• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Benzine verbruik opc

Volgende week ben ik bij vmax, zal een grafiek van voor en na 80mm afm vragen, Zodat je het verschil goed kunt zien tussen die 2 zonder verdere wijzigingen. Wel leuk voor de rest ook hier denk ik.

Zit met een kleine piek tot 409 NM koppel idd

Maar tussen de 2800 en 4700 toeren zit ik op 360 NM.

Wel met "maar" een Fase1 en een LET turbo. Dit was nog zonder de voorkatvervanger en Milltek uitlaat.

Hier dan mijn grafiekje

Foto-JFPR6VFX-D.jpg

Nog wat tussensprints door mezelf gemeten:

80-120 in de 3de versnelling 4,0 sec

80-120 in de 4de versnelling 5,5 sec

60-100 in de 3de versnelling 3,9 sec

Met ruim 1440 kg :D

Zit met een kleine piek tot 409 NM koppel idd

Maar tussen de 2800 en 4700 toeren zit ik op 360 NM.

Wel met "maar" een Fase1 en een LET turbo. Dit was nog zonder de voorkatvervanger en Milltek uitlaat.

Hier dan mijn grafiekje

Foto-JFPR6VFX-D.jpg

Nog wat tussensprints door mezelf gemeten:

80-120 in de 3de versnelling 4,0 sec

80-120 in de 4de versnelling 5,5 sec

60-100 in de 3de versnelling 3,9 sec

Met ruim 1440 kg :D

[rquote=1893656&tid=144511&author=Baas J.]Volgende week ben ik bij vmax, zal een grafiek van voor en na 80mm afm vragen, Zodat je het verschil goed kunt zien tussen die 2 zonder verdere wijzigingen. Wel leuk voor de rest ook hier denk ik.[/rquote]

:thumbup ben benieuwd.

[rquote=1893656&tid=144511&author=Baas J.]Volgende week ben ik bij vmax, zal een grafiek van voor en na 80mm afm vragen, Zodat je het verschil goed kunt zien tussen die 2 zonder verdere wijzigingen. Wel leuk voor de rest ook hier denk ik.[/rquote]

:thumbup ben benieuwd.

Ik rijd +- 400 km op een tank, voornamelijk korte stukken. Mijn record is tot nu toe 570 km op 1 tank oftewel 1:12. Alleen maar snelwegkilometers 130/140...

Ik rijd +- 400 km op een tank, voornamelijk korte stukken. Mijn record is tot nu toe 570 km op 1 tank oftewel 1:12. Alleen maar snelwegkilometers 130/140...

ik haal de zelfde waardes als jullie 350/400 km in de stad, op de snelweg veel op de cruise net geen 500.

tis me wel op gevallen dat, na het tanken, op de snelweg bij nog geen 50/75 km de aanwijzing al een kwart tank leeg op de analoge meter!, naar mate je zegmaar zo ff over de 150/200 km heb afgelegd met de zelfde tank gaat de meter minder snel naar 0 cq. reserve ..., is dat bij jullie ook zo?

mijn vrouw rijdt het meeste in de zaf, zelf gebruik ik veel de fiets naar me werk, en als het slecht weer is de scooter, nu momenteel een nachtdienstje, wel ff met de OPC naar me werk:P

ik haal de zelfde waardes als jullie 350/400 km in de stad, op de snelweg veel op de cruise net geen 500.

tis me wel op gevallen dat, na het tanken, op de snelweg bij nog geen 50/75 km de aanwijzing al een kwart tank leeg op de analoge meter!, naar mate je zegmaar zo ff over de 150/200 km heb afgelegd met de zelfde tank gaat de meter minder snel naar 0 cq. reserve ..., is dat bij jullie ook zo?

mijn vrouw rijdt het meeste in de zaf, zelf gebruik ik veel de fiets naar me werk, en als het slecht weer is de scooter, nu momenteel een nachtdienstje, wel ff met de OPC naar me werk:P

12,50 L/100km (1 op 8,0 km)

Is het officiële geteste verbruik in de stad voor mijn coupe wat opel opgeeft. Ik zit nu op de 12L per 100 dus het komt bij mij aardig overeen, aangezien ik hoofdzakelijk alleen maar in de stad rij. (Geen OPC, maar wel hetzelfde blok)

Astra Coupe Turbo:

Zafira A OPC:

12,50 L/100km (1 op 8,0 km)

Is het officiële geteste verbruik in de stad voor mijn coupe wat opel opgeeft. Ik zit nu op de 12L per 100 dus het komt bij mij aardig overeen, aangezien ik hoofdzakelijk alleen maar in de stad rij. (Geen OPC, maar wel hetzelfde blok)

Astra Coupe Turbo:

Zafira A OPC:

We komen net kijken wat dat aan gaat maar onze eerste tank: 511 kilometers en er ging net bij het tanken 50.6 liter in, dus zeg maar 1:10. Valt mij alleszins mee, vooral als ik de eerder genoemde waardes zie.

Terug
Naar boven