• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

bak vectra sport overleden

origineel gepost door Doix

Bij mijn weten zal dat niet meteen veel schade aanbrengen. Als hij eenmaal begint met slippen zal het vermogen al snel naar dat slippende wiel gaan. Maar dan moet het wel erg erg glad zijn, en/of je geeft "belachelijk" veel gas bij wegrijden ook als je merkt dat hij begint te slippen. Het lijkt mij vooral "slecht" als je daarna met vol spinnend wiel en het gaspedaal op de vloer ineens wel weer grip krijgt. Ik dacht alleen dat dit niet direct na 10x een differentieel sloopt...

Reken maar dat driften met auto's wel wat slijtage zal opleveren. Al gaat het soms met een geheel of gedeeltelijk gelockt differentieel. Dat is weer een heel ander verhaal.. Ik denk niet dat een driftauto zonder extra kosten aan aandrijving ff 200.000km of meer drift (om het met gewoon rijden te vergelijken).

Ik ben geen expert, dus wil niet teveel zeggen wat ik niet zeker weet. Het blijft een wonderbaarlijk geval... een differentieel :D. Bij mijn weten moet een differentieel maar zelden problemen geven bij normaal gebruik (met maar af en toe een probleempje als je noemt).

Naar mijn weten gaf ik niet veel gas, wilde gewoon wegrijden, want de motor was nog niet helemaal op temperatuur, maar voelde ineens een van de voorwielen slippen ... de toerenteller ging naar 4.000rpm en ik loste gas, waardoor het wiel weer grip kreeg en toen gaf ik weer een beetje gas omdat anders de motor af zou slaan ... en toen begin het wiel weer te slippen en kreeg langzaam grip met wat horten ....... er had iemand gewoon flink brandstof of olie staan morsen daar, denk ik?

Grtz,

Aad ~ Doix

Niet zo leuk van die bak zeg :( gelukkig is de Vec weer klaar..

Zien we je binnenkort weer eens op een meet dan ?! king: zou leuk zijn

Gr. Maurice

Terug
Naar boven