan hebben. Mogelijk dat door de kou een of ander rubber hard wordt en bij het rijden kraakt?

Ik heb om het geluid te achterhalen kort rondom en onder de auto gekeken, ik kan niks raars zien. Er hangt ook niks los of iets dergelijks. Ik heb tevens in de kofferbak gestaan en gedeeltelijk op de trekhaak om de dempers te laten veren, maar als ik dat zelf doe (en ik ben een redelijk dikkertje :) ) hoor ik niks. Het is alleen als ik rij...

Iemand een idee?

Grote kans dat het door de kou komt...

rubbers worden dan hard en gaan minder soepel werken

siliconen spray overheen doen en je bent er poosje vanaf of gewoon radio harder doen haha :D

heeft elke Vectra last van

Jups, ik zie nu verschillenden topics naar voren komen over gekraak. Ik zal het tijdens de volgende beurt eens aankaarten en horen of ze aan vervanging toe zijn. Thx voor je reactie :D

Beste medeforummers,

Wederom heb ik jullie advies/hulp nodig. Vanmiddag met de vec ff weg geweest bij terugkomst achteruit de parkeerplaats op begint mijn Parkeerhulp te piepen zoals normaal. Na drie keer piepen bleef hij echter doorlopend piepen terwijl er niks achter de auto stond. Enkele malen geprobeert gedrag bleef hetzelfde.

Op com eraan gehangen en enkele foutmeldingen uitgelezen. De meldingen die ik kreeg hadden echter allemaal betrekking op het niet kunnen communiceren met de betreffende onderdelen (had de sleutel niet volledig op contact en de moter was niet lopend). Dus alle foutcodes gereset, rondje gereden, auto achteruit de parkeerplaats op en.. geen enkele geluid meer. Alleen nog een leuk geel knipperend lampje (parkeerhulp) op mijn dashbord. Wederom enkele keren geprobeerd dit gedrag is echter blijvend. Op com weer eraan gehangen en ik krijg nog 2 foutmeldingen:

ABS/TC/ESP

U2142 - CAN-Bus No Communication with YRS (Yaw Rate Sensor)

(00) - Not present

PAS

B0959 - Park Pilot Sensor Rear Left Middle Acoustically Blocked

(0F) - Present

De eerste melding, geen idee wat ik daarmee aan moet. Ik hoop dat dit te maken heeft, dat ik de motor niet lopend had? Andere zaken hoor ik graag, korte zoekactie op het forum levert wel wat topics op maar daar was deze melding niet terug te vinden. Alleen andere meldingen die andere codes en beschrijvingen hadden gerelateerd aan de Yaw Rate Sensor.

De tweede melding heb ik ook opgezocht. Hier kwam ik al snel uit bij het topic van Chiel: viewtopic.php?f=6&t=169965&p=2210859&hilit=B0959#p2210859 Chiel had echter een hele set meldingen terwijl ik er maar 1 heb/houd. Daarnaast heb ik een melding met acoustically blocked, dat is weer iets anders dan stroomkring lijkt mij of mijn engels is wel heel brak... Verder het topic doorgenomen en de volgende "mogelijke" oplossingen al doorgelopen:

Zekering gecontroleerd: in orde

Alle stekkers nagelopen: aangeduwd, niks zat los

Snel onder de auto gevoeld bij de connectors links: beiden zaten vast (leverde vuile handen op)

Ik heb enkele foto´s gemaakt, mij lijkt echter dat dit allemaal in orde is:

IMAG0299_zps502a5a50.jpg

IMAG0297_zps61a08ed2.jpg

IMAG0298_zpsd9e06f46.jpg

IMAG0300_zps8e5dcf5a.jpg

Laatste foto nog toegevoegd omdat ik hier een los hangende stekker zag. Kabel was te kort om ergens in te pluggen daarnaast was er nergens een slot vrij waar zo'n stekker in past. Enig idee waar deze stekker voor is?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen en of nog tips hebben wat te doen met de parkeerhulp problemen.

Lijkt toch het zelfde als 't probleem wat Chiel had. Probeer op de sloop of ebay een andere sensor te scoren.

Groet jraaf

Knippert het lampje op je dashboard of brand hij constant? In het eerste geval is er sprake van vuil oid op de sensor, waardoor het signaal niet uitgezonden kan worden. Dat lijkt mij een accoustische blokkade (Acoustically Blocked) Schoonmaken in dat geval. Gaat om de sensor links naast je (eventuele) trekhaak.

De yaw-rate sensor heeft te maken met ESP en ziet toe op de hoek van de auto, tenopzichte van de middenlijn. Die ziet dus of er sprake is van onder/overstuur. Heeft dus niets met je parkeersensoren te maken.

Heren dank voor jullie reacties. Ik ga zaterdag de auto eens op de krik zetten en de sensoren schoon maken. Ik hoop dat het daarmee opgelost is. Zo niet dan idd opzoek naar een vervang sensor. Ik laat jullie na het weekend meer weten.

Fingers crossed...

Hey Chiel, dat heb ik zondag al meteen gedaan ivm het blocked in de melding. Heeft helaas toen niet geholpen.

Hij piept weer :D Goed schoon gemaakt op de bumper en achter de bumper probleem verholpen, gelukkig...

Update 1 uitgevoerd. Niet de meest spannende update, ik ben er echter blij mee.

Voor:

IMAG0305_zps70260d30.jpg

IMAG0306_zps6ab9cfa1.jpg

Na:

IMAG0307_zps591e098b.jpg

IMAG0308_zps2047a76b.jpg

Beter toch? :)

Terug
Naar boven