• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c kadett city 2..5 V6 ombouw

Dit moet hem gaan worden. Het lange stuk is van de omega het korte stukje met het schuifstuk en kruiskoppeling is ook van een omega en die losse kruiskoppeling is van mijn oude as en die moet op het schuifstuk komen waar nu nog de kruiskoppeling zit van de omega zit. Makkelijk he hahahahahah ik maak het mij graag makkelijk.

Sinus.

ik ben reuze benieuwd, ben namelijk net hetzelfde aan het doen bij een A manta.

blok ligt erin met nieuwe motorsteunen en een nieuwe baksteun.

ik ben reuze benieuwd, ben namelijk net hetzelfde aan het doen bij een A manta.

blok ligt erin met nieuwe motorsteunen en een nieuwe baksteun.

Kijk mijn eerste reactie top.

Een A manta is ook een mooie auto en vooral een om een V6 in te bouwen.

Ik heb de motorsteunen ook klaar nu maar het meeste werk tot nu toe is om het blok zo in te bouwen dat ik nog genoeg ruimte onder over houdt voor een carter want die moet ik zelf maken en veel ruimte blijft er niet over maar het gaat hoop ik net , heb ook het stuurhuis moeten laten zakken,zal vanavond een paar foto"s hier op plaatsen.

Kijk mijn eerste reactie top.

Een A manta is ook een mooie auto en vooral een om een V6 in te bouwen.

Ik heb de motorsteunen ook klaar nu maar het meeste werk tot nu toe is om het blok zo in te bouwen dat ik nog genoeg ruimte onder over houdt voor een carter want die moet ik zelf maken en veel ruimte blijft er niet over maar het gaat hoop ik net , heb ook het stuurhuis moeten laten zakken,zal vanavond een paar foto"s hier op plaatsen.

heb het stuurhuis ook 2 cm laten zakken en 2 cm dichter op de as gemaakt.

het originele carter heb ik gebruikt, en het past allemaal precies maar houd niks over.

het enige minpunt is dat het blok aardig ver naar voren zit, wat de gewichtsverdeling niet echt ten goede komt.

de manta is van een forumlid hier en niet van mij trouwens.

er zit nog zo'n 5 cm ruimte tussen het blok en brandschot.

het wordt alleen nog afwachten of er een fatsoenlijke radiateur tussen het blok en front past :hmmz

heb het stuurhuis ook 2 cm laten zakken en 2 cm dichter op de as gemaakt.

het originele carter heb ik gebruikt, en het past allemaal precies maar houd niks over.

het enige minpunt is dat het blok aardig ver naar voren zit, wat de gewichtsverdeling niet echt ten goede komt.

de manta is van een forumlid hier en niet van mij trouwens.

er zit nog zo'n 5 cm ruimte tussen het blok en brandschot.

het wordt alleen nog afwachten of er een fatsoenlijke radiateur tussen het blok en front past :hmmz

Kijk nog meer mensen die een v6 in een ctje bouwen. Ik rijd nu ruim een jaar met mijn aero met mv6. Dat rijd heerlijk. Ik ben benieuwd hoe het jou vergaat met het inbouwen. Zal deze topic blijven volgen. Mocht je willen zien hoe hij er bij mij in ligt. De 15de ben ik in beekbergen bij het c treffen.

Kijk nog meer mensen die een v6 in een ctje bouwen. Ik rijd nu ruim een jaar met mijn aero met mv6. Dat rijd heerlijk. Ik ben benieuwd hoe het jou vergaat met het inbouwen. Zal deze topic blijven volgen. Mocht je willen zien hoe hij er bij mij in ligt. De 15de ben ik in beekbergen bij het c treffen.

Mooi dat je de 15de ook komt. Wat voor bak ga jij eigenlijk gebruiken?

Wat me bij alle drie de foto's een afknapper vindt is dat die lelijke computer bak onder de kap zit. Maar die eerste is een pracht coupe. Die heeft hem geloof ik al 10 jaar geleden omgebouwd. Toen de tijd een keer bij de Blitz hitz gewien.

Mooi dat je de 15de ook komt. Wat voor bak ga jij eigenlijk gebruiken?

Wat me bij alle drie de foto's een afknapper vindt is dat die lelijke computer bak onder de kap zit. Maar die eerste is een pracht coupe. Die heeft hem geloof ik al 10 jaar geleden omgebouwd. Toen de tijd een keer bij de Blitz hitz gewien.

Je maatje Ruben was straks bij me, ik zou het stuurhuis daar laten waar hij is, je krijgt namelijk bumbsteering. ik had dit bij mijn coupe, heb alles er weer uit getrokken en het stuurhuis op de originele plaats gezet. als je namelijk over een bv spoorwegovergang rijd, gaat je stuur dingen doen die niet wilt.geen houden aan.......

ik vond het in ieder geval veels te link, en heb weer een nieuw voortrein gebouwd en die er onder gezet;)

suc6 met de ombouw

Gr. CCG

Je maatje Ruben was straks bij me, ik zou het stuurhuis daar laten waar hij is, je krijgt namelijk bumbsteering. ik had dit bij mijn coupe, heb alles er weer uit getrokken en het stuurhuis op de originele plaats gezet. als je namelijk over een bv spoorwegovergang rijd, gaat je stuur dingen doen die niet wilt.geen houden aan.......

ik vond het in ieder geval veels te link, en heb weer een nieuw voortrein gebouwd en die er onder gezet;)

suc6 met de ombouw

Gr. CCG

@CCG wrote:Je maatje Ruben was straks bij me, ik zou het stuurhuis daar laten waar hij is, je krijgt namelijk bumbsteering. ik had dit bij mijn coupe, heb alles er weer uit getrokken en het stuurhuis op de originele plaats gezet. als je namelijk over een bv spoorwegovergang rijd, gaat je stuur dingen doen die niet wilt.geen houden aan.......

suc6 met de ombouw

Gr. CCG

ik heb mijn stuurhuis ook verlaagt en merk niets weet wel van een vriend die had hem tever verlaagt dat was ook tever en ging ook raar doen toen heben we bij mij maar 2cm gedaan en is goed

@CCG wrote:Je maatje Ruben was straks bij me, ik zou het stuurhuis daar laten waar hij is, je krijgt namelijk bumbsteering. ik had dit bij mijn coupe, heb alles er weer uit getrokken en het stuurhuis op de originele plaats gezet. als je namelijk over een bv spoorwegovergang rijd, gaat je stuur dingen doen die niet wilt.geen houden aan.......

suc6 met de ombouw

Gr. CCG

ik heb mijn stuurhuis ook verlaagt en merk niets weet wel van een vriend die had hem tever verlaagt dat was ook tever en ging ook raar doen toen heben we bij mij maar 2cm gedaan en is goed

beste allemaal,

Heb vandaag samen met mijn maat het blok er helemaal pas ingekregen met de omega 5 bak eraan moesten wel het schakelmechanisme inkorten maar mijn maat( ruben) kan top lassen dus dat was geen probleem, hij ligt nu voor 90% goed in de auto moet alleen nog een paar dingen uitkloppen en dan is het top.

We zijn ook begonnen om een nieuwe carterpan te maken.

ik moet effe uitzoeken hoe ik foto's moet posten dan zet ik ze erop.

bedankt,

Sinus.

Terug
Naar boven