• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bout multiriempoelie pakt niet meer x16xe

M12 betekend 12mm doorsnede inderdaad.

dusja, een M12 bout erin draaien.

@ trashmetal: Dat is een bout van en oude C16NZ motor, in de 16kleppers hebben allen torx

De oude 6kant hoeft ook mindervast bij de 8kleppers en is om die reden geen rekbout, en mag je meermaals gebruiken.

Ik heb ook een 6kant in de Ascona Smallblock motor..

Deze zou ik niet gebruiken bij een 16kleppermotor..

Willem

waar mij het om ging is dat otdh zei dat er geen enkele motor

na eind jaren 80 een 6 kant heeft, da's niet waar

en op ebay worden ze ook aangeboden van nieuwere motoren

Deze bouten mag je niet gebruiken op de nieuwere motoren, en dit is ook niet raadzaam, opdat deze bouten kunnen breken bij het op spanning trekken.

de bouten van de 8kleppers (ook de X16SZR en Z16SE t/m 2001 kunnen gewoon deze 6kant bout hebben) gaan minder vast als bij de 16kleppers.

zou ze dus niet monteren op een 16klepper..

Willem

@ Willem.

Mijn auto is van 2003 motor is denk ik dan ook van 2003? hoeft niet natuurlijk, maar je schreef tot 2001.. Heb een Z16SE motor en daarin zit ook nog de 6 kant, ik schreef 12kant, maar was mijn fout, :)

Ben hele dage met VW bezig dus haalde het door elkaar!

Jaja, VW monteur en dan opel rijden :D Omdat het gewoon mooiste merk is en zal blijven! :)

@darknight2003 wrote:@ Willem.

Mijn auto is van 2003 motor is denk ik dan ook van 2003? hoeft niet natuurlijk, maar je schreef tot 2001.. Heb een Z16SE motor en daarin zit ook nog de 6 kant, ik schreef 12kant, maar was mijn fout, :)

Ben hele dage met VW bezig dus haalde het door elkaar!

Jaja, VW monteur en dan opel rijden :D Omdat het gewoon mooiste merk is en zal blijven! :)

Ik snap het wel

lijkt me best ego strelend om het zo te zeggen :D

al die kapotte vw's die binnenkomen

en na werk weer probleemloos naar huis met de Opel :jerry

@Willem

Ja maar ik vroeg me het gewoon af. Was niet aanvallend bedoeld, sorry als dat zo overkwam.

@trashmetal,

Haha ja voelt eigenlijk wel goed ja haha, Heb er nog niks aangehad op ECU na en onderhoud (en de multiriem spanner)

Maar ik vind VW nou ook niet echt slecht, ja de laatste modelletjes vanaf 2004 hahaha.. Golfjes 1 2 en 3 blijven gewoon lopen net als de oudere passats e.d. Wij doen eigenlijk heel de VW groep,

Ik zeg altijd: Een VW is een afgekeurde Audi, Seat afgekeurde VW en een Skoda een afgekeurde Seat :jerry :jerry :jerry

Toch blijf ik bij OPEL!!!

Ik had al zo'n vermoeden dat je de bout voor de nokkenas had :P Mooi dat het achteraf dus weer meevalt, zoiets is de meesten al wel eens overkomen :thumb

Terug
Naar boven