• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bmw M535i V8 Powered

origineel gepost door Remon

Even wat correcties hier hoor.

M88/3 is de motor uit de E28 M5 en hoest 286 pk op. Dan krijgen we de S38B36 ofwel de E34 M5 3.6 met 315pk en als laatste de S38B38, de leukste van het stel met 340pk. Maar zoals je idd al aangeeft ///M staat voor ///Meer euro's dan alle het andere, niet alleen duur in aanschaf maar ook het ozo belangrijke onderhoud.

Ja die nummers ken ik nog niet helemaal uit mijn kop,

Maar de M60B40 die ik heb die heeft net zo veel pk's als die M88 alleen koppel is meen ik te kunnen herrinneren lager dan de M60B40. (mijne is een 4 liter geen 4,4)

Tja een 3,5liter turbo loopt ook zeer leuk, mja moet kwa brandstof ook nog redelijk betaalbaar blijven he:P

En klopt die jongen met die diesel V8 heb ik op hyves gevonden (hebbe een E28 profiel zag ik) maar zo''n diesel v8 is een heel stuk smaller dan mijn v8 zo zit zijn hoofdremcilinder enzo nog op dezelfde plek. maar dat moet ook gaan lopen 254pk en 500 nog iets koppel meen ik dat hij moet gaan leveren..

groeten,

Meindert Bunt

Zow tussen het maishakselen toch nog wat tijd gevonden om wat aan de auto te werken, achter is de kokerbalk weer helemaal netjes, de wielrand achter (vooral die van het binnenspatbord) was wat slecht en heb er nu een nieuwe voor besteld (daar wachten we dan ook met smart op!:thumbup)

Eergisteren heb ik originele Alpina velgen gekocht (die deal gaat weer als zeeeeeeeer geslaagt de boeken in!!!!:wors:wors:wors:afro) Het zijn 18inch velgen 9J achter en 8j voor, ze moeten passen als het goed is maar dat ga ik vanmiddag nog even proberen. Hier onder wat foto's van de velgen (zo goed als deze velg zijn ze alle 4)

wel dikke sloffen hij staat achter op 265/35/18inch:o:o en voor op 235 breed.

Foto-ZQ8TTMOK.jpg

Foto-C8KK7MQ7.jpg

Foto-7GZLEBKK.jpg

de groeten

ben ik verdwaald..?? :o ik d8 dat ik op het Opel-forum zit te koekeloere hihi ;).. ziet er allemaal gelikt kerel suc6 met het project pet je af king:

Zow vandaag even naar Das Drag Day geweest in Bitburgen. Reden weer een paar zeer mooie opeltjes rond! en snel ook:o heb helaas er geen foto's van...

Net nog even mijn alpina's onder mijn beemer geprobeerd en het past NET!:o:o:o heb maar enkele milimeters over en achter zal ik mijn wielrand iets moeten verbreden aangezien hij met inveren de wielrand zal gaan raken. Maar op de foto's staat hij nog heel hoog op zijn pootjes doordat hij helemaal gestript is. Hij zal dus nog zo'n 2 cm zakken en de rest zal ik met verlagingsveren moeten oplossen.

hieronder wat foto's!

Foto-RHELGETN.jpg

Foto-NOQI8IDI.jpg

Foto-DZG33TYM.jpg

Hier bij de voorste veerpoot... gaat maar net!

de groeten,

Meindert Bunt

Zow na een maand lang 95 uurtjes per week gewerkt te hebben zijn we bijna klaar met mais hakselen en rest ons alleen nog de 400-450 hectare mais dorsen waar ik nu mee bezig ben... Al met al zeer weinig tijd om aan de beemer te werken.. je bent blij als je thuis weer eens even tv kunt kijken...

Maar heb toch nog een paar uurtjes op zondag wat kunnen doen. Heb het voorste spatscherm er weer op de schroefd om een steun de maken die door geroest was. Ook ben ik wat dingen aan het uitzoeken zodat ik straks een vol a4tje bij de dealer kan bestellen. Ben kwa las werk bijna bij de links achter kant (ik werk van rechtsvoor een rondje met de klok mee dus ben al net over de helft) en heb gezien da ik daar geen werk aan de kokerbalk heb, maar wel weer aan de wielrand. dus dat scheelt weer een hoop werk!

