• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

belgische keuring

@kwuyts wrote:@OscaR-16v wrote:

als een auto goed gekeurd wordt zonder advies punten op het apk formulier, mag ik er vanuit gaan dat een uitlaat langer dan 2 week onder de auto blijf hangen. is dit niet het geval, had het minimaal een advies punt moeten zijn of zelfs afkeur mocht dit gevaar op leveren voor de mede weggebruikers.

daar komt bij, mijn remschijven zijn krom. remt zeer slecht als ik het pedaal hard intrap. dus apk? dat zegt mij niet zoveel. gelukkig een broer die op een sloperij werkt en mijn auto na checkt voordat hij naar de apk gaat :thumb

Dat is dan spijtig genoeg de realiteit, wat meer controle op de controle zelf zou goed zijn (knap als je deze zin begrijpt trouwens :D :D )

haha die zin begrijp ik :thumb

ik weet niet hoe dat in belgie gaat, maar als in nederland een auto gekeurd wordt kan het zijn dat je een steekproef krijgt door het rdw.(controle op controle zoals je zelf zegt)

jammer genoeg heb ik ondervonden, dat je hier ook weinig mee opschiet. mijn ex seat kocht ik met nieuwe apk. ik zag op het apk formulier dat de auto een steekproef had gehad. er stonden geen adviespunten op.

toch waren mijn achterbanden nagenoeg glad. Ze hebben niet goed gekeken. of de wielen met een andere auto verwisseld waar wel genoeg profiel op zat...

Aangezien dit topic niet over de Astra als specifiek model gaat, verplaats ik dit topic naar ons 'APK-deel'

@Jefkere wrote:Miljaar... de mijne is maar tot 4500 toeren geweest (diesel)

Hij zou snel mijn grootste sleutel (die steeds in mijn deur ligt) op zijn bakkes krijgen!

Hoor jezelf nu een keer bezig! Denkt gij nu echt dat wij daar staan van "Hahaha die zijn auto zullen we eens kapot maken!". Die roettest is nu eenmaal zo voorgeschreven. 2 Seconden de volledige opbrengst van de dieselpomp waarbij het toerental in het rood kan komen. Ik doe die dieseltest ook liever niet dan wel. Ik zit misschien binnen zoveel jaar met longkanker. Maar nee, je wordt ineens als een boeman aanschouwen en ge kunt niks goed doen. Wij zijn ook maar gewoon mensen die ons werk doen. Wij gaan 's avonds ook gewoon naar huis naar ons gezin. Ik doe mijn job zéér graag! Als het er één reden is waarom ik ze niet graag doe dan is het door mensen zoals gij. Alles over dezelfde kam scheren! Het is niet op ons dat ge moet liggen zeuren en zagen dat ge iets pietluttig vind om afgekeurd te zijn. Wij zitten 's avonds niet rond een tafeltje vanalles te verzinnen "Hiermee kunnen we ze nog harder kloten se!". Nee daarvoor moet ge bij de Federale Overheids Dienst van mobiliteit zijn in Brussel (FOD). Daar zitten de mensen die alle regels verzinnen. Wij zijn enkel de mensen die moeten nazien of deze regels ook effectief nageleefd worden. En is dat zo niet dan moeten we je helaas afkeuren. En er zijn altyd en overal wel tolerantie grenzen, maar één keer je die overschrijd moeten we je helaas een rode kaart meegeven. Er is altyd ergens een grens die er getrokken moeten worden. Iets door de vingers zien kunnen wij niet! Dan zou je dat bij iedereen moeten doen. Ge moet eens weten hoeveel nacontrole's wij krijgen van het ministerie. Als er iets niet op de keuringskaart klopt, dan je het komen uitleggen. Als ge het een paar keer hebt mogen komen uitleggen dan mag je u boeltje pakken en vertrekken. Daarom zal iedereen keuren zoals het hoort! En ik heb liever da gij slecht gezind naar huis gaat dan dat ik mijn job zou kwijt raken! En ja het kan zijn dat wij misschien eens iets verkeerd doen of dat wij eens iets niet gezien hebben. Wij zijn ook maar mensen zoals gij ze! En als we eens iets niet gezien hebben en dat wordt het jaar daarop afgekeurd, dan heeft die inspecteur goed zijn werk gedaan. (zelfde in het verkeerd. Als ge ne keer door het rood rijdt en de politie heeft het niet gezien, dan wil dat niet zeggen dat ge vanaf dan altyd door rood moogt gaan rijden) Denkt de volgende keer maar eens voordat ge van diejen onzin ligt uit te kramen!

