• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Benzine verbruik opc

GREY ILLUSION

Post weleens wat
ik rijd nu al een tijdje met mijn zafira a opc(z20let).

ik vind dat hij veel verbruikt binnen door.

de Bc geeft 13.0l/100km gemiddeld.

ik heb getest en rijd 400 km met 50l bezine.

dat zou dan 1 op 7 zijn.

ik vind het veel,of is dat normaal.

ik rijd netjes dus niet stampen.

hoe zit het verbuik bij jullie????

Gr tim

Verbruikswaardes staan vermeld in je orginele uitleg/gebruiks-boekje wat bij je auto hoort.

Daar zou hij dan niet te veel van mogen afwijken.

1 op 7 zijn forse waardes die horen meer bij een injectie V8.

1 op 10 lijkt mij meer normaal voor dat type motor.

Verbruikswaardes staan vermeld in je orginele uitleg/gebruiks-boekje wat bij je auto hoort.

Daar zou hij dan niet te veel van mogen afwijken.

1 op 7 zijn forse waardes die horen meer bij een injectie V8.

1 op 10 lijkt mij meer normaal voor dat type motor.

Ik heb er nog geen kenteken op maar heb al wel stukken gereden (met groene platen).

als ik beetje rondrij dan ging de mijne ook naar 1 0- 7,5 ongeveer , toen ik naar de rdw reed met wat snelweg erbij en rustig rijden kwam ik op 1 op 12 uit. dus ik hoop straks rond de 1 op 9 minimaal wel te halen

Ik heb er nog geen kenteken op maar heb al wel stukken gereden (met groene platen).

als ik beetje rondrij dan ging de mijne ook naar 1 0- 7,5 ongeveer , toen ik naar de rdw reed met wat snelweg erbij en rustig rijden kwam ik op 1 op 12 uit. dus ik hoop straks rond de 1 op 9 minimaal wel te halen

Die van mij rijdt, met allemaal korte stukjes (paar km) van en naar werk, kids van en naar school e.d., ongeveer 400 km op een tank.

Die van mij rijdt, met allemaal korte stukjes (paar km) van en naar werk, kids van en naar school e.d., ongeveer 400 km op een tank.

[rquote=1891101&tid=144511&author=Vipertjegts]Die van mij rijdt, met allemaal korte stukjes (paar km) van en naar werk, kids van en naar school e.d., ongeveer 400 km op een tank.[/rquote]

ok,dus dan is het waarschijnlijk toch een normale waarde.

ik had idd ook stiekem op een 1 op 10 gehoopt.

[rquote=1891101&tid=144511&author=Vipertjegts]Die van mij rijdt, met allemaal korte stukjes (paar km) van en naar werk, kids van en naar school e.d., ongeveer 400 km op een tank.[/rquote]

[rquote=1891130&tid=144511&author=GREY ILLUSION][rquote=1891101&tid=144511&author=Vipertjegts]Die van mij rijdt, met allemaal korte stukjes (paar km) van en naar werk, kids van en naar school e.d., ongeveer 400 km op een tank.[/rquote]

[/rquote]

Ik hoop dat wij ook wat meer richting 1 op 10 gaan halen. Mn vrouw heeft em elke dag mee, die moet 35km heen en 35km terug dus misschien dat dat positieve uitwerking heeft. Het is niet alleen korte stukjes. Maar we zullen het gaan zien.

[rquote=1891130&tid=144511&author=GREY ILLUSION][rquote=1891101&tid=144511&author=Vipertjegts]Die van mij rijdt, met allemaal korte stukjes (paar km) van en naar werk, kids van en naar school e.d., ongeveer 400 km op een tank.[/rquote]

[/rquote]

Ik hoop dat wij ook wat meer richting 1 op 10 gaan halen. Mn vrouw heeft em elke dag mee, die moet 35km heen en 35km terug dus misschien dat dat positieve uitwerking heeft. Het is niet alleen korte stukjes. Maar we zullen het gaan zien.

[rquote=1891132&tid=144511&author=2slow][rquote=1891130&tid=144511&author=GREY ILLUSION][rquote=1891101&tid=144511&author=Vipertjegts]Die van mij rijdt, met allemaal korte stukjes (paar km) van en naar werk, kids van en naar school e.d., ongeveer 400 km op een tank.[/rquote]

[/rquote]

Ik hoop dat wij ook wat meer richting 1 op 10 gaan halen. Mn vrouw heeft em elke dag mee, die moet 35km heen en 35km terug dus misschien dat dat positieve uitwerking heeft. Het is niet alleen korte stukjes. Maar we zullen het gaan zien.[/rquote]

ja met de benzine prijzen tegenwoordig,is het geen pretje om opc/gsi te rijden.

[rquote=1891132&tid=144511&author=2slow][rquote=1891130&tid=144511&author=GREY ILLUSION][rquote=1891101&tid=144511&author=Vipertjegts]Die van mij rijdt, met allemaal korte stukjes (paar km) van en naar werk, kids van en naar school e.d., ongeveer 400 km op een tank.[/rquote]

[/rquote]

Ik hoop dat wij ook wat meer richting 1 op 10 gaan halen. Mn vrouw heeft em elke dag mee, die moet 35km heen en 35km terug dus misschien dat dat positieve uitwerking heeft. Het is niet alleen korte stukjes. Maar we zullen het gaan zien.[/rquote]

ja met de benzine prijzen tegenwoordig,is het geen pretje om opc/gsi te rijden.

ik zag idd volgens autoweek.nl dat dit de normale waardes zijn.

kijk maar

PRESTATIES220 km/h topsnelheid8,2 s acceleratie 0-100 km/u13,8 l/100km verbruik binnen beb. kom(1 op 7,2) 7,9 l/100km verbruik buiten beb. kom(1 op 12,7) 10,1 l/100km verbruik gemiddeld(1 op 9,9) - g/km CO2 uitstoot- energielabel

bron:autoweek.nl

ik zag idd volgens autoweek.nl dat dit de normale waardes zijn.

kijk maar

PRESTATIES220 km/h topsnelheid8,2 s acceleratie 0-100 km/u13,8 l/100km verbruik binnen beb. kom(1 op 7,2) 7,9 l/100km verbruik buiten beb. kom(1 op 12,7) 10,1 l/100km verbruik gemiddeld(1 op 9,9) - g/km CO2 uitstoot- energielabel

bron:autoweek.nl

Ik rij gemiddeld 1 op 10

Maar ligt er wel heel veel aan of snelweg rijd of binnendoor ;)

Ik moest laatst elke keer richting Den Haag en als je dan op het eind 80 op de snelweg moet vanwege de trajectcontrole loopt het rijbereik aardig op :o

21012011068.jpg

Ik rij gemiddeld 1 op 10

Maar ligt er wel heel veel aan of snelweg rijd of binnendoor ;)

Ik moest laatst elke keer richting Den Haag en als je dan op het eind 80 op de snelweg moet vanwege de trajectcontrole loopt het rijbereik aardig op :o

21012011068.jpg

Terug
Naar boven