• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bezig met 1.9CDTI box aan te passen..

[rquote=1900806&tid=144163&author=Dietrich Concept]levert dit ook wat op als je dit bij een 19 cdti 150 pk gaat doen [/rquote]

Verwacht geen wonderen maar alle kleine beetjes helpen.

Tuning = optimaliseren van een motor.

[rquote=1900806&tid=144163&author=Dietrich Concept]levert dit ook wat op als je dit bij een 19 cdti 150 pk gaat doen [/rquote]

Verwacht geen wonderen maar alle kleine beetjes helpen.

Tuning = optimaliseren van een motor.

ik heb het gisteren gedaan.

Ik heb een verloopje van aluminium bij de bouwmarkt gekocht van 90 naar 80 mm.

Het gat met een mesje en schuurpapier en dremel naar 80mm gemaakt en dan vanuit de binnenkant het alu verloopje doorsteken zodat deze klemt. Daarna alles netjes afgedicht met vloeibare pakking.

Aan de buitenkant zit een 80mm slang met een slangenklem die er voor zorgt dat het alu verloopje niet naar binnen kan vallen.

ik heb het gisteren gedaan.

Ik heb een verloopje van aluminium bij de bouwmarkt gekocht van 90 naar 80 mm.

Het gat met een mesje en schuurpapier en dremel naar 80mm gemaakt en dan vanuit de binnenkant het alu verloopje doorsteken zodat deze klemt. Daarna alles netjes afgedicht met vloeibare pakking.

Aan de buitenkant zit een 80mm slang met een slangenklem die er voor zorgt dat het alu verloopje niet naar binnen kan vallen.

@needlefreak wrote:geweldig hoe je die aanpassingen doet maar is een open sportfilter niet gemakkelijker (weet wel niet of dat gaat )

openluchtfilters zijn rommel, niet aan beginnen. Gaat meer zuipen en het lawaai is echt niet leuk.

Gehad? Ja, op mijn astra OPC.

Hoe lang? 1 week daarna werd ik het zat dat gezuip en dat geluid.

vermogenswinst? NEE geen ene moer.

Nog een nadeel! Warme lucht vanuit de motorruimte meteen aangezogen door het filter i.p.v. de koele lucht van buiten tijdens het rijden.

@needlefreak wrote:geweldig hoe je die aanpassingen doet maar is een open sportfilter niet gemakkelijker (weet wel niet of dat gaat )

openluchtfilters zijn rommel, niet aan beginnen. Gaat meer zuipen en het lawaai is echt niet leuk.

Gehad? Ja, op mijn astra OPC.

Hoe lang? 1 week daarna werd ik het zat dat gezuip en dat geluid.

vermogenswinst? NEE geen ene moer.

Nog een nadeel! Warme lucht vanuit de motorruimte meteen aangezogen door het filter i.p.v. de koele lucht van buiten tijdens het rijden.

het verbruik is bij mij hetzelfde gebleven.

en van dat warme lucht maakt toch ni uit.

daarvoor heb je een intercooler.

verschil is maar 3°, dus verwaarloosbaar.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

het verbruik is bij mij hetzelfde gebleven.

en van dat warme lucht maakt toch ni uit.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Dan heb je ook nog de open filters die met olie zijn behandeld, die zijn niet echt vriendelijk voor LMM's.

Toch zie je die nog wel vaak gemonteerd!

Als je een open filter plaatst doe het dan goed met een hitte schild of hitte box.

Dan heb je ook nog de open filters die met olie zijn behandeld, die zijn niet echt vriendelijk voor LMM's.

Toch zie je die nog wel vaak gemonteerd!

Als je een open filter plaatst doe het dan goed met een hitte schild of hitte box.

@z20leh wrote:en van dat warme lucht maakt toch ni uit.

Als de lucht die de intercooler in gaat warmer is komt hij er ook warmer weer uit... ;)

Hoe kom je erbij dat het verschil maar 3 graden is trouwens? :hmmz

@z20leh wrote:en van dat warme lucht maakt toch ni uit.

Als de lucht die de intercooler in gaat warmer is komt hij er ook warmer weer uit... ;)

@giuliettaevo wrote:@z20leh wrote:en van dat warme lucht maakt toch ni uit.

in de UK hebben ze dat getest.

@giuliettaevo wrote:@z20leh wrote:en van dat warme lucht maakt toch ni uit.

in de UK hebben ze dat getest.

Dat is toch afhankelijk van de omstandigheden????

Als het buiten 30 graden is en je rijd rustig dan zal het best 3 graden verschillen.

Maar ik heb de astra in november met 5 graden ff flink op zn flikker gegeven en toen ik de kap open deed stond het turbootje rood te gloeien en brande mn wenkbrouwtjes er bijna af van de warme waas.

Dan kun je beter een luchtfilterhuis hebben met koude aanvoer lijkt mij,

Daar zit echt geen 3 graden tussen.

Dat is toch afhankelijk van de omstandigheden????

Als het buiten 30 graden is en je rijd rustig dan zal het best 3 graden verschillen.

Maar ik heb de astra in november met 5 graden ff flink op zn flikker gegeven en toen ik de kap open deed stond het turbootje rood te gloeien en brande mn wenkbrouwtjes er bijna af van de warme waas.

@turbosix wrote:Dat is toch afhankelijk van de omstandigheden????

is gemeten bij vollast

Terug
Naar boven