• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

C Kadett Limo '78 drift project -> C20NE

origineel gepost door kiyamizio

fjay hoe oud ben je eigenlijk zit zeker nog in de pubertijd, jij wil een snelle driftable kadett en wou noemen mogelijk heden,

ga naar de sloop kijk naar een x25xe en je zie hoe groot zon ding is.

dan zou ik een mal maken van onder de kap dus voor as er onder vandaan en meten hoe je met de motorsteunen alles moet doen, als dat allemaal te veel is voor je trap je er toch een 2,4 in!! dan doen de meeste voor een beetje vermogen

jij ouwe hoer alleen over je vader dit en dat dan kan je beter die 2.0E er weer in gooien.

je koop een 3l v6 en je ga aan de gang des noods kijk je ff bij andere hoe die dat gedaan hebben want er zijn er zat met een v6 erin hebben en dan kan je goed afkijken, we kunnen wel allemaal blijven typen maar als jij nog geen plannen heb en onderneem kom wij nooit verder dan alleen typen,

en btw die kadett moet je niet verkopen je zal er niet winst op maken,

wij geven alle onze mening daar is een forum voor.

Als ik er geen kuipen en gordels voor had gekocht had ik er al winst op gemaakt ;)

Ik ben 17, en ik moet voor werkelijk ALLES toestemming van het ouderlijk front hebben. Nou snap ik dat bij zoiets best, maar als het zover gaat dat ze me gaan ondervragen voor wie ik een treinkaartje heb voorgeschoten..

origineel gepost door 16v kadett c

ojaaaaaa ik zou tog voor een sr20det gaan kom je ook goed uit met de karterpan:P:P:P

http://www.modifiedstreetcars.com/cars.php?Holden_Gemini_SR20DET&p_id=153

sr20det, dat is toch niks man :P

hier dis veel leuker rb25det

met bak van een skyline gts en achteras van een dikke volvo king: zou moeten kunnen :hmmz

Maar ik ben 19 en ben zelf nu al een tijd bezig om spullen te verzamelen om hem 2.0 te maken. Ik snap dat een dikke motor leuk is, alleen is het niet zonde dat je straks 18 bent en ( bijv ) in de cuore van je moeder moet gaan rijden. En dat omdat je perse een dikke v6 ofzo in je C wil hangen en het veel tijd gaat kosten. En geld natuurlijk. Terwijl er zo een leuke 2.0 in kan voor 100 euro... Waar je super veel plezier mee kan hebben:P

origineel gepost door black champion

conclusie: je bent zielig??

hahahaha laaten we hem niet afzeiken die jongen heeft het al moeilijk genoeg thuis als ik dit zo hoor :agent

moet wel zegen dat het geen reden is om zoon groote

mond hier tegeven dus je kan wel eens sorry zegen daar voor en er niet er over heen praten een beetje respect hier is wel op zijn plaats

Hoop gepraat, maar wordt niks klaar gemaakt hierzo..

Maare, als je wilt driften kun je ook gewoon een 1200tje pakken hoor (ja ik heb er zelf ook een) ben zonet nog ff goed dwars gegaan hier op het industrie geen enkel probleem!

Gewoon een kwestie van mop mop, gas d'r op.. en onthouden vaake buj te bang!

origineel gepost door mantarobin

Hoop gepraat, maar wordt niks klaar gemaakt hierzo..

Maare, als je wilt driften kun je ook gewoon een 1200tje pakken hoor (ja ik heb er zelf ook een) ben zonet nog ff goed dwars gegaan hier op het industrie geen enkel probleem!

Gewoon een kwestie van mop mop, gas d'r op.. en onthouden vaake buj te bang!

:jerry:jerry:jerry:jerry

helemaal waar!!

en 100 procent sper helpt ookking:

Mooiste van zo'n OHVtje voor de prijs van een kratje bier heb je vaak een nieuwe :D

En nog mooier.... Je kan een 1.2 wat beter verantwoorden bij je ouders dan een 2,5 v6 ;)

Je had het anders moeten aanpakken, ik ben zelf nog geen 18 en mn huidige coupé is dus mn eerste kadett.

