• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

bougies vervangen

Sinds een jaar in het bezit van een Opel Vectra Station, X16XEL ,1.6-16V bouwjaar 1997.

Sinds 2 weken nieuwe apk, maar ik zou graag de bougies willen vervangen en kan daar nergens een how-to voor vinden.

Kan wel de kabels vinden maar krijg die niet los, is daar een speciale handeling voor nodig?

Kan één van jullie mij alsjeblieft aan een handleiding of how-to hiervoor helpen?

Bij voorbaat dank.

de reden waarom dat daar geen how-to van is, is dat het eigenlijk dodelijk simpel is ;)

- Je haalt de kap van de motor af

- je pakt de bougiekabel vast

- die trek je omhoog

- je neemt een ratel - verlengstuk - bougiedop

- je draait je bougie los en er uit

monteren viceversa

en NIET TE VAST draaien!!!

de reden waarom dat daar geen how-to van is, is dat het eigenlijk dodelijk simpel is ;)

- die trek je omhoog

monteren viceversa

en NIET TE VAST draaien!!!

[rquote=1915094&tid=146484&author=sw_reijnders]de reden waarom dat daar geen how-to van is, is dat het eigenlijk dodelijk simpel is ;)

- die trek je omhoog

monteren viceversa

en NIET TE VAST draaien!!![/rquote]

nog een kkleine toevoeging.

Bij het monteren van de bougie, eerst met de hand er in draaien. Nooit met de ratel!!

dit voorkomt scheef draaien.

Pas wanner de bougie met de hand niet verder wil de ratel gebruiken.

[rquote=1915094&tid=146484&author=sw_reijnders]de reden waarom dat daar geen how-to van is, is dat het eigenlijk dodelijk simpel is ;)

- die trek je omhoog

monteren viceversa

nog een kkleine toevoeging.

Bij het monteren van de bougie, eerst met de hand er in draaien. Nooit met de ratel!!

dit voorkomt scheef draaien.

Pas wanner de bougie met de hand niet verder wil de ratel gebruiken.

- die trek je omhoog

monteren viceversa

- die trek je omhoog

monteren viceversa

Klinkt echt simpel, punt is, dat de kabels wel erg vast zitten, en ik geen zin heb iets te forceren, ze voelen aan alsof ze vastgeplakt zitten.

Klinkt echt simpel, punt is, dat de kabels wel erg vast zitten, en ik geen zin heb iets te forceren, ze voelen aan alsof ze vastgeplakt zitten.

daarna dan wel goed schoonmaken.

Heb het zelf een keer voor elkaar gekregen dat het in de fik vloog tijdens het lopen. Vonk sloeg over en had toen een klein brandje:D

daarna dan wel goed schoonmaken.

Heb het zelf een keer voor elkaar gekregen dat het in de fik vloog tijdens het lopen. Vonk sloeg over en had toen een klein brandje:D

[rquote=1915116&tid=146484&author=sw_reijnders]ik zei ook kruipolie . . . geen startether :jerry

weet je zeker dat je het goeie buske te pakken had :D[/rquote]

wd 40 kan ook lekker vlammen. :jerry

[rquote=1915116&tid=146484&author=sw_reijnders]ik zei ook kruipolie . . . geen startether :jerry

weet je zeker dat je het goeie buske te pakken had :D[/rquote]

wd 40 kan ook lekker vlammen. :jerry

vooral op uitlaatspruitstukken en de bijbehorende bouten die je net los en vast had :)

Mn buurman kwam me achterna rennen schreeuwend: je auto brandt, je auto brandt!!! het rookte ook wel flink moet ik hem nageven,.

Terug
Naar boven