• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bezig met 1.9CDTI box aan te passen..

Hoi,

Nou heb je de carterventilatie weer op de binnengaande slang zitten. Jij zei toch dat deze op het carter zat bij jouw?

je weet dat er onderop het luchtfilterhuis van een cdti een aansluiting zit die ongeveer zo groot is als de carterventilatie? Ik ga van de lente/zomer (iig met mooi weer) mijn crossover eraf halen.

Ziet er goed uit ben erg benieuwd wat straks het verschil word. Bij mijn redirection van mijn orginele astra g luchfilter box is het zeker merkbaar sinds ik de 2 buisjes eruit heb gehaald. Hoeveel kan ik alleen niet zeggen. Hij pakt eerder op en heb het gevoel dat hij ook langer door blijft gaan.

Succes met het herprogrammeren. Ben erg benieuwd naar het eind resultaat. :D

Ziet er goed uit ben erg benieuwd wat straks het verschil word. Bij mijn redirection van mijn orginele astra g luchfilter box is het zeker merkbaar sinds ik de 2 buisjes eruit heb gehaald. Hoeveel kan ik alleen niet zeggen. Hij pakt eerder op en heb het gevoel dat hij ook langer door blijft gaan.

Succes met het herprogrammeren. Ben erg benieuwd naar het eind resultaat. :D

[rquote=1890734&tid=144163&author=tijgetje57]Hoi,

Nou heb je de carterventilatie weer op de binnengaande slang zitten. Jij zei toch dat deze op het carter zat bij jouw?

je weet dat er onderop het luchtfilterhuis van een cdti een aansluiting zit die ongeveer zo groot is als de carterventilatie? Ik ga van de lente/zomer (iig met mooi weer) mijn crossover eraf halen.[/rquote]

Ja, en wat denk je dat er gebeurd als je daar je carterontluchting op zet?

[rquote=1890734&tid=144163&author=tijgetje57]Hoi,

je weet dat er onderop het luchtfilterhuis van een cdti een aansluiting zit die ongeveer zo groot is als de carterventilatie? Ik ga van de lente/zomer (iig met mooi weer) mijn crossover eraf halen.[/rquote]

Ja, en wat denk je dat er gebeurd als je daar je carterontluchting op zet?

Ziet er wel mooier uit met dat blauw :D

Maar heb jij nu gewoon 2x 90 graden bochten van 80mm + stukje pijp ?

Want ik heb nu een z22se box met de orginele buizen eraan..

Maar god wat is dat een geprul...

Dit ziet er teminste pro uit :agent

Ziet er wel mooier uit met dat blauw :D

Maar heb jij nu gewoon 2x 90 graden bochten van 80mm + stukje pijp ?

Want ik heb nu een z22se box met de orginele buizen eraan..

Maar god wat is dat een geprul...

Dit ziet er teminste pro uit :agent

Dit is opzich ook niet slecht he:hmmz

19AB_Blue.jpg

€264

Box, flens + ring, Buis + carterbuisje.

wel zelf wat frotten.

En meteen alles bij elkaar.

Alleen nog 80mm AFM erbij.

Dit is opzich ook niet slecht he:hmmz

19AB_Blue.jpg

€264

wel zelf wat frotten.

Alleen nog 80mm AFM erbij.

Vond t te duur, maar wel de mooiste variant. Meeste VXR's hebben t zo.

2 x slang ca 35 euro

Box is 100 euro bij dealer

Je hebt inderdaad 1 x 90gr 80 - 70 nodig en 1x 90gr 70 - 63.

Vond t te duur, maar wel de mooiste variant. Meeste VXR's hebben t zo.

2 x slang ca 35 euro

Box is 100 euro bij dealer

Je hebt inderdaad 1 x 90gr 80 - 70 nodig en 1x 90gr 70 - 63.

[rquote=1890855&tid=144163&author=Baas J.][rquote=1890734&tid=144163&author=tijgetje57]Hoi,

Ja, en wat denk je dat er gebeurd als je daar je carterontluchting op zet?[/rquote]

Weet ik niet, daarom vraag ik het ook. :angel

[rquote=1890855&tid=144163&author=Baas J.][rquote=1890734&tid=144163&author=tijgetje57]Hoi,

Ja, en wat denk je dat er gebeurd als je daar je carterontluchting op zet?[/rquote]

Weet ik niet, daarom vraag ik het ook. :angel

[rquote=1891030&tid=144163&author=DarkplayeR-69]Dit is opzich ook niet slecht he:hmmz

19AB_Blue.jpg

€264

wel zelf wat frotten.

Alleen nog 80mm AFM erbij.[/rquote]

Ik heb hem zo:

IMG_8540.JPG

Zie How to "Direct-flow air-intake system

Is geen 80mm ;)

[rquote=1891030&tid=144163&author=DarkplayeR-69]Dit is opzich ook niet slecht he:hmmz

19AB_Blue.jpg

€264

wel zelf wat frotten.

Alleen nog 80mm AFM erbij.[/rquote]

Ik heb hem zo:

IMG_8540.JPG

Zie How to "Direct-flow air-intake system

Is geen 80mm ;)

[rquote=1891607&tid=144163&author=tijgetje57][rquote=1890855&tid=144163&author=Baas J.][rquote=1890734&tid=144163&author=tijgetje57]Hoi,

Weet ik niet, daarom vraag ik het ook. :angel[/rquote]

Je gaat dan vieze oliedampen afzuigen over je luchtfilter (dat verzadigd raakt met olie) en over je luchtmassameter (deze is zeer gevoelig voor olie --> meteen kapot) leiden.

Daarom doe je dat dus niet :)

[rquote=1891607&tid=144163&author=tijgetje57][rquote=1890855&tid=144163&author=Baas J.][rquote=1890734&tid=144163&author=tijgetje57]Hoi,

Weet ik niet, daarom vraag ik het ook. :angel[/rquote]

Je gaat dan vieze oliedampen afzuigen over je luchtfilter (dat verzadigd raakt met olie) en over je luchtmassameter (deze is zeer gevoelig voor olie --> meteen kapot) leiden.

Daarom doe je dat dus niet :)

Terug
Naar boven