• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Bumper strips mooi maken

Ik heb ook gewoon een flesje gekocht met product die voor bumpers zelf bedoeld zijn, gewoon insmeren, laten inwerken en nog eens met een droge propere vod over wrijven, dan zien ze er als nieuw uit, maar deze behandeling moet wel paar keer per jaar herhaald worden, dit is een typisch probleem voor de corsa B denk ik, grtz :afro

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de zijstrips binnen (boven de spatborden), ik heb ze nog niet gemonteerd. Ik heb al een aantal bumperblack crèmes en spuitbussen geprobeerd. De bumpers worden wel mooier, maar er blijft een laagje op zitten alsof iemand met een kwast eroverheen is geweest. Ik denk dus dat ik de bumpers moet bijschuren lichtjes en dan nogmaals proberen met bumperblack en anders een zwakke paint remover eroverheen..

Of zijn er andere suggesties?

Ik zou gewoon je nieuwe wielrandjes, en de randen van je bumpers mee in kleur spuiten van je auto (of in een andere kleur als je dat zelf mooier vindt natuurlijk. (Is al eerder gezegd), is misschien iets duurder maar het resultaat is beter en je geniet er veel langer van.

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de zijstrips binnen (boven de spatborden), ik heb ze nog niet gemonteerd. Ik heb al een aantal bumperblack crèmes en spuitbussen geprobeerd. De bumpers worden wel mooier, maar er blijft een laagje op zitten alsof iemand met een kwast eroverheen is geweest. Ik denk dus dat ik de bumpers moet bijschuren lichtjes en dan nogmaals proberen met bumperblack en anders een zwakke paint remover eroverheen..

Of zijn er andere suggesties?

Gister bezig geweest met schuren van mijn nieuwe bumper strips. Ik heb ze vandaag gespoten, helaas niet echt heel netjes gelukt. Wel beter dan wat ik momenteel heb dus ze gaan wel gewoon op de auto:

2heizuq.jpg

whbf2v.jpg

Ik zou gewoon je nieuwe wielrandjes, en de randen van je bumpers mee in kleur spuiten van je auto (of in een andere kleur als je dat zelf mooier vindt natuurlijk. (Is al eerder gezegd), is misschien iets duurder maar het resultaat is beter en je geniet er veel langer van.

je had beter de oude kunnen spuiten, die waren toch al niet mooi.

en wat zijn je stappen met spuiten? heb je filler gebruikt om de structuur eruit te halen?

Erwin

Gister bezig geweest met schuren van mijn nieuwe bumper strips. Ik heb ze vandaag gespoten, helaas niet echt heel netjes gelukt. Wel beter dan wat ik momenteel heb dus ze gaan wel gewoon op de auto:

2heizuq.jpg

whbf2v.jpg

Dag erwin,

Ik heb mijn oude niet gebruikt omdat ze lichte bechadiging hebben en dat moet er weer helemaal uitgeschuurd worden etc.

Maar ik heb mijn strips geschuurd met 180/240/400/600. Geen fillers gebruikt, daarna plastic primer, hoogglanslak, blanke lak.

Zoals ik al zei zien ze er niet heel goed uit. Maar voor geld/tijd/moeite die er in zit vind ik ze prima. Zowiezo beter dan de huidige

je had beter de oude kunnen spuiten, die waren toch al niet mooi.

en wat zijn je stappen met spuiten? heb je filler gebruikt om de structuur eruit te halen?

Erwin

oke ik heb toen bij de mijne geschuurd, plastic primer, filler, waterproef schuren en toen naar de spuiter gebracht.

dan krijg je het mooiste resultaat.

foto:

PICT0243.jpg

Erwin

Dag erwin,

Ik heb mijn oude niet gebruikt omdat ze lichte bechadiging hebben en dat moet er weer helemaal uitgeschuurd worden etc.

Maar ik heb mijn strips geschuurd met 180/240/400/600. Geen fillers gebruikt, daarna plastic primer, hoogglanslak, blanke lak.

Zoals ik al zei zien ze er niet heel goed uit. Maar voor geld/tijd/moeite die er in zit vind ik ze prima. Zowiezo beter dan de huidige

oke ik heb toen bij de mijne geschuurd, plastic primer, filler, waterproef schuren en toen naar de spuiter gebracht.

dan krijg je het mooiste resultaat.

foto:

PICT0243.jpg

Erwin

Jaa dat ziet er inderdaad heel netjes uit. Maar ik heb afgelopen dagen veel geld uitgegeven aan de auto, studieboeken etc. ik kan het me niet veroorloven om dit te betalen, misschien later een keer ;) Maar voor nu gaan deze er op.

nette corsa btw :o

Jaa dat ziet er inderdaad heel netjes uit. Maar ik heb afgelopen dagen veel geld uitgegeven aan de auto, studieboeken etc. ik kan het me niet veroorloven om dit te betalen, misschien later een keer ;) Maar voor nu gaan deze er op.

nette corsa btw :o

bekend probleem met de b's

laat eens de lak goed uitharden en dan probeer je eens over een maandje met de polijstmachine of denoods een beetje comandant4 de lichtste te polijsten dan krijg je het mooi samen met de lak.

bekend probleem met de b's

laat eens de lak goed uitharden en dan probeer je eens over een maandje met de polijstmachine of denoods een beetje comandant4 de lichtste te polijsten dan krijg je het mooi samen met de lak.

ja dar is hem en voor dat geld zou ik hem zo terug kopen als hij in dezelfde staat is.

ik heb er namelijk veel meer voor terug gekregen.

Erwin

Terug
Naar boven