• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Baba's bak, Verkocht :(

Heren thx voor de nuttige tips :thumb ik laat jullie de komende weken weten of ik alle troep eraf heb gekregen. Volgend weekend gaat het niet worden heb nog enkele kuubs eiken hout te verzagen en vervoeren hoorde ik van mijn vrouw..... En ik maar altijd heel ruig roepen dat ik de broek aan heb.... ;)

Heren,

ik krijg net te horen dat onze wervelkleppen vervangen dienen te worden voor een slordige 1000 euro. ik heb geen idee in hoeverre deze prijs reeel is en of deze vervanging noodzakelijk is. Kan iemand mij uitleggen wat dit is en wat gevolgen hiervan zijn als we deze niet laten vervangen?

Ik hoor graag van jullie.

Corsa, thx voor de links, lijkt erop dat de prijs niet zover naast de gangbare prijzen zit. Volgens de VOD is de repatie noodzakelijk ivm afbreken en in het blok terecht komen van stukjes van de wervelkleppen? Het is in ieder geval een flinke aderlating :(

@lucas idem kerel, ik zag je stormschade. Je vec lijkt wegvliegende onderdelen aan te trekken :shock:

@gwriemersma wrote:Zijn de wrevelkleppen bij een 2.2dgi niet te verwijderen net als bij jraaf zijn diesel?

Dat is een idee :angel

Bel KCP, misschien kunnen ze je helpen.

Sterkte met de rep.

Groet jraaf

Ik zal KCP in de gaten houden. We hebben de opdracht nu al gegeven omdat we de vec op korte termijn nodig hebben. Komen dit soort reparaties vaak voor? Beter nog kun je vermijden dat dit soort reparaties nodig zijn, of is dit gewoon een beetje pech hebben?

Hoeveel km heeft je vec gelopen?

Ik denk toch dat die wervelkleppen milieu zooi zo om de 180 a 220 K kapot gaat :vertag

Ken er een paar met een BMW die er ook last van hebben gehad rond die stand en de mijne was ook bij 180 K aan de beurt.

Groet jraaf

Voor de herfstvakantie begon bij gas geven een flink aanzuigend geluid hoorbaar te worden van onderuit het blok. Ik ben Hiermee naar de VOD gegaan welke te kennen gaf dat dit normaal was en hoorbaar was vanuit het gasklephuis? Na de vakantie werd naast het aanzuigende geluid ook een metaalachtige klik/dichtslaand geluid hoorbaar met name bij een flinke dot gas geven. Dit geluid was hoorbaar bij gas geven tijdens stilstaan maar ook tijdens het opschakelen (lage versnellingen). De VOD heeft vervolgens een uurtje analyse gedaan en aangegeven dat dit de wervelkleppen waren en dat die vervangen dienden te worden.

Wervelkleppen, lekkende injectoren, noodloop, cilinder 4 geeft storing, alles schoongemaakt doet cilinder 2 niet mee ipv 4? etc. de afgelopen 8 weken heeft onze vectra 4 keer meneer VOD mogen bezoeken. Wat blijkt mijn vaste tankstation (shell) heeft diesel bij de euro 95 gegooit bij het vullen van de grondtanks. Kortom alle problemen waren terug te herleiden naar diesel in mijn blok. Tank leeggepompt, alles schoongemaakt filter vervangen, 98 getankt en hoppa veccie rijdt weer als een trein. Totale kostenplaatje: €1450 totaal vergoed door meneer shell €1250. De lekkende injectoren heb ik zelf moeten bekostigen dit was geen gevolgschade.... Aja ik ben vanaf nu weer blij met de vec, begon de hoop bijna op te geven omdat het probleem maar niet achterhaald kon worden.

Dus mensen geen diesel tanken als je een benzine blok hebt ;), en bonnetjes bewaren voor als het tankstation het wel voor je doet :wtf

Terug
Naar boven