• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bmw M535i V8 Powered

Nou nieuws van het front:

Nou we hebbe de mais eraf! Misschien nog 1 echt natte hectare(wille we doen als het vriest..), maar na van de week 2 uurtjes zo hebben staan te wachten op onze haakarm carrier om me los te trekken heb ik daar natuurlijk nie al te veel zin in..

Foto-MHEQ8W3L.jpg

Foto-AX3XTFJZ.jpg

Foto-YHMSJVUP.jpg

Ik heb besloten om mijn V8 in te bouwen tussen kerst en oud en nieuw. Als mijn oom dan thuis is dan kan ik bij hem binnen op de brug enzo dus dat zou zeer hendig zijn. Ik heb vorige week na een zeer zware vrijdagavond eigenlijk zaterdags nie veel gedaan en moest dit natuurlijk zondags nog ff in halen. Heb dus zondag maar 1 uurtje aan mijn beemer kunnen werken. Ben nu bij de banden bak een stuk n aan het lassen en dat wil ik eigenlijk morgen overdag af gaan werken. Zal er morgen wat foto's van maken en uiteraard even posten.

Heb trouwens mijn kleur gevonden voor de auto!

IMG_5817.jpg

22072008183.jpg

IMG_0114.jpg

Kleur heet Ferrari Grigio Silverstone (kleur code moet ik nog oplaten zoeken)

groeten,

Meindert Bunt

hahah ja hij zit op bmwforum.. moet zegge da die snel op zijn pik getrapt is.. maar voor de rest het ie wel een schone wage:cool:

volgens mij is da ook een jonge die zelf niks doet, maar alles laat doen en dan met de eer strijkt(is tenminste mijn beeld van hem...)

Wel een schitterende auto man!! :wub Precies zoals een E36 hoort te zijn!! Jammer dat 't dan zo'n balletje is.. :hmmz

Kenteken

Voertuigsoort personenauto

Merk BMW

Handelsbenaming 325I COUPE E2

Brandstof Benzine

Vervaldatum APK 07-07-2007

Overzicht

Datum aanvang tenaamstelling 22-08-2003

Z'n APK is ook vervallen... :angel

super super project! had hem nog niet eens zien staan..

shame on me :fy1

echt super zo'n oude 5..

vooral met een m62b40 torretje :thumbup

heel veel succes..

die ga ik in de gaten houden!

zonde alleen dat je de alpina wielen er tijdens restauratie onder laat staan.. :(

Hahah wat kan ik toch goed mensen in schatte:cool::cool: (niet echt moeilijk bij zo eentje) mja

Ik heb de kleur van de bmw van die paul laten mengen (grigio Silverstone..) en die bij mij in het potje zit ziet er toch wel wat anders uit dan die van hem, de mijne is meer metallic grijs, wel super vette kleur daar niet van, maar min kameraad spuit een spatbord voor me als proef dan kan ik pas echt zegge hoe de kleur eruit komt te zien.

Emiel:

Lijdt niks dat je hem nog nie gezien had,

Ik ga er een M60B40 in leggen is net de voorganger van de M62, wel even veel pk's maar de M62 heeft bij de laatste nieuwere type VANOS (soort Vtec) en heeft een aluseal want en ik een nicaseal. Maar voor de rest zijn ze zowat identiek.

Tja betreft de velgen, ik heb geen zin om elke keer de velgen te wisselen dus ik heb ze er nu nog onder, zodat ik goed kan passen ofdat de wielranden wel goed uitlijnen ten opzichte van de band, maar hou ze super goed in de gaten dat ze niet beschadigen. Heb er zelfs 1 op mijn kamer staan:o:o

Nou het plan om de motor in te bouwen tussen kerst en oud en nieuw staat nog steeds. Kan mooi bij een oom van me in zijn schuur werken die heeft er een brug in staan, dus ben benieuwt! Nu komt het echte spannende werk eraan, want het wordt echt krap werk! mja komt goed!

ej ik zal jullie proberen up to date houden!

Cocain: hahah ja das hem:D de mijne is van Lenosol maar heb hem laten maken. Schon kleurtje heking: wat vind jij? klopt de kleur met die van die bmw?

groeten,

Meindert

vind het persoonlijk een mooi kleurtje , tijdloos en toch niet gewoon "grijs":thumbup en vind wel dat de bmw er erg op trekt:thumbup maar is natuurlijk op de foto moeilijk te zien maar int echt is deze kleur prachtig:wub

Ja klopt, Ik vind bijvoorbeeld land rover sport orange ook gaaf, mja da gaat denk ik vervelen en met dat grijs komt het chroom mooi uit en zoals je zegt tijdloos, gaat denk ik niet gauw vervelen.

groeten,

Zow.. kwam gistere bij mijn oom aan.. en kwam er dus op neer dat ik niet op de brug kon.. Dus mijn plan lag even in het water..

Maar heb de buurman(loonwerker) van mijn oom even om een gunst gevraagd en kon daar in de werkplaats binnen. Dus nu ga ik daar 2e kerstdag beginnen met de verbouwing!

groeten,

Meindert

Zow.. zoals gezegt zou ik vandaag beginnen met de 7 serie te demonteren. Dat hebben we ook gedaan. ben van morgen begonnen met uiteraard de uitlaat tot de katalysatoren te demontere toen kon ik het natuurlijk niet laten om hem nog even te starte:afro:afro:afro zeeeeeeeeeerrrrr lekkere roffel! (zal filmke proberen te plaatsen op youtube)

Doordat de bmw iets of wat beter in elkaar steekt dan menig opel astra, hebben we vrij veel werk gehad met bijvoorbeeld heel het front los te schroeven en alle kabels en slangen los te maken.

Motor zit op 1 steun nog vast. En zodra mijn broer tijd heeft (morgen of over morgen) gaan we beginnen met het takelen van de motor..

Wat ons opviel was toch wel hoe verrekt groot de motor is!:o:o

Hier zijn de foto's van de werkzaamheden

foto's voor de slachting:

Foto-S8GP6OOP.jpg

Foto-XHJCALOW.jpg

Le Pic Electric!

Foto-SSG33BRU-1.jpg

Foto-FSUIZN4A.jpg

Foto-ZVGDQGRA.jpg

groeten,

Meindert Bunt

Terug