• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Brabantmeeting 2014 - a.s. zondag 22 juni 2014 in Breda!

Als jij een meeting organiseert en het loopt uit de hand dan staat wel jou naam bovenaan het lijstje.

Stel dat iemand daar even een meter rubber neerlegt en daarna iemand ondersteboven rijdt dan ben jij diegene die het organiseerde.

Wil niet zeggen dat jij dan ook de schuldige bent maar het zijn wel zaken waar je beter van te voren goed overna kunt denken.

Wij hebben bij een Opel only meeting op een prive parking ook al eens een dwaas gehad die tegen het verkeer inreed en een slagboom vernielde omdat die niet open ging. Een keer raden bij wie ze als eerste verhaal kwamen halen...

jep, zo was er bij ons zo bmw die het gras ff om wou ploegen, heb het de volgende dag gelijk zelf gemeld, maar was gelukkig niet echt een probleem, was ze ook niet eens opgevallen.

maar ja, je bent op openbaar terrein, dus iedereen mag er komen, je kunt niemand weg gaan sturen.

enige wat je kunt doen is vriendelijk verzoeken als ze weg willen gaan.

maar als de mensen een beetje respect hebben doen ze gewoon normaal

Thx voor de tips weer.

Vorige keer dat ik bij de gemeente informeerde, was er wel een vergunning nodig en die kostte €110. Zal opnieuw informeren, heb er weinig zin in om verantwoordelijk te zijn voor andermans acties. Tot nu toe is het altijd goed gegaan, maar dat kan zo omslaan natuurlijk.

De eerste keer dat we het organiseerden kwamen er ook twee Honda's en een Seat (niet die van mij). Vorig jaar was er een Lancer Evo, maar die parkeerde netjes een stukje verderop.

@Juffer1 wrote:Ik heb geen idee wat voor parkeerplaats het betreft maar als het een openbare parkeerplaats is dan zou ik terughoudend zijn met sponsors, stands en openbaar reclame maken omdat je daar officieel wel een vergunning daarvoor nodig hebt.

Ook zou ik even uitzoeken wat er gebeurd als jij een meeting organiseert en er wat gebeurd, tegenwoordig kom je er met eigen schuld dikke bult niet meer vanaf.

Dat er toevallig wat Opel rijders op een openbare parkeerplaats bij elkaar komen zal niemand raar vinden, maar als er via FB een oproep wordt gedaan dan is het een heel ander verhaal.

Ook loop je met het posten via FB risico dat er niet-Opel rijders mee gaan komen en die kan je niet weigeren. Kan heel gezellig zijn maar je weet zelf ook dat als er leden van een Civic of GTi club mee gaan komen het een heel andere meeting gaat worden.

Wat een onzin zeg, dus jij wil zeggen dat mensen met een Civic of GTi anders zijn?

110 euro???

misschien dat ze daar in brabant duurder zijn, maar ALS ik een vergunning nodig was zat die waarschijnlijk rond de 30 euro ;)

ik ga dus ook ff kijken wat ik volgend jaar ga doen ;)

Na lange tijd (13 november 2013 was mijn laatste bezoek aan het forum) ben ik weer terug.

Bedankt voor de reacties die er al geplaatst zijn, er is te zien dat jullie er goed over nadenken!

Juffer heeft gelijk met zijn punt over vergunningen en aansprakelijkheid.

De afgelopen 2 keren is alles goed gegaan, RISL en ik hebben bijna niemand hoeven aanspreken op rommel achterlaten, radio die te hard stond.

Wat het "vreemde merken" betreft, we hebben maar 1x hoeven vragen of iemand zijn auto een paar rijen verderop wou neerzetten, dit was geen probleem.

De bedoeling is om een Opelmeeting te houden, Vauxhall, Holden en andere Opel derivaten zijn ook welkom.

De politie is beide keren een aantal keer voorbij gereden op de Backers-Reubweg, maar ze zijn niet op de parkeerplaats geweest, ook een goed teken.

We hebben er steeds opgelet dat we geen overlast veroorzaken.

De oproep op Facebook is een goed idee, we zetten er dan wel bij dat het een Opel meeting is, mocht men toch met een ander merk auto komen, vragen we deze om een paar rijen verderop te parkeren.

Zolang we de oproep maar binnen Opel kringen houden, zal het met de aanvoer van "vreemde merken" wel meevallen.

Wat betreft de BBQ, dit is geen goed idee, ivm het gebrek aan een vergunning. De bedoeling is om de meeting gratis te houden, met een vergunning lukt dat niet meer. Gezien de opkomst van de afgelopen 2 keren zouden we om de kosten van de bijkomende zaken te compenseren, waarschijnlijk 5 euro of meer entree per auto moeten vragen, dit is niet te controleren en mensen gaan dan hun auto een stukje verderop parkeren.

Van de Garden Life Style, de zaak waartegen de meetinglocatie ligt, hebben we allemaal complimenten gekregen voor de leuke opkomst, de klanten in de winkel vonden het ook leuk om te zien.

Wat betreft de voorzieningen: Er zijn genoeg winkels op de parkeerplaats, de McDonald's is op loopafstand, hetzelfde geldt voor de toiletten.

Datum en locatie is bekend.

Datum is 22 juni, locatie is Grenssteen 11 in Breda (zelfde als voorgaande jaren).

We hopen opnieuw op een grote opkomst.

Flyer volgt nog.

@RISL wrote:Datum en locatie is bekend.

Datum is 22 juni, locatie is Grenssteen 11 in Breda (zelfde als voorgaande jaren).

We hopen opnieuw op een grote opkomst.

Flyer volgt nog.

Zet hem maar bij de meetings.

Zal er zeker zijn :thumb

Excuses, foutje! Moet zijn zondag 22 juni! Heb met een verkeerd zitten kijken.

Fout hierboven ook verbeterd.

word het niet wat overzichterlijker als je ff een nieuw topic opent?

iedereen gaat eerst [pagina 1 lezen waarschijnlijk waar verder geen datum of zo in staat geloof ik ;)

edit..

staan nu reacties tussen waarbij je denkt,, wat heb dat met de meeting te maken. ;)

Eerste bericht staat een datum.

Ik hou alles graag in 1 topic, net als met voorgaande meetings is geweest. Anders vervuil je alleen maar het forum met overal topics.

Plus dat mensen mogelijk een abonnementje hebben op dit topic :P

Dat zou wel grappig zijn :thumb

2 jaar geleden waren Rik en Helmer ook gekomen uit Friesland en Groningen.

Denk dat ik zelf op de motor kom, ook al woon ik op 1 km van het meetingterrein af.

Terug
Naar boven