HardcoreHell
Post veel
Ik denk dat er maar weinig chauffeurs zijn, die brandstof vervoeren, zijn of haar werk voor 1 of meerdere dagen gaan neerleggen.
Aangezien de economie nog niet echt stabiel is, is men nog steeds bang voor het verliezen van zijn of haar baan.
Staken is de enige manier, denk ik, om de prijzen naar beneden te halen.
Maar dan zit je met het volgende:
A: Werknemers met een tankpas kijken niet om naar de benzineprijs, aangezien de baas betaald, dus die blijven gewoon rijden.
B: Van de 100 werknemers in Nederland zijn er misschien 3 die gaan staken om de benzineprijs.
Natuurlijk heeft iedereen een grote bek over stakingen en werk neerleggen e.d.
En is iederere normale autobestuurder tegen de hoge benzineprijzen.
Maar niemaand die er wat aan doet, of een grote actie opzet.
En of het uberhaubt zin heeft om te staken?
Al zou de benzineprijs naar beneden gaan na een landelijke actie, dan zou de prijs alsnog langzaam gaan stijgen na verloop van tijd.
DAt is denk ik de grootste misleiding.
De prijzen lagen een paar jaar terug ook rond de 1,65.
Iedereen begon te klagen en binnen no-time gingen de prijzen best fors naar beneden.
In de tussen tijd zijn de prijzen weer langzaam gaan stijgen en begint nu iedereen te klagen als de prijzen rond de 1,70 liggen.
Dus zou na een staking of actie de prijs fors dalen, dan zal het over een tijd van 2-3 jaar wel weer gestegen zijn richting de 2,-
Maar goed, neemt niet weg dat ook ik ontevreden ben over de gang van zaken mbt de brandstofprijzen.
Die prijzen zijn de laatste tijd weer flink omhoog gegaan.
Maar de "normale" lonen stijgen met 1% per jaar.
Alleen de topmannen klagen niet, met bonussen van enkele tonnen, zo niet miljoenen.
Aangezien de economie nog niet echt stabiel is, is men nog steeds bang voor het verliezen van zijn of haar baan.
Staken is de enige manier, denk ik, om de prijzen naar beneden te halen.
Maar dan zit je met het volgende:
A: Werknemers met een tankpas kijken niet om naar de benzineprijs, aangezien de baas betaald, dus die blijven gewoon rijden.
B: Van de 100 werknemers in Nederland zijn er misschien 3 die gaan staken om de benzineprijs.
Natuurlijk heeft iedereen een grote bek over stakingen en werk neerleggen e.d.
En is iederere normale autobestuurder tegen de hoge benzineprijzen.
Maar niemaand die er wat aan doet, of een grote actie opzet.
En of het uberhaubt zin heeft om te staken?
Al zou de benzineprijs naar beneden gaan na een landelijke actie, dan zou de prijs alsnog langzaam gaan stijgen na verloop van tijd.
DAt is denk ik de grootste misleiding.
De prijzen lagen een paar jaar terug ook rond de 1,65.
Iedereen begon te klagen en binnen no-time gingen de prijzen best fors naar beneden.
In de tussen tijd zijn de prijzen weer langzaam gaan stijgen en begint nu iedereen te klagen als de prijzen rond de 1,70 liggen.
Dus zou na een staking of actie de prijs fors dalen, dan zal het over een tijd van 2-3 jaar wel weer gestegen zijn richting de 2,-
Maar goed, neemt niet weg dat ook ik ontevreden ben over de gang van zaken mbt de brandstofprijzen.
Die prijzen zijn de laatste tijd weer flink omhoog gegaan.
Maar de "normale" lonen stijgen met 1% per jaar.
Alleen de topmannen klagen niet, met bonussen van enkele tonnen, zo niet miljoenen.