• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bettus accu's projecten topic: UPDATE! 8-01-2012!

Jah, maar mijn ervaring met kerstmarkten, glazen engeltjes, houten elfjes, gluhwein die je nie mag pakken omdat je moet rijden en ze draaien je een poot uit met flauwe bratwurst op veel te kleine broodjes van 3 dagen oud, neej geef mij maar een warme showroom gevuld met moois :angel

ja vorig jaar moesten de vrouwen naar wijk naar een kerst markt

was opzich wel lache maar opels kijken vind ik beter :P

zelfs me maatje die seat rijd haha

opel opel opel en nog eens opel :wub:D

heb zo verschikkelijke hekkel aan dat soort geneuzel

heb met me meittie net een huisgekocht en het enige

wat ze nu wil is meubels kijken in van die woonboulevards

terwijl ik wil sleutelen, slijpenen, slopen, bierdrinken en smerig worden das mijn perfecte dagje uit hahaha:D

zo, nog even een update. de ranger is helemaal gespoten, automaatbak ingebouwd en opgebouwd.

DSCF8048.jpg

DSCF8047.jpg

DSCF8050.jpg

ook weer een update van de goude rekord D coupé. stukken ingelast, en gisteren met zn drieen(me pa, ik en me broertje) de hele auto strak gemaakt. is wel lachen met zn 3en aan een auto bezig te zijn.

DSCF8041.jpg

DSCF8040.jpg

DSCF8039.jpg

DSCF8038.jpg

DSCF8036.jpg

DSCF8035.jpg

DSCF8033-2.jpg

DSCF8033-1.jpg

DSCF8053.jpg

DSCF8052.jpg

DSCF8051.jpg

helaas is de ranger in de jaren na 2004 hard achteruit gegaan. met name de spatborden hadden aandacht nodig. en aan de achterkant de achterhoeken. maar dat is nu allemaal weer gefixt en is nu weer in topstaat:D

deze auto is ook te bewonderen op onze meeting 14 mei 2011.

even een vraagje mbt strak maken. ik heb mijn manta strak gemaakt, alles geplamuurt en geschuurd.

nu staat dat ding sinds zaterdag in de grondlak, alleen nu zie ik bij sommige geplamuurde plekken de vorm van het plamuur terug. bij bijv. een deukje zie je een rondje van de plamuur weer, net alsof dit iets lager ligt.

hoe kan dit? ik heb extra dik grondlak/spuitplamuur gespoten op die plekken zodat er genoeg opzit om glad te schuren.

ik zag dit trouwens ook in een deur die ik gekocht heb, deze was al eens gespoten alleen kon je de geplamuurde plekken weerzien. dat wil ik dus niet hebben straks:swear

ik zie zo dat jullie wel watte oude toffe opel's in de showroom hebben staan . zien die te koop of enkel voor klanten en doen jullie toevallig ook verhuur of zo .

want mijn collega gaat trouwen en zoude hem mss graag in een oude opel zien .

origineel gepost door Christian-tsx

even een vraagje mbt strak maken. ik heb mijn manta strak gemaakt, alles geplamuurt en geschuurd.

nu staat dat ding sinds zaterdag in de grondlak, alleen nu zie ik bij sommige geplamuurde plekken de vorm van het plamuur terug. bij bijv. een deukje zie je een rondje van de plamuur weer, net alsof dit iets lager ligt.

hoe kan dit? ik heb extra dik grondlak/spuitplamuur gespoten op die plekken zodat er genoeg opzit om glad te schuren.

ik zag dit trouwens ook in een deur die ik gekocht heb, deze was al eens gespoten alleen kon je de geplamuurde plekken weerzien. dat wil ik dus niet hebben straks:swear

ow, dat zou ik even aan mijn pa moeten vragen. daar weet ik zo eerlijk gezegt geen antwoord op. het zou aan de kwaliteit van de plamuur kunnen liggen, want daar heb je nogal al veel types in. je hoort vanavond van mij.:thumbup

origineel gepost door nicocorsa

ik zie zo dat jullie wel watte oude toffe opel's in de showroom hebben staan . zien die te koop of enkel voor klanten en doen jullie toevallig ook verhuur of zo .

want mijn collega gaat trouwen en zoude hem mss graag in een oude opel zien .

de oude opels die in de showroom staan zijn niet te koop. maar sommige zijn wel voor verhuur voor bijv trouwdagen. :thumbup doet me pa wel vaker. je kan niet uit alles kiezen, maar de cabrio's die er staan kunnen wel gehuurd worden. en nog een paar auto's die geen cabrio zijn.

enkel is wel, alleen me pa, ik of me moeder rijdt erin. dus die zou het destbetreffende bruid en bruidegom dan voor moeten rijden.

okee, komt ie:

dik grondverf maakt helemaal niks uit, hoe dikker, hoe slechter juist.

je moet gewoon zorgen dat je de plamuurplekken in etapes schuurt. dus eerst P80 dan 120, dan uitschuren met 180, dan weer dunnetjes plamuren. dan met 180 beginnen(dus waar je mee geeindigd ben) dan weer uitschuren met 240. dan grondverf erop, gewoon een dunne laag dat hij net aanpikt. als deze grondverf gedroogd is, dan doe je een goed dekkende laag grondverf er weer overheen.

