• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bmw M535i V8 Powered

Cuupi, ja die tape heb ik ook op mijn astra zijn uitlaat.. ik vind het 3x niks... mijn carterpan lekt wat olie en da komt schon in die tape terecht.. dus elke keer als ik hem flink op zijn staart trap stinkt ie als een ziekte.. het werkt daar in tegen wel degelijk tegen temperatuur!! Daarvoor is het super spul.. Ja als ik niet anders kan moet ik wel aan die tape beginnen... maar liever niet heb nu straks rvs spruitstukken en da mag je ook best zien:cool:

Peter i200: is als het goed is al een keer een topic over geweest, maar wat je moet doen is je motor steun aftapen of in ieder geval zorgen dat je hars niet uit de motor steun kan lopen. en dan vol gieten met PU hars.. Nu heb je hierin ook verschillende hardheden en zou zo niet weten wat voor soort ze hier het meeste gebruiken. Kwa prijzen weet ik het ook niet.. je hebt wel niet veel nodig dus denk dat het al met al nog wel mee valt kwa prijs.

groeten,

Heb er vandaag sinds begin april pas weer een gewerkt.. Druk gehad op het werk met mestrijden, maiszaaien grashakselen etc etc.. (tja als je 80 uur in de week werkt gaat het bedje voor de beemer:D)

Maar heb komende week vakantie gepakt, dus ik wil eigenlijk heel de week aan de bmw werken.

De motor moet er nu uit, anders kan ik niet verder met het spruitstuk.

Het spruitstuk is echt SUPERRRR krap:o:o:o:o wist dat het krap ging worden maar ik weet nog niet ofdat het wel goed komt.. want hij komt zo dicht langs het stuurhuis af dat ik bang ben dat het stuurhuis te heet wordt(grotere oliekoeler plaatsen dus..)

Ik zal foto's posten als de spruitstukken af zijn. hopelijk deze week een keertje:D

groeten,

Zow mensen vandaag toch weer heel wat gedaan gekregen.

Moest nu toch ophouden omdat de eigenaar van de loonwerker waar ik in de werkplaats op de put sta weg moest, dus denk gauw even wat foto's posten van de vooruit gang. Ben maar weer begonnen met de makkelijke kant van het blok.. ik heb net het blok er weer in getakeld zodat ik morgen het een en ander op kan meten en weer aan de gang kan met mijn spruitstukkiess

Foto-UBHLZBBA.jpg

Foto-8UBTQYHW.jpg

Morgen nog wat aflassen

Foto-WYDWMNWM.jpg

Foto-TLF7F6IE.jpg

Hier de krappe kant.. mijn stuurhuis zit gruwelijk in de weg hier daarom lopen deze buizen ook heel wat anders dan die van de makkelijke kant.

Wordt vervolgt,

Meindert Bunt

lekker bezig meindert..

De ruimte is echt beperkt met zo'n motor...

Hoop echt dat je dat spruitstuk daar kwijt kunt krijgen...

:thumbup

ja soms denk ik ook was ik maar voor de 40mm buis gegaan.. mja 50mm is wel lekker groot:afro

eigenwijs is ook wijs!:hmmz:P:D

zow vandaag eens een keer echt vakantie gehouden! een dagje rust houden is niet verkeerd.

Eergister nog klein ongelukje gehad.. spruitstuk moest op het motorblok (blok lag in de auto) en moest het motorblok omhoog drukken met een bandenijzer anders krijg je het spruitstuk er niet op.. zit ik lekker met mijn vingers tussen blok en stuurhuis.. schiet bandenijzer weg.. (bedenk ik sta in een put te werken...) dus was ffkes paniek want het blok was toch aardig zwaar en mijn bandenijzer lag weer net buiten bereik van mijn handen.. Al met al toch goed gekomen op een verrekt dikke vinger na.. waarmee ik weer even niks kan doen!:fy1:fy1

Maar heb ook goed nieuws! ben nu zo ver dat ik weet hoe alle buizen moeten lopen van de moeilijke kant en was gister bezig met die buizen al op maat te snijden. Morgen als ik de kans heb nog even wat lassen en snijden dan moet het goed komen nog deze week hoop ik!

keep you guys updated!

groeten,

Mooi project! Ik heb zelf jaren BMW gereden, eerst de 3 serie(s) en toen overgestapt naar de 5 serie (E34) Ik heb toendertijd ook een E28 gekocht, 520i met 525 blok erin en die wilde ik destijds ombouwen naar een 528i of 535i maar is er nooit van gekomen, zonde want het was wel een mooie originele wagen,

528I2.jpg

Groeten Jeff

Zow mensen, eindelijk weer tijd gehad om aan de bmw te werken, heb de hoofdremcilinder gemonteerd gekregen en ik heb iemand gesproken die het zelfde doet/bijna klaar als ik maar dan met een 4ltr biturbo diesel V8. En hij heeft wat nuttige info gegeven over het elektronisch aansluiten van de motor en het probleem van de stabilisator stang.

Er is wel een positieve wending voor de bmw gekomen en dat is dat ik en mijn broer voortaan in ons oma zijn huis wonen (oma is 3 maand geleden gestorven) en ik dus elke dag aan de bmw kan werken, dus ik hoop nu toch eens een heel eind wat dingen klaar kan krijgen.

9 oktober ga ik echter voor 3,5 maand naar australie om te gaan combinen, dus dan zal het project ook even stil liggen.

groeten, meindert

ik ben benieuwd meindert..

Blijf dit gewoon erg gaaf vinden..

Keep on going en nette foto's zijn meer als welkom van dit project...

jep eigenlijk wel:agent

Heb helaas nog steeds niet echt tijd om aan de beemer te werken.

Heb nu wel het hefboom gedeelte voor de hoofdremcilinder gemaakt en daar moet ik nog even wat onderdelen voor halen en dan kan ik daar weer aan verder.

Dan ga ik het spruitstuk snel afmaken en dan de startmotor uitfrezen aan de rechterkant en dan zal ik hem eens proberen te laten ronken:P

ej de groeten,

origineel gepost door b-tuning

Zow mensen, eindelijk weer tijd gehad om aan de bmw te werken, heb de hoofdremcilinder gemonteerd gekregen en ik heb iemand gesproken die het zelfde doet/bijna klaar als ik maar dan met een 4ltr biturbo diesel V8. En hij heeft wat nuttige info gegeven over het elektronisch aansluiten van de motor en het probleem van de stabilisator stang.

Er is wel een positieve wending voor de bmw gekomen en dat is dat ik en mijn broer voortaan in ons oma zijn huis wonen (oma is 3 maand geleden gestorven) en ik dus elke dag aan de bmw kan werken, dus ik hoop nu toch eens een heel eind wat dingen klaar kan krijgen.

9 oktober ga ik echter voor 3,5 maand naar australie om te gaan combinen, dus dan zal het project ook even stil liggen.

groeten, meindert

Ennuh, wat met de mais dan??

Hej, ja ik heb het mais hakselen net niet af kunnen krijgen, dus dat heeft de baas voor me gedaan.

Voor het dorsen van de mais was ik al weg. Zit nu dus in Goondiwindi Australie..

Door wat regenval heb ik weer ffkes tijd om het internet te checken.

Voor zo ver nog geen updates over de beemer, heb wel veel inspiratie gekregen door al de Holdens V8's die hier rijden:o:o

Groeten,

Terug
Naar boven