zow, druk weekend gehad waarin veel gebeurd is. Zoals ik gezegt heb ik heb een bieding gewonne op Ebay en we zijn zondag morgen om 5.30 vertrokken richting duinkerke om daar op de boot te stappen naar Dover. Vanuit dover zijn we naar southampton gereden en daar heb ik de bmw gekocht voor 436 GPB (ongeveer 580 euro). Nou nu wat over de auto zelf vertellen want daar ging het allemaal om. kwamen daar aan en zagen de auto al staan.
De auto starte gelijk en liep zeer netjes stationair (als hij rauw loopt kan hij last hebbn van het nicaseal probleem), mja aangezien ik hem via ebay gekocht heb kon ik toch geen nee meer zeggen. Nou toen hebben we plaatselijk daar bij zo'n pompstationeke er 40 liter in gegooit, bij mijn astra zit hij dan toch of helemaal vol of toch een heel eind, maar bij deze wagen zat er maar 1/4 in

ons pap heeft de verzekering gemailt dat we onderweg waren met een auto en dus konden we gelijk aan rijden.
Tijdens het rijden de hele auto maar eens goed bekeken en alle opties eens even geprobeerd want die zitten er zat op ik zal eventjes een lijstje maken wat er allemaal inzit:
- elektronisch verstelbare stoelen met geheugen,
- elektronisch verstelbare achterbank,
- automatische airconditioning
- elektronisch dakraam
- elektrische ramen
- sportstand voor de automaat king:king::thumbup:thumbup(lekkerrrr snel!!!!!!!!)
en een elktronisch bediende Rollo voor de achterruit
en zal nog hendig wat snufjes vergeten zijn
we kwamen net op tijd voor de boot van 20.00 (britse tijd) en kwam zonder problemen door de douane, ze vroegen gewoon de standaard dingen van hoelang ben je hier geweest en waar gaat de reis heen en doordat ik een koopovereenkomst gemaakt had wisten ze dat ik de auto gekocht had.(zeer goede tip voor als je het zelf ook wilt doen!) Nou eenmaal op de boot toch maar wat verloren slaap in proberen te halen. Eenmaal in duinkerke aangekomen konden we zo van de boot de snelweg oprijden. bij het eerste tankstation heb ik de beemer voor zien van nog wat brandstof (wil met zo'n leeg mogelijke tank rijden i.v.m gewicht dus ook verbruik)
We waren tegen 2.30 maandagmorgen thuis dus was al met al een lang dagje waarin we een goede 1200km gereden hebben.
Net even de auto pas echt goed kunnen bekijken en ziet er echt goed uit! motor zweet eigenlijk niks en de automaat schakelt super! aangezien de auto vandaag nog verzekerd was heb ik nog wat rubber verbrand

(en helaas ook heeeeeeel wat benzine.. mja gewilt wat he) en hem eens even naast mijn astra gezet.... de c20xe powered astra komt nog niet eens in de buurt als het gaat om acceleratie ook al weegt de beemer net zoveel als wanneer ik een nog een astra boven op het dak van mijn astra knoop (heb de bmw gewogen en weegt 2180kg). het verbruik van de 740 viel opzich wel mee, met 10km per liter vond ik het nog niet echt rampzalig en aangezien hij straks in mijn m5 komt te liggen die nog eens 800kg lichter weegt zal hij zo'n 12 km op de liter halen. hieronder staan wat foto's van de auto s'avonds, ik ga dadelijk even foto's maken als het nog licht is dus die post ik van de week wel even.
De 740IL heeft een 286pk sterke 4.0liter V8 en levert een goede 400Nm koppel
de groeten,
Meindert Bunt