Zal hieronder even wat foto's posten.

Foto-TIKWVT4U.jpg

Foto-WWPFNLVF.jpg

Foto-UNO6SPPY.jpg

Nieuwe wielrand er in gelast (verrekt netjes gelukt al zeg ik het zelf.)

Foto-VN8N3PEO.jpg

De bandjes onder de bmw

Foto-D8BUFC3U.jpg

de bandjes onder de bmw.

Ik weet de ET waarde zo niet uit mijn kop, weet wel dat het NET maar dan ook echt maar net past.

Heb trouwens ook nog een verrekt schone heater op de kop weten te tikken.

Een VAL-6 Sun heater==> zo eentje

val6-1-infra-red-diesel-heater-big.gif

Kost wa knaken maar werkt echt super:wors:wors zeker een aanrader

nou jullie zijn weer geinformeerd van de gang van zake dus tot de volgende keer.

groeten,

Meindert Bunt

Mooi man.. :thumbup

Echt fantastisch die Alpina wielen. Schitterend !

Staan helemaal top onder je 5.. :wub

grt. Jeroen.

Zow dankzij de regen vandaag kan ik geen mais combinen, dus kon ik mooi aan mijn bmwke werken.

Heb vandaag steuntje van het voor spatscherm gemaakt en vast gelast en ben aan de linker achterwielrand gewerkt. Hieronder wat foto's van het karwei.

Foto-G7I7LDQN.jpg

Heb het steuntje ffkes gestraald en toen zag het er zo uit.

Foto-ZT8FPJRC.jpg

Na een half uurke plaat bewerken zag het er al wa beter uit.

Foto-C4P4WL6V.jpg

vast gelaste steun.

Toen was de achterwielrand aan de beurt.

zat merkwaardig veel plamuur op, maar kon toch geen schade of wat sporen van oude beunhazen vinden, dus zal misschien zo van de fabriek af gekomen zijn.

De foto's

Foto-NON7QGTY.jpg

Foto-X6EVLRGC.jpg

Foto-LVBGPW8Y.jpg

Foto-C3UDJKYF.jpg

zow vanavond nog even wat hobbyen voor dat we op stap gaan!

de groeten,

Meindert Bunt

dat je de Alpina velgen eronder heb zitten tijdens het slijp en laswerk zonde laat ze niet beschadiggen

origineel gepost door cuupi

dat je de Alpina velgen eronder heb zitten tijdens het slijp en laswerk zonde laat ze niet beschadiggen

heb ik meer gehoord:D ja ik laat ze toch nog een keer over coaten, maar ze zijn er nu weer onderuit dus kenne ze zeker nie beschadigen

Zow, Heb weer een dag vrij gehad gisteren en heb weer eens wat kunnen doen aan de beemer. Mijn bestelde onderdelen waren begin deze week aangekomen. Ik had een nieuw voor spatscherm, linker achterste wielrand deel, nieuwe grill en mijn kenteken plaat verlichting besteld.

Ik heb gisteren even het spatscherm helemaal gestraald(die transport lak is nou niet echt Ju van Het) en de epoxy staat nu te drogen.

Ik heb het wielrand deel op maat gemaakt en ook maar gelijk gestraald en in de epoxy gezet. Als deze volgende week goed uit gehard is kan ik hem er in lassen(anders vliegt die epoxy in de fik) de auto zelf moet ik ook nog even stralen en in de epoxy zetten, maar dat komt ook wel weer goed.

Hier wat foto's van de werkzaamheden.

Foto-PXXOGDA8.jpg

Foto-BZJ73YKF.jpg

Foto-4DL76XHP.jpg

Word grondig aangepakt die bmw.

Is wel een tijdrovende bezigheid zo'n randjes netjes inlassen. Je resultaat ziet er trouwens zeer mooi uit.:thumbup

Zal terug een mooi beemer worde!

Terug
Naar boven