• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bandenmaat Vectra C GTS : alternatieven?

origineel gepost door McLambo

Ik betaalde nu voor 4 Continentals T830 (ja, die bij de ADAC als beste uit de test kwamen:D ) 195/65R15 inclusief verzendkosten 252 euro. doe daar 60 euro balanceren bij: 315 euro

Dan heb ik als het goed is nog 4 velgjes via marktplaats (volgende week ophalen) voor 120 euro. Maakt samen 435 euro voor een mooi wintersetje. Ik ben tevreden!

Van het voorjaar koop ik pas nieuwe zomersloffen om de kosten een beetje te spreiden.

435 euro?

Waarom niet meteen inclusief velg besteld? Was je misschien 4 tientjes duurder uit geweest (inc versenden), maar het had je wel een hoop tijd en kilometers bespaard.

Ik betaalde nu voor 4 Continentals T830 (ja, die bij de ADAC als beste uit de test kwamen:D ) 195/65R15 inclusief verzendkosten 252 euro. doe daar 60 euro balanceren bij: 315 euro

Dan heb ik als het goed is nog 4 velgjes via marktplaats (volgende week ophalen) voor 120 euro. Maakt samen 435 euro voor een mooi wintersetje. Ik ben tevreden!

Van het voorjaar koop ik pas nieuwe zomersloffen om de kosten een beetje te spreiden.

435 euro?

Waarom niet meteen inclusief velg besteld? Was je misschien 4 tientjes duurder uit geweest (inc versenden), maar het had je wel een hoop tijd en kilometers bespaard.

Verzenden met velgen was zo'n 50 euro, dus 34 euro duurder, + het feit dat ik ze gratis kan laten monteren en balanceren) scheelt 94 euro :jerry

Dit geeft ook voldoening natuurlijk, na al het uitzoekwerk.

Verzenden met velgen was zo'n 50 euro, dus 34 euro duurder, + het feit dat ik ze gratis kan laten monteren en balanceren) scheelt 94 euro :jerry

Dit geeft ook voldoening natuurlijk, na al het uitzoekwerk.

Nu lees ik hier en daar op internet dat er voor stalen velgen speciale wielbouten nodig zijn? ??? :wtf?

Dat is voor mij helemaal nieuw namelijk. Kan ik niet gewoon de bouten van de 17" GTS velgen gebruiken?

Nu lees ik hier en daar op internet dat er voor stalen velgen speciale wielbouten nodig zijn? ??? :wtf?

Dat is voor mij helemaal nieuw namelijk. Kan ik niet gewoon de bouten van de 17" GTS velgen gebruiken?

Nee niet nodig.

Wat wel problemen kan geven is, als je niet originele opel velgen monteert met opel bouten.

Dit lukt niet echt omdat de originele opel bouten vrij kort zijn.

De lm velgen van opel zijn daar op aan gepast(stalen schijf bij het bout gat)

Nee niet nodig.

Wat wel problemen kan geven is, als je niet originele opel velgen monteert met opel bouten.

Dit lukt niet echt omdat de originele opel bouten vrij kort zijn.

De lm velgen van opel zijn daar op aan gepast(stalen schijf bij het bout gat)

Zo, vandaag velgen opgehaald, en zojuist mailtje gekregen dat de banden onderweg zijn!

Velgen vanavond schoongemaakt, morgen ff spuiten.

Zo, vandaag velgen opgehaald, en zojuist mailtje gekregen dat de banden onderweg zijn!

Velgen vanavond schoongemaakt, morgen ff spuiten.

Bandjes zijn ook binnen!

wilde de velgen spuiten in kleur 'staal' van Motip, maar zag gisteren een volvo rijden met ongeveer dezelfde kleur blauw als de vectra, en die had GOUDkleurige wintervelgen eronder... dat stond ook wel erg kinky moet ik zeggen! :o

Nu nog ergens 4 ventielekes vandaagn halen

Bandjes zijn ook binnen!

wilde de velgen spuiten in kleur 'staal' van Motip, maar zag gisteren een volvo rijden met ongeveer dezelfde kleur blauw als de vectra, en die had GOUDkleurige wintervelgen eronder... dat stond ook wel erg kinky moet ik zeggen! :o

Nu nog ergens 4 ventielekes vandaagn halen

Ze zijn toch staalkleurig geworden. Het is redelijk mooi geworden.

Nog even op de wielbouten terugkomend:

Kan het zijn dat er verschil zit tussen het type koon op de bouten dat een verschil kan maken?

Ik heb officiele Opel sportvelgen, en de stalen velgen zijn ook specifiek voor Opel....

Ze zijn toch staalkleurig geworden. Het is redelijk mooi geworden.

Nog even op de wielbouten terugkomend:

Kan het zijn dat er verschil zit tussen het type koon op de bouten dat een verschil kan maken?

Ik heb officiele Opel sportvelgen, en de stalen velgen zijn ook specifiek voor Opel....

de vorm volgens mij niet, maar ik meen de lengte wel.

ik zou even bij de VOD informeren of ze voor stalen velgen andere bouten gebruiken.

Terug
Naar boven