• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Brandstof verbruik Grandland X

[quote quote=18370937]Gisteren mijn nieuwe GLX 1.5 diesel 8-automaat opgehaald. meteen 400 km gereden. verbruik viel me tegen met 1:16,5 Mijn vorige leaseauto was peugeot 308 SW 120 PK diesel handgeschakeld. die reed 1:19,5 met gelijke rijstijl. hoop dat het wel wat beter wordt, anders sta ik wel heeeel erg vaak bij de pomp[/quote]

veel plezierige kilometers toegewenst in deze fijne auto!

Volgens mij rij ik al 30k redelijk gemiddeld met mijn 6,7 l/100km. Al zegt de app van de leasemaatschappij dat ik ver bovengemiddeld verbruik.

Moeten ze maar eens bijstellen dan haha ;-)

Maar... het verbruik zal wel fors dalen als je overal nog maar 100km/h mag.

Bij mij na eerste 10000 km 7,4 liter waarvan redelijk wat snelweg.

Nu nog eens 5000 km later (alles terug op nul gezet) kom ik op 7,5 liter maar dan vooral stadsverkeer.

Is naar mijn mening super.

(rij momenteel vervangwagen, crossland. Deze is heel wat zuiniger (onder 6 liter) maar rijdt minder comfortabel (zit in wagen en gedrag op de weg)

Die Crossland met dezelfde motor, de 1.2 130PK, weegt maar 91kg minder als de Grandland.

Zoveel verschil in brandstofverbuik kan dat toch ook niet zijn?

Gemiddelde ook 6,7 voor de Crossland, zie link:

Ik ben hier trouwens een beetje komen lezen, omdat ik overweeg mijn Astra diesel te vervangen voor een Grandland benzine.

[quote quote=18372529]Die Crossland met dezelfde motor, de 1.2 130PK, weegt maar 91kg minder als de Grandland. Zoveel verschil in brandstofverbuik kan dat toch ook niet zijn ?

Ik vergelijk na met de twee gereden te hebben. Dus ware feiten.... crossland stadsverkeer en autoweg 6 liter Grandland 7,5 liter

[quote quote=18367854]van Barcelona richting Gent…… Over berg en dal….. veel aan 130 km per uur gereden. tevreden over verbruik en rijgedrag wagen. De 1200 turbo voldoet zeker en vast. Volgeladen koffer en achterbank met 2 kinderen en koelbox. Blij met deze wagen. [/quote]kijk dat zijn interessante cijfers. Dat vind ik nu een mooi verbruik voor zo een afstand, en ook nog een gemiddelde snelheid van 100+.

Ik dacht hier gelezen te hebben dat de 1.2 zoveel meer verbruikte op de snelweg eens boven de 120kmh.

Blijkbaar toch niet.

[quote quote=18372542]Ok, dat zal dan zo een 124 kmh werkelijke snelheid zijn. Rap genoeg om geflitst te worden in België
wpml_wink.gif
[/quote]

130 in Nederland en Frankrijk waar toegelaten.

120 in België. Hou me overal aan de snelheid :applause02: :applause02:

Ik heb nu na 3000km een gemiddeld verbruik van 6,8l /100km (1 op 14,7) volgens de boordcomputer.

Mijn indruk is dat de wagen begint te "zuipen" als je veel snelweg doet aan 120km/u en sneller.

Ja idd ik had met de 120km/u een verbruik van meer dan 7 op 100 en nu met 100 km/u zit ik net boven de 6 ltr.En kan ik ruim 600 km rijden met een volle tank. ?

Maar als ik in Belgie/Duitsland ben dan zijn die mooie cijfers in een klap weg. Maar dat heeft ieder merk auto natuurlijk.

Ik weet zo niet wat de fabriek opgeeft voor het verbruik ?

LS

Mijn verbruik is na 42.000 km 1:13,4

Ik ben daar niet ontevreden over omdat hier veel stadkilometers in zitten

Ik vind net dat de GLX minder verbruikt in stad, dan op de snelweg.
Hier in België rijd ik steeds 122km/u op cruise control, komt overeen met 120km/u werkelijke snelheid.

@Hans-glx

de werkelijke kilometers zullen wel correct ziin.

Ik bedoelde alleen maar eigenlijk, dat ik de cruise control op 122 zet, om zo net niet te rap te rijden om geflitst te kunnen worden in BE.

Bij mijn vorige Opel, een Astra Sportstourer, daar kon ik de cruise control op 126 zetten, om 120 in het echt te rijden.

[quote quote=18374656]

Jodokus wrote:
Ik zit nu op 7,6 l per 100 KM over de eerste 3000 KM. 1.2 benzine automaat. Valt mij nog niet echt mee.
Je zal zien dat dit in de loop der tijd steeds beter word. Logisch gevolg is, dat nu in de zomermaanden bij hogere temperaturen, het verbruik gunstiger is dan in de wintermaanden. En als je op een gemiddelde zit van 7L is dat helemaal niet zo slecht hoor. Maar de fabrieksopgave van 5,4 L haalt bijna niemand. Dat hebben ze volgens mij op een rollerbank gemeten…..[/quote]

Op deze site kan je zien wat het verschil tussen werkelijk gemiddeld verbruik (data travelcard) en verbruik volgens fabrieksopgave ons gemiddeld per jaar extra kost: https://www.praktijkverbruik.nl/

Terug
Naar boven