volgende dag kijken hoe hij erbij staat, niet goed? ietsjes aftoppen met 320 en daarna nog een dun laagje grondverf.

dat laatste is wat jij nog een keer moet doen. ik zeg je er wel bij, je hebt gewoon iets te grof geschuurd voordat je de grondverf erop gezet hebt. dus ik denk dat je na een jaar schuurkrassen gaat zien.

ik denk dat je het beste de auto nu even een paar maanden kan laten staan zodat de lak inzakt. want als je het nu meteen gaat doen heb je geheit schuurkrassen.

aldus mijn pa.

een paar maanden kan simpelweg niet. de manta wordt vrijdag gespoten omdat deze voor het nieuwe jaar moet rijden.

die plekken zijn bijna niet te voelen maar ze zitten er wel. daarom heb ik de grondlak wat dikker gespoten zodat ik met het vlak schuren niet direct door de grondlak heen ga.

ik heb inderdaad vrij grof geschuurd, ik dacht dat dit voor de grondlak niet zo erg was omdat ik deze toch weer naschuur met P400 nat, weer wat geleerd dus. volgens mij heb ik destijds bij mn d kadett op dezelfde manier gewerkt en hier is niks aan te zien na 2 jaar.

we zien wel hoe de lak na een tijdje is, als het echt irriteert moet ie dan nog maar een keer gespoten worden. deze spuitbeurt kost toch niet zoveel omdat het in de vrije tijd gebeurd met een wat goedkopere lak. het mag weer niks kosten he:P

bedankt voor de info, handig voor de volgende keer.

origineel gepost door bettus accu

okee, komt ie:

dik grondverf maakt helemaal niks uit, hoe dikker, hoe slechter juist.

je moet gewoon zorgen dat je de plamuurplekken in etapes schuurt. dus eerst P80 dan 120, dan uitschuren met 180, dan weer dunnetjes plamuren. dan met 180 beginnen(dus waar je mee geeindigd ben) dan weer uitschuren met 240. dan grondverf erop, gewoon een dunne laag dat hij net aanpikt. als deze grondverf gedroogd is, dan doe je een goed dekkende laag grondverf er weer overheen.

volgende dag kijken hoe hij erbij staat, niet goed? ietsjes aftoppen met 320 en daarna nog een dun laagje grondverf.

dat laatste is wat jij nog een keer moet doen. ik zeg je er wel bij, je hebt gewoon iets te grof geschuurd voordat je de grondverf erop gezet hebt. dus ik denk dat je na een jaar schuurkrassen gaat zien.

ik denk dat je het beste de auto nu even een paar maanden kan laten staan zodat de lak inzakt. want als je het nu meteen gaat doen heb je geheit schuurkrassen.

aldus mijn pa.

niet helemaal waar, die plekken zijn gewoon aftekenplekken, die zul je altijd houden op overgangen van 1 lak naar andere of plamuur naar kaal metaal, geplamuurde/doorgeschuurde plekken moet je ook altijd navlakken als er grondlak opzit,doe je dit niet dan zul je geen mooi resultaat krijgen, grondlak minimaal 2 lagen anders schuur je er zo doorheen, en als je t goed doet maakt t niet uit of er 1,2,3 of meer lagen opzitten, als je maar goed laat drogen tussen de lagen door. Wat bettus al zei, als je grondlak erop hebt zitten kun je m een half jaartje wegzetten zodat de lak inzakt, heb je nog minder last van aftekeningen/schuurkrassen alleen loop je dan het risico dat t weer gaat roesten onder de grondlak want deze houd geen vocht tegen, laagje aflak erover voorkomt dit, wat nog beter is is 2 weken laten staan in een warme ruimte dan de grondlak vlakken en schuren, gewoon in kleur spuiten dan 3 of 4 lagen blank erover en na een jaar met een blokje glad/vlak schuren en dan polijsten

als ik jou verhaal hoor dan heb ik het aardig goed gedaan. ik heb inderdaad ook ooit gehoord van afteken plekken. en ik had al een vermoeden dat dat het was.

er zit wat meer grondlak op, en ben nu met een schuurblokje aan het naschuren om het weer vlak te krijgen.

ontopic maar weer, we zullen het zien. paar maanden wachten gaat helaas niet, ding moet nodig rijden:)

okee, tsja, dat zijn keuzes die je moet maken als hij binnen korte tijd moet lopen.

maargoed, wat ik al zei, misschien een goeie leer voor de volgende keer. om het dan zo is aan te pakken zoals ik het zei(me pa dan die autospuiter van beroep is). ;)

ja zal de volgende keer vantevoren even goed bekijken hoe ik het aan ga pakken.

maar hoe doen jullie dat normaal dan? jullie maken de auto's in no-time klaar, dus wachten jullie ook geen maanden?

of moet dat alleen wanneer de grondlak er (te) dik op zit?

heb gister bij de gamma een 3m schuurblokje opgehaald, hier gaat het vlakschuren echt heel mooi mee. gebruiken jullie dit ook? zoiets is dat:

schuurblokjes__98_x_

normaal heb ik een plastic blok waar ik schuurpapier in moet klemmen.

zoiets:

l_SCHUURBLOK.bmp

Terug
Naar boven