• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Blauwe rook zafira opc

Zal hem even een kickje geven,

Ik heb sinds kort bij koude start ook blauwe rook, en als ik de straat uit rij ook nog een spoor van blauwe rook. Daarna is het weg.. Alleen als ik langer dan 20/25 sec met warme motor stationair draai dan komt er weer blauwe rook + stank van verbrande olie.. Verder rijdt de auto goed, turbo pakt goed op en bij flink doortrekken/schakelen geen blauwe rook.. Dus ik ga er gemakshalve van uit dat het de klepseals zijn. ( betreffende slangen zijn allemaal goed, alleen weet ik niet van de intercooler de onderste daar kom ik simpelweg niet bij.. )

Wat is ongeveer de huidige reparatieprijs van vervangen klepseals?? De een zeg dat de kop eraf moet de andere zegt dat ze de cilinder onderdruk kunnen zetten, welke methode passen ze toe?

Ik heb bij mijn eigen auto de seals vervangen.

Arbeid is ongv 4 uur.

De onder delen zijn niet zo duur tenzij de d-riem ook verv moet worden.

Ik heb de kop laten zitten.

Ik neem aan dat ze bij elke opel dealer dat zo doen.

Weet alleen niet of ze bij elke opel dealer er ervaring mee hebben.

Uit welke omgeving kom je?

Ben ook aan de beurt. Blauwe pluim bij koude start en langdurig stationair draaien. :(

Ga maar is kijken waar ik mijn klepseals kan laten vervangen. :hmmz

@Za4ra OPC wrote:Ben ook aan de beurt. Blauwe pluim bij koude start en langdurig stationair draaien. :(

Jup de mijne moeten ook vervangen worden de klepseals zullen goed verkopen :jerry

@belgium turbo wrote:@Za4ra OPC wrote:Ben ook aan de beurt. Blauwe pluim bij koude start en langdurig stationair draaien. :(

Jup de mijne moeten ook vervangen worden de klepseals zullen goed verkopen :jerry

Kunnen we geen korting krijgen als we ze allemaal tegelijk doen. :D

:thumb Hahaha.. het loopt storm met die klepseals. Bij mij dus ook al vervangen 2 weken terug en was ook hard nodig vielen er vanzelf af volgens mijn privé monteur.

Lekker hoor geen rook walm meer achter je auto!!.

Nu ook de uitlaat een update gegeven perfect allemaaal weer.

bij mij heb ik daar ook last van verbrand olie geur als ik stationair warme motor ongeveer 1min laat staan en weg rij dan komt er een stink rook ?

zou bij mij dan ook de klepseals zijn ?

wat voor kosten brengen dit eigenlijk mee want kben al een hoop kwijt met me auto heb niet echt zin in een dure grap bij de dealer

trouwens bij optrekke van de auto van 50 naar 100 dan rookt die niet, echt alleen als ik em stationair laat lope en dan weg rijd

hoe kan het trouwens dat zoveel opc er nu last van hebben met de klepseals ?

gaan we idd een meeting houden bij de dealer om klepseals te vervangen hahaha

De dealer bij mij zegt dat de kop eraf moet. Wat heeft het jullie gekost? En idd. Waarom zo veel opc's last van klepseals?

De seals zijn van een slechte kwaliteit en door dat de geleiders dunner zijn worden ze heter dan bij de C20LET.

De 1.6 16v Corsa tigra enz motoren hebben het zelfde probleem.

waar zijn die klepseals van gemaakt?

Rubber? en wat voor rubber? en niet zeggen zwarte rubber?

Misschien dat ik hier een matrijs kan laten maken.

zodat ik betere rubber ringetjes kan maken die beter bestand zijn tegen olie, hitte en slijtage.

Denk dat hier veel mensen baat bij hebben.

Ik ben compounder en kan wel even wat ontwikkelen maar dan heb ik wel wat hulp nodig waar deze ringen mee in aanraking komen en welke temperaturen beweegt het ringetje ook?

Ik heb dit zelfde euvel gehad, de blauwe rook, bij koud starten en bij warme motor stationair draaien, maar kwam via een Opel dealer in Duitsland, bij een middel terecht.

Dit doe je bij je olie, (het liefst bij een olie wissel) en deze smeert en maakt je kleppen seal's weer soepel.

Hierdoor was het bij mij na ongeveer 100km voor 50% weg, en na nog eens 200km, was het nagenoeg tot helemaal over.

Het wordt door de firma's

Wynn's en Forte gemaakt.

Bij:

Wynn's heet het, Super Charge in blik van 325ml, kosten 13 euro. (deze had ik zelf aangeschaft).

Forte, heet het, Seal Conditioner, in tube vorm, en kosten 15 a 20 euro.

Greetz, Marcel

Terug
Naar boven