• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw..

Kost idd erg veel tijd, en met 55 euro per uur ook niet het goedkoopste voor de klant. Alleen de klant weet wel wat hij er voor terug krijgt. Als je ergens de beste in wil worden moet je tevreden zijn met je eigen werk, soms vind de klant het allang goed maar als ik er zelf niet tevreden over ben doe ik het zo overnieuw. Maar ja, bij Chip Foose koop je ook geen auto voor 20.000 euro :jerry

Vandaag teflon remleiding bij besteld en nippels, verder nog wat kleine meuk bij besteld voor de laatste afwerking.

Eerst maar eens een passende riem op gezocht, stelmechanisme werkt ook prefect.

cimg0957p.jpg

Daarna verder gegaan met het remsysteem, alles zit er nu in, maar moet alleen nog met elkaar verbonden worden met leidingen

cimg0962.jpg

Nieuw kabelboompje gemaakt,

cimg0973z.jpg

Daarna verder gegaan met het 76mm uitlaat systeem, de wastegate zat eerst op een andere plek. Maar die heb ik verplaatst omdat het zo beter paste. Ook gelijk een wide band lambda geplaatst en een uitlaatgastemperatuur meter.

cimg0966.jpg

Downpipe

cimg0967p.jpg

cimg0972.jpg

cimg0970z.jpg

Retegeil man, maar je bent zo lekker bezig, en wat zie ik? 2 oude nokkenasbouten..:wtf

Heb dr nog 3 over:P kom ik binnenkort bij je langs om een buisje te laten aanpassen:angel

audiokabel gebruik ik ook vaak zat...

kunnen flink wat ampere's doorheen, en het grote voordeel is dat de kabel lekker soepel is.:D

Krijgt de wastegate een losse 'screamer'pijp of gaat hij teruglopen in de downpipe?

Vind het wel een aparte oplosing voor de uitlaat, kan niet zeggen dat ik het mooi vind kijken zo maar voor de flow en de ruimte die je hebt kom je er wel mooi mee weg. :thumbup Ga je de hele downpipe ook nog in heat-wrap inwikkelen? ben bang dat je anders erg veel hitte uitstraling gaat krijgen onder de kap.

Is dit trouwens een nieuwe turbo? Of heb je die gestolen turbo nog boven water kunnen krijgen?:swear

Het ziet er prima uit verder...:wors Kan Verbocht nog een puntje aan zuigen...:P

Haha :P super, maare die D kadett werkt Adriaan hea, mja dan heb je nog wel zat te doen..

Ene die gasfles op je lasapparaat kreeg je daar een trappetje bij om hem open te draaien :P

Verder mooie werkplaats !

niels,zou je voor mij een foto willen maken van het bevestigingspunt van de dynamo aan de motor?als dat gaat?

ik heb ook een nieuw type dunamo liggen,en wil weten of die past.

bedankt alvast.

Lekker druk heb je het, zo hé wat een auto's :o

Maar je zult wel goed werk leveren anders was het niet zo druk. :thumbup

Zo de koppeling zit weer in de Vectra,

cimg0983fo.jpg

Vandaag alles binnen gekregen voor de airbox :vertag

cimg0984.jpg

Diameter van de flenzen iets groter gemaakt zodat straks de 50mm buizen er weer in passen en mooi glad aansluiten met het spruitstuk.

cimg0986f.jpg

Gasklep montage flens, en afsluitplaat

cimg0989.jpg

Expansietankje

cimg0987d.jpg

Nog wat delen binnen gekregen voor het brandstof systeem en remsysteem

cimg0988.jpg

cimg0990x.jpg

cimg0991n.jpg

das dezelfde koppeling als een peugeot boxer die moet je ook met zo'n speciaal gereedschap ding monteren dat ging de 1e keer niet goed en stond de auto binnen 6000 km weer terug koppeling helemaal op :thumbdown :D

Daar zal dan wel iets anders aan hand geweest, dit is gewoon een handig stuk gereedschap om de plaat in het midden te houden. Zodat de as van de bak er lekker flot in glijdt.

Nice pics weer, ben benieuwd daar het spruitje :D

Wat ik gehoord heb is dat het gereedschap nodig is omdat het een 'tweemassa vliegwiel' is of zoiets.

En dus niet alleen een hulpmiddel om deze te plaatsen.

Schijnen ook erg gevoelig te zijn, ben blij dat ik een gewone uitvoering op de 2.2DTi heb zitten.

Net even live gezien, erg mooie opbouw...

oh da heb ik nooit gebruikt op de 2delige vliegwielen..altijd gewoon ouderwets met zon centreerding. Tot nu toe geen probs gehad...maar ik ga teveel offtopic hier :P

Terug
Naar boven