beste, ik kraam geen onzin uit , maar ik moet wel zeggen dat ik het niet tegen u persoonlijk heb natuurlijk he, maar tegen het "systeem" en aangezien ge nergens anders terecht kunt met uw miserie (want dat is het ,gewoon klote miserie die "de keuring ons aandoet) ben ik blij dat ik het hier efkes kwijt kan .

En aan de reactie's te zien ben ik zeker niet alleen...

Longkanker???ik denk het niet, der hangt een kastaar van een afzuiging aan, ik denk dat ge meer kans maakt op een blauw oog!!

En als jullie zelf ook vinden dat er totaal onzinnige wetten tussen zitten dan is het in de eerste plaats aan jullie om daar iets aan te doen en desnoods het werk eens 'efkes ' neer te leggen , inplaats van gewoon voort te boeren en bewust de mensen op onnodige kosten te jagen ...

Ik zeg het nog eens ,het is gewoon een supergrote kloterij en ik kan er u nog bij zeggen dat er wel degelijk bepaalde mensen zijn die wel degelijk met meer wegkomen, en ge moet niet beweren dat dat niet waar is of ge moet de voorgaande reacties maar eens goed lezen.

maar nogmaals , dit is niet persoonlijk , ...

mvg ronny.

Nu doet ge het weer. Wij sturen niet BEWUST mensen op kosten. Wij kunnen er ook niet aan doen dat uw voertuig versleten is of niet conform is aan de Belgische reglementering. Wij keuren enkel wat de FOD bepaald wat gekeurd moet worden. Het is ook niet aan ons om te bepalen wat iets "pietluttig" is of niet. Dat zal ook van persoon tot persoon schelen. Stuur uw klachten naar de FOD en die zullen u klacht dan behandelen. Dat u het een grote kloterij vind dat mag u vinden. Maar ik ben blij dat de autokeuring bestaat als ge ziet wat voor wrakken er durven rondrijden.

(ik neem dit ook niet persoonlijk op)

oke maat...ik pas , jullie zijn er precies op getraind om rond de mensen hun probleem rond te praten,

ik ben precies tegen "het systeem" bezig ,...see you!!!

grtjs...

even diagonaal gelezen...

om op de beginpost terug te komen;

ja, je moet attesten hebben en een uitlijningsrapport en een plaatsingsattest.

Nu, om even op de geldklopperij terug te komen.

Dat de materialen met attesten beter zijn dan die zonder is dikke zever. Dat wil alleen maar zeggen dat die fabricanten meer geld hadden om hun goca keurmerk aan te vragen, en meer geduld.

Langs de andere kant ben ik ook wel blij dat die idioten met hun afgeslepen veren van de weg gehaald zijn...

ben blij dat k in NL woon haha

sommige dingen vind ik hier ook overdreven

maar attesten overal bij pfff

met een keuring kunnen ze toch wel zien of een ophanging wel of niet goed is ???

net als banden

heb mijn auto keer laten keuren had slechte banden dus andere wielen er op en liepen iets aan

keurmeeste t goed gekeurd (heeft t nie gewerkt haha) maar zei ook eens ik kan m afkeuren en als t goed is goedkeuren

maar als ie dan gekeurd is bouw je het toch weer terug

ben al bij dat een E-keur niet meer hoeft op lampen en zulk soort ongein

Terug
Naar boven