• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw..

ziet er echt super uit dit project.

alle projecten waar je mee bezig bent trouwens.

kan die bbg_gendt niet ooit een zn commentaar voor zich houden?

hij vervuilt altijd wel een topic

gr ruud

Oke bedankt voor de info zover, dan moeten we helaas wachten ;)

Ga zo door, ik vind het leuk om te zien hoe je het werk aflevert :) hier kan ik op sommige punten wel wat van leren. ( netjes en schoon werken )

origineel gepost door rallyastra

Zondag ook bij mij op de stand,

Misschien wat laat, maar die saleen heb ik samen met Juffer1 en zijn vriendin nog staan poetsen een dag voor deze meet...

Wil er letterlijk geen woorden aan vuil maken zeg maar...

Er zijn mensen die een auto kopen en goed schoonhouden en onderhouden, maar onze mond viel open van verbazing... maar goed, de beste jongeman was wel superhappy nadat de Saleen helemaal onder handen genomen was, en toen blonk het echt heel BRUUT!!

gr.

Pastra

origineel gepost door freek corsa

Oke bedankt voor de info zover, dan moeten we helaas wachten ;)

Ga zo door, ik vind het leuk om te zien hoe je het werk aflevert :) hier kan ik op sommige punten wel wat van leren. ( netjes en schoon werken )

ja dat niet alles onder de olie en homokineet vet zit enzo :jerry:sleeping

Nieuw uitlaatje onder een T5 gezet.

804198009_6_mhpO.jpeg

804286809_6_BdLd.jpeg

804290018_6_hY5k.jpeg

kijk das handig....

als je plaats hebt onder je auto om een dikke uitlaat weg te proppen;);)

A corsa word al gauw anders jammer genoeg:swear

origineel gepost door Fearless

Nice...nu nog een hydrauilische pijpenbuiger :D

En dan de buizen plat buigen zeker? Dus knijpen in de uitlaat?

groeten Twan

Zijn ook OPC stijl sierstukken :vertag Zit er toch nog iets goed onder de bus :jerry

Nou twas ff stil met mn eigen, maar de ringmobiel is ernog steeds. Ben inmiddels een kop aan het flowen voor de C20XE, krijg nog een andere kop binnen waar al 272 graden nokkenassen in zitten, sterkere klepveren en bronzen geleiders. Heb nu in mijn motor 276 graden nokkenassen zitten met verstelbarepoulie's

- 3.0 V6 injectoren

- 4-1 Groep A Spaghetti

- Groep A uitlaat met race kat

- 276 graden nokkenassen met verstelbare poulie's

- Cold air intake

Ben nu bezig met een nieuwe luchtinlaat, zelfde princiepe als een lexmaul alleen dan beter. Waarom ? omdat C20XE gaskleppen te klein zijn. Daarom wordt hier een 80mm V6 gasklep voor gebruikt wat voor de nodige lucht moet zorgen. Ook gaan we proberen om een V6 of turbo luchtmassameter werkend te krijgen. Hopelijk komen we straks met deze setup rond de 200 pk uit.

En ben nog bezig met een Astra Turbo, en morgen komt de Rekord A ook nog. Ik hoef me niet te vervelen dus !

Kun je toevallig ook aan uitlaatbochten komen voor om het schakelmechanisme heen van een D kadett ? ( diameter voor een C20XE )

origineel gepost door IMpY

origineel gepost door Fearless

Nice...nu nog een hydrauilische pijpenbuiger :D

En dan de buizen plat buigen zeker? Dus knijpen in de uitlaat?

groeten Twan

is mij idd ook vaak gebeurt...maar dan wou ik te veel in 1keer. Beter was de buis wat verder weg zetten telkens, zo krijg je alleen een grotere bocht. maar minder kans op platdrukken van de buitenocht.

@glenn

Ja die heb ik wel, heb 30, 45, 60 en 90 graden bochten. Denk als je een 30 graden pakt dan een 60 graden en weer een 30 graden dat je er omheen bent. Diameter van 51mm buitenwerks.

Gewoon buigen met een doornbuiger !

Terug
Naar boven