• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

brandstofpomp probleem

Heb enkele weken geleden een c20xe ombouw gedaan (van c20ne naar c20xe)

Zit nu met het probleem dat de wagen niet blijft draaien.

telkens na enige tijd sneuvelt de brandstofpomp, steek ik een nieuwe (3de ondertussen) draait hij terug.

de relais is telkens ook vervangen.

weet iemand hier raad mee, of wat het probleem zou kunnen zijn?

krijg spanning op de pomp, maar die is maar 10v... zou dit de oorzaak kunnen zijn, zoja wat is het probleem dan?

en mag de pomp continu blijven draaien, als ik hem gewoon laat meegaan met het contact?

of kan dit voor problemen zorgen?

en mag de pomp continu blijven draaien, als ik hem gewoon laat meegaan met het contact?

of kan dit voor problemen zorgen?

10V is ZEKER je probleem! Daarom zijn toerental regelaars schakelend, zou het met het verlagen van de spanning kunnen werd dat wel gedaan...

Het probleem is als volgt, de motor in de pomp gaat inderdaad langzamer draaien en dus blijven de spoelen inwendig langer in positie, dus krijg je meer warmte ontwikkeling. Als je een schakelende regelaar hebt dan is de spanning voor een groot deel van de tijd niet aanwezig, dus is er ook geen vermogen en dus geen warmte ontwikkeling.

Net als bij een luidspreker, pak maar eens een heel goedkoop flut speakertje en sluit er maar eens je auto accu op aan, gegarandeerd binnen enkele seconden rook!

ok, en enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Heeft er soms ook iemand een elektrisch schema van de brandstofrelais? welke spanningswaarden er daar aanwezig zouden moetn zijn?

Ga alles es uitmeten, mss ergens een slecht contact, slechte draad ofzo.

voorlopig es 12v van het contact aan de pomp leggen en kijken of de rest ook in orde is...

10V is ZEKER je probleem! Daarom zijn toerental regelaars schakelend, zou het met het verlagen van de spanning kunnen werd dat wel gedaan...

Het probleem is als volgt, de motor in de pomp gaat inderdaad langzamer draaien en dus blijven de spoelen inwendig langer in positie, dus krijg je meer warmte ontwikkeling. Als je een schakelende regelaar hebt dan is de spanning voor een groot deel van de tijd niet aanwezig, dus is er ook geen vermogen en dus geen warmte ontwikkeling.

Net als bij een luidspreker, pak maar eens een heel goedkoop flut speakertje en sluit er maar eens je auto accu op aan, gegarandeerd binnen enkele seconden rook!

Moet wel een slecht contact zijn of ergens een rotte draad ofzo... Zou de boel maar lekker eens nieuw bedraden en een goede massa maken dicht bij de pomp, even dik vaseline of kopervet op het boutje doen wat massa maakt zodat het goed tegen vocht kan...

ok, en enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Heeft er soms ook iemand een elektrisch schema van de brandstofrelais? welke spanningswaarden er daar aanwezig zouden moetn zijn?

Ga alles es uitmeten, mss ergens een slecht contact, slechte draad ofzo.

voorlopig es 12v van het contact aan de pomp leggen en kijken of de rest ook in orde is...

Moet wel een slecht contact zijn of ergens een rotte draad ofzo... Zou de boel maar lekker eens nieuw bedraden en een goede massa maken dicht bij de pomp, even dik vaseline of kopervet op het boutje doen wat massa maakt zodat het goed tegen vocht kan...

Als de accu zelf nog maar 10V heeft start de auto niet, dus neem aan dat die (en dus de dynamo) wel in orde is...

voor alle duidelijkheid, de motor komt uit een wagen die ik al jaar of 5 in bezit heb, dus de motor zelf is 100% ok.

heb motor in een kas (c20ne) gelegd die roestvrij is.

met die wagen (c20ne) heb ik ook een tijdje gereden tot de motor het begaf, was een sensor defect en starte niet meer.

al heb ik daar nu wel mijn twijfels bij met de probs die ik nu heb...

raar is dat ie draait, vanaf je ermee rijdt de pomp sneuvelt.

je hoort de pomp raar doen als je ermee rijdt, daarmee denk ik slechte massa.

Als de accu zelf nog maar 10V heeft start de auto niet, dus neem aan dat die (en dus de dynamo) wel in orde is...

Terug
Naar boven