• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Brandstof verbruik Grandland X

gticjf96r0m93zuv6kxwmwb5zu84loas.jpg

In deze Corona tijd 1 ultieme poging gedaan om zover mogelijk te komen op 1 tank. Ik kwam met mijn 1.2 op 961km. (Op de euro95)

Ik heb het gevoel dat ik de 1000km kan halen. Om iemand te Quoten; de kracht van zuinig rijden zit inderdaad bij je rechter voet.

[quote quote=18374711] In deze Corona tijd 1 ultieme poging gedaan om zover mogelijk te komen op 1 tank. Ik kwam met mijn 1.2 op 961km. (Op de euro95) Ik heb het gevoel dat ik de 1000km kan halen. Om iemand te Quoten; de kracht van zuinig rijden zit inderdaad bij je rechter voet.[/quote]

Ongelooflijk, dat met een handgeschakelde 1.2 met 95 E10 brandstof?

Sterke prestatie, proficiat :good:

Vooral snelweg en rustig wegrijden bij stoplichten .

Inderdaad met de nieuwe E10.

Nu zit ik zo beetje rond de 800 á 850km per tank. Pré 100km regeling was het maar 700km.

Kortom de auto loopt, zoals verwacht, stukken zuiniger bij 100kmph.

Ik heb mijn tankbeurten de laatste 1000 km bijgehouden.

Als ik het zelf uitreken, dan was mijn gemiddeld verbruik 7.17l / 100km.

Volgens de BC slechts 6.8l / 100km

Dus het echte verbruik is in mijn geval toch een stuk hoger dan wat de BC aangeeft.

Ja toch wel een verschil. Maar zijn dat veel kortere afstanden of toch ook wel snelweg ?
Met de automaat rijdt ik gemiddeld 110 km/u en zit ik nu op de 6 ltr op 100 km. Meest snelweg. En dan wel af en toe lekker het gaspedaal indrukken. Zie je de automaat terug gaan naar 4 en weer lekker opbouwen naar 8. Als ik dat niet meer doe dan wordt het echt wel heel saai in de GLX ?

ywstjtdyqf94jd21gte36n9fnp6lqnme.jpg

Afgelopen week een lange rit gemaakt gevolgd door een aantal stad kilometers . Gemiddelde 1 op 15,5. Ik vind het heel netjes. Mijn Qashqai kwam nooit verder dam 1 op 12,5.

Geloof het of niet, vandaag getankt en zag op het display 1 op 17,2 !

laatste tijd wel veel snelweg met 100 km/h

mijn beste score tot nu was 1 op 16,2

max 100 maakt echt veel verschil.

Het verbruik van de eerste 10.000 km. De tweede 10.000 zal wel iets zuiniger uitvallen door de max 100 km/uur

xk83a1p3aoogo30ocbot3det36sy4u6r.jpg

Ik kom na 1500 km 0p 1: 17. Ik rijdt veel snelweg en houdt daar 102-105 km per uur aan, met veelvuldig gebruik van Cruise Control. Mooie waarde vind ik! De GLX is wat zuiniger dan de Nissan QQ waar ik gem 1: 15.7 reed.

gemiddelde verbruik na 3714 km is 1:14,08 waarvan ongeveer de helft via autostrade . Bij mijn laatste tankbeurt ( 46 liter getankt voor 710 km ) is het me gelukt om een gemiddelde te halen van 1:15,6 waar ik best tevreden met ben, wel met een vrij rustige rijstijl , op autostrade tussen 105 en 110 km/uur en op lokale wegen steeds de maximum snelheid gerespecteerd . mijn volgende doel is nu 1:16 te halen...ben benieuwd of me dat lukt !

Grandland 1.2 Topaz Blue 8 trapsautomaat leverdatum 12/2019

[quote quote=18378551]gemiddelde verbruik na 3714 km is 1:14,08 waarvan ongeveer de helft via autostrade . Bij mijn laatste tankbeurt ( 46 liter getankt voor 710 km ) is het me gelukt om een gemiddelde te halen van 1:15,6 waar ik best tevreden met ben, wel met een vrij rustige rijstijl , op autostrade tussen 105 en 110 km/uur en op lokale wegen steeds de maximum snelheid gerespecteerd . mijn volgende doel is nu 1:16 te halen…ben benieuwd of me dat lukt ! Grandland 1.2 Topaz Blue 8 trapsautomaat leverdatum 12/2019[/quote] Welkom op het GLX forum Didier. Ik ben ook benieuwd of je de 1:16 gaat halen, succes :good:

Nou ik denk dat het wel te halen is die 5,2 ltr.

Vandaag heb ik meer als 300 km gereden met een gemiddelde van 5,6 ltr met alleen maar snelweg en de cruise op 110 km.

100 km/u is echt niet te doen :good:

zoals beloofd een update , laatste meting was 1:16 , vandaag opnieuw getankt 773 km afgelegd voor 47,46 L , geeft dus een verbruik van 6,14 L of 1:16,28 volgens de boordcomputer heb ik een gemiddeld verbruik van 5,8 L of 1:17,24 (welke cijfers moet ik nu geloven? ) Met de huidige tankbeurt zou ik in theorie de 900 km kunnen halen ... ik ben beniewd ! soit...met dit verbruik ben ik uiterst tevreden op voorwaarde ik een rustige rijstijl hanteer , ik geef toe nu wil ik hem wel eens op z´n staartje trappen en echt van het rijden zelf genieten :yahoo:

51qmjls74bu8tpaqdjezdb6u2slhduh6.jpg

d9lhubyw2dcsiylg7jb2kxiorm6u288f.jpg

[quote quote=18381379]

Waarom is 100 km/u niet te doen?? Je wil toch brandstof=geld sparen, en ons milieu? Als ik niemand achter me zie, rij ik dikwijls niet harder dan 90 km/u. Dat is écht goed te doen hoor. Voor minder slijtage aan je auto, en minder stress bij hoge snelheden. Dus geen hoge hartslag/bloeddruk enz. Lekker ontspannen cruisen met de GLX.[/quote]

90 per uur als je niemand achter je aan ziet. Kijkt U dan constant in de spiegel ?

Als er dan wel iemand achter je aankomt moet je toch steeds gas bijgeven ? Komt op zelfde neer qua milieu denk ik.

Ja met 90 km/u zit je ook nog tussen de geïrriteerde vrachtwagen chauffeurs. Maar heb je nu je auto om van A naar B te gaan of om zuinig te rijden ?

Dan moet je electrische gaan rijden toch. :smiley-car:

Terug
Naar boven