• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c-kadett rijders..

Oorspronkelijk gepost door druppie

Kan zelf bepalen hoelaag door de ringen he.. Ik wil zelf rond 9cm gaan.. En achterin komt toch niemand..

Precies, hoe laag je hem legt kun je zelf bepalen.

Voor mij was het ook de eerte keer dat er mensen achterin de auto zaten. Komt gelukkig verder niet vaak voor..

Groeten,

Mark:thumbup

is het niks om van die stelbussen tussen de veren te hebben???je weet wel een bus met draad die je in het gat bij de achterveer plaatst en dan met 2 grote moeren hoogte kunt verstellen

Uhm, een hele goede vraag, geloof dat 2 veren van een ford waren en 2 veren van een alfa (75??????)

Heb die set toen zo gekocht, en weet nie precies waar ze vanaf kwamen

Gr Ferdie

Hoi allemaal,

Helaas moet ik de 11cm verlagingset bestaande uit 4 gestraalde en nieuw gelakte veren met twee zeer nette (verstelbare) korte rode koni's te koop aanbieden. :(

Het staat de auto echt superstoer maar lager moet deze niet worden. Toch gaat de auto straks nog 27,5mm extra zakken ivm de andere velgen en bandenmaat. Daarbij komt een mooie hifi ombouw om de hoek kijken met de nodige kilo's bitumen(totaal ong. kilo of 150). En uiteraard weegt de 2ltr CIH ook wat meer dan een 1200N.. Al met al is het geweldig sportief rijden en problemen met drempels vallen eigenlijk redelijk mee maar de plannen laten het niet toe deze superset te hanteren..

Dus wie interesse heeft stuurt me maar een U2U.

Groeten,

Mark:thumbup

En ook een update van de Coupé!

Onderdelen zijn besteld om hem de APK door te loodsen.

Daarna ff snel afspraak maken met mijn beun 8) Tis nogal wat werk dus laat een deel doen (zoals laswerk), daarbij heeft ie een brug en ik heb nu ff geen zin weer alles op de straat/grond/oprit te moeten doen..

Verder nog wat geplamuurd en geschuurd.

Wielkastrand is bijna strak.. lastig hoor om zoiets zonder hobbels over de volledige lengte glad te krijgen.. maar t gaat de goede kant op!

foto's zijn te vergroten door erop te klikken

Dan nog wat de rotte plekken die ik kaalgeschuurd had, ff afgeplamuurd. Moet ik nog verder strakschuren.

Zoals je in dit topic al had kunnen lezen, heb ik nieuwe velgen gekocht.

Rechts is net geschuurd (zat na het stralen weer klein beetje corrosie op)

Ik was bezig met schuren en wist t al gelijk: ik ga niet polijsten.. Ik zie er de lol niet van in haha

En vervolgens alle 4 in de spuitplamuur gezet om ze nog gladder te krijgen

Omdat ik dus niet voor polijsten ga, wil ik ze eigenlijk niet helemaal zilver doen, maar weer iets aparts, wat goed bij de auto past en wel redelijk uniek is.

Ik wil een deel vd velgrand in dezelfde oranje lakkleur lakken/spuiten.

Your opinions please!

Of NIET

Of 1, alleen buitenrand

Of 2, alleen buitenrand met stukje tussen de spaken

Of 3, alleen de binnenste rand, buitenrand niet.

Ik neig naar mijn oorspronkelijke optie 1, maar ben wel ff benieuwd naar de reacties.. 8)

Dat was de mega-update weer voor vanavond!

hoihoi

Boaz

alle 4 de optie`s niet.

De spaken zwart de rest grijs. is veel mooier ik denk als je het oranje maakt wordt het zo`n kermis auto.

toch maar niet gedaan.. leek me wel leuk hoor, maar om het strak te krijgen had ik eerst oranje moeten doen, toen afplakken, en toen pas zilver erover..

Maarja, ik was zo slim eerst zilver te doen ;) hehe

Nouja, boeit ook niet, ze zijn nu metallic zilver en zien er echt strak uit. Later op de avond de blanke lak!

Heeft er iemand nog 4 naafkapjes van bovenstaande velgen over?? Die zaten er niet bij

ik ben martijn , autofreak in hart en nieren.

ik heb net de ckadett van ronaldc2 gekocht(is een goede vriend van me).

ik was op zoek naar en goedkope auto voor naar me werk en toen kwam ie met deze aan , ik dacht das wel een leuk wagentje ff wielkastranden lassen, dorpeltjes ff een beetje restaureren en lekker rijden .

dit is em

lekker bakkie toch!

kan eindelijk me andere auto in de stalling.

heb namelijk nog een corrado g60 en een corrado vr6 met opgeboord blok van 3liter.

hier mijn fotosite van me andere auto's:

maar ik ben ook erg trots op me opeltje hoor:)

ik heb em door ! hier een fototje

fotoskadet0107hi.jpg

Terug
Naar boven