Ik wilde eerst ook een 2liter of hoger en de hele mikmak,

als je ff nadenkt is het beter dat je eerst ff een jaartje (of twee) in een leuke 1200 rond kachelt en ervaring opdoen.

Kun je later altijd die 1200 ruilen voor een een snellere of erbij kopen, dan zouden je ouders dat denk ik ook sneller goed vinden...

leren rijden doe je toch pas nadat je je rijbewijs hebt.. maargoed dat nul ervaring gaat ook weer niet op, heb mn eerste hok al naar de sloop getrapt enzo :P een 105pk Sierra, dus ik wilde het wat serieuzer aanpakken dit keer

origineel gepost door FJay

leren rijden doe je toch pas nadat je je rijbewijs hebt..

daarom, dat leren kun je beter in een normale (niet al te snelle) auto doen.

rij zelf nu 2.5 jaar in een 1.3s kadett. 75 pk. mooi om te leren, en nu ben ik bezig met een 2.4 liter kadett als hobbyauto.

zoiets zou je ook moeten doen:thumbup

sneller kan altijd nog!

zoiets ligt helemaal aan jezelf of het kan ofniet... Ik reed toen ik net men rijbewijs had een Kadett GSi C20XE, nooit brokken gemaakt, wel een paar leermomentjes. Maar verder ook nooit gek gedaan. Als je van jezelf weet dat je je kun inhouden/beheersen dan komt het wel goed.

Als je van jezelf weet dat je met oogkleppen op altijd volgas gaat en nergens gevaar ziet zou ik nog es overwegen om een snelle auto te gaan rijden..

origineel gepost door giuliettaevo

de ervaring van die 1.3S gaat je bij een achtrwielaandrijver niet echt helpen denk ik...

Gladwegdek + een klein beetje gas op 't gaspedaal is bij mijn City al genoeg om te uitbreken :P Nu weet ik wat ik moet doen om controle te houden... Maar zijn er zat die overcompenseren :)

Hij bedoeld dat die 1.3s een voorwielaandrijver is ;)

Maar indd een 1.2 C kadettje wil zeker wel dwars te krijgen en dus goed om ervaring mee op te doen.

hier een voorbeeld uit eigen werk:angel ( hoe het dus niet moet )

Toen had ik net een week mijn rijbewijs, het regende, "brede"banden en geen ervaring.

ik doelde eigenlijk op het algemene auto rijden. rij in een d kadett 1.3s.

tis eerst belangrijker om de regeltjes te leren kennen en toe te passen.

ook het rijden zelf, inschatten met remmen etc.

na een paar jaar ken je dat en dan is het verstandig om eens wat sneller te gaan.

tis ook maar net hoe je zelf bent,

ik ken leeftijdsgenoten die zelfs met een suzuki alto 0.8 liter een gevaar op de weg zijn. terwijl anderen met een turbomotor heel netjes rijden en zeker niet te gek doen.

Die is nu weer netjes, op de bumper na. Je ziet wel dat hij schade heeft gehad helaas.

Maar nu gaat mijn zusje er in rijde:P en ik rijd C coupe:agent

zo issie nu

Btw hij is netjes gemaakt door mijn pa, helaas heb ik weinig tijd ivm school.

Net wat GlennGSi ook zegt, ik rijdt zelf ook vanaf begin af aan (nu zo'n 2 jaar) in een Manta b GSI.. heb meer dan genoeg leermomentjes gehad!, maar zoals ik al zei om echt dwars te gaan is echt geen dik blok nodig!!!

Dat dwars blijven zal hem zo 123 toch nog niet lukken, moet eerlijk zeggen dat ik het nu aardig onder de knie heb.. En het dwars blijven met een 1.2tje tjaa:P

het enige wat jullie waarschijnlijk vergeten is dat het leren niet op de openbare weg gaat gebeuren.. ik heb een hekel aan asociale rijders (bijv een niet nader te noemen familielid haha)

Verder doe ik het liever in 1 keer zo dat ik er nog een tijdje mee vooruit kan. Leren met minder vermogen is natuurlijk beter enz enz, maar ik wil niet na een jaartje opnieuw al dat gedoe..

Terug
Naar boven