• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c-kadett rijders..

Oorspronkelijk gepost door Peter 1.6s Berlinetta

Oorspronkelijk gepost door vdriel

Ik ben nieuw op dit forum. Deze twee zijn nog in mijn bezit:

Kadett.jpg

Coupe2_3.JPG

jij heb toch ook een eigen website gehad of niet. Bij HetNet.

Mooie wagen vooral die bovenste. met die bovenste heb ik nog ooit samen gereden met de rond rit van OKCCB/H en OKCCN, weet je het nog christiaan?

Oorspronkelijk gepost door rellie kel

Oorspronkelijk gepost door pipo

en hier weer een mooie auto uit het brabandse land.dit is de 1200 sr van hanzel:thumbup

MijnKadettC00155.jpg
wanneer begin je met lassen?:jerry

hoezo lassen heb ik wat gemist????:cry

Oorspronkelijk gepost door hanzel

Ik heb sinds kort een c-coupe uit 1973, het SR type, en alles is helemaal origineel, de zwarte motorkap, velgen, interieur enz. Omdat ik dit type bijna nergens tegen kom op internet vroeg ik me af of het een zeldzaam type is??

Komende dagen maak ik een foto!!

Handig dat nog niemand echt antwoord gegeven heeft :P :D

De SR is bij mijn weten wel vrij uniek. Tuurlijk zijn er nog een redelijk aantal in omloop, maar lang niet zoveel als de standaard 1.2 N of S.

De SR heeft allerlei extra opties als electrische antenne, electrische ruitensproeier ipv de voetpomp, interval op de ruitenwissers, 4 tellers in de middenconsole, zwart/grijs gestreept interieur, . Meer verschillen weet ik eigenlijk niet, maar die zullen er vast wel zijn.

Die zwarte kap, is die wel origineel zo? Die van mij heeft dat nl. niet.

Ik heb zelf ook een SR en ik wil hem dan ook gewoon standaard houden. Verkrachten (of noem het tunen :P) daar heb ik de Golf voor haha :jerry

hoi

Boaz

goeie link :)

Thanks man..

Omdat al het chroom wel slecht begint te worden (lees dof en niet meer op te poetsen) zit ik erover te denken dit matzwart te maken.. Misschien is een matzwarte kap dan ook wel gaaf (aangezien de kap ook opnieuw gespoten moet worden..) Ik ga een avondje fotoshoppen haha.

Ohja: is er veel verschil tussen de Opel Kadett C Club Nederland en de Opel Kadett-C Club Belgium-Holland?

Welke is er leuker/actiever/etc? ;)

thanks

gr Boaz

electrische antenne is niet orgineel

wel orgineel zijn

electrische ruiten sproeier

H4 kop lampen

verstralers

sr velgen

toeren teller

4 meter consosel bij pook (bij een 1.2)

3 meter consol onder asbak (nbij 1.6)

cigaretten aansteker

en zo nog wel een paar dingen

Komt de electrische antenne dan standaard uit de Rekord ofzo?

Vorige week stond er hier nl. een Rekord op de sloop met exact dezelfde electrische antenne.

dus zouit de fotos te zien is het wel standaard die zwarte kap.

mijn coupe is een 1600 berlinetta sr

maar deze had ook geen zwarte kap[ooit schade gehad ]maar had wel mistlamp en verstralers kabels extra in de kabelboom verwerkt

sr11.jpg

maar deze wat is dat voor een raar groot gat in dat dak.of had die ook al een glazendak net als een smart:D

of is dat gewoon een chrastest.

en is die zwarte bies ook sr??

en heb je van die brede city ook foto s van de voorkant

en kel kon je het niet laten om je eigen coupe er bij te zetten hhaahahah:D

@ Peter Ik heb inderdaad een eigen website gehad bij Het Net en ben zo af en toe ook nog wel eens aan een nieuwe bij @ home bezich.

@ Pipo De onderste Kadett is van het jaar op alle Kadett C treffens geweest Kaiserlautern, Sevenum en Roermond geweest en stond inderdaad ook bij Budel aan de start bij de sprint. Verder liggen er achter rode Koni's onder die ik van de winter bij jouw gekocht heb.

@ rellie kel Van die rondrit weet ik inderdaad nog. Was de enigste rondrit die ik gereden heb. En was eigenlijk erg leuk. De gele coupé ligt echt helemaal uit elkaar. Maar ik hoop er volgend jaar weer eens mee naar een treffen te komen. Doe hem in iedergeval nooit meer weg. Ik heb iets met die auto.

en kel kon je het niet laten om je eigen coupe er bij te zetten hhaahahah:D Hihi, dit is niet mijn eigen site, maar als je goed naar de URL kijkt van een Oostenrijker. Hij heeft dus de mijne erbij gezet, goede vent :thumbup

van deze;?

studie02.jpg

nee dit is ook de enigste foto die ik hier van ken, en schijnbaar de enigste die bekend is.:(

Oorspronkelijk gepost door rellie kel

van deze;?

studie02.jpg

nee dit is ook de enigste foto die ik hier van ken, en schijnbaar de enigste die bekend is.:(

maar heeft deze een c neus of een chevette neus.en die 4 spaaks velgen lijken wel op die van een d kadett berlina maar dan breder:D

Oorspronkelijk gepost door Opel-Force

hoezo lassen heb ik wat gemist????:cry

He Pipo,

ik heb de auto ook gezien, en daar mag een lasapparaat idd weleens aan ruiken!!:P

Niet dat hij zo slecht is maar links en rechts kan er weer wat vers staal ingelast worden...:D [/quote]

Ja er moeten nog wel wat dingetjes gelast worden voor de keuring maar over het algemeen vindt ik hem niet tegenvallen. het linkervoor spatbord is ook heel slecht maar die heb ik er al een goeie bijgekregen.

Enne mensen, bedankt voor de info over het SR type :wors

Ik las ook dit op een site:

De SR versie was voorzien van een matzwarte motorkap en rally-striping. Tevens was deze versie voorzien van stuggere schokbrekers, andere banden, een uitgebreid dashboard met toerenteller, voltmeter en oliedrukmeter.:thumbup

Oorspronkelijk gepost door hanzelIk las ook dit op een site:

De SR versie was voorzien van een matzwarte motorkap en rally-striping. Tevens was deze versie voorzien van stuggere schokbrekers, andere banden, een uitgebreid dashboard met toerenteller, voltmeter en oliedrukmeter.:thumbup

Klopt, dat had ik ook al gevonden haha

Die matzwarte kap (met het biesje e.d.) en striping wil ook gaan doen..

Zo wordt ie dan (maar dan met mijn kleur oranje want een respray heb ik even geen geld voor)

sr07.jpg

Dat dash en de extra tellers zitten er bij mij gelukkig nog in..

ik kan nergens dit soort originele persfoto's (of tekeningen zoals ze dat toen deden) terugvinden van een C2-SR met zwarte kap.

Ik hoorde van een vriend dat de C2-SR een compleet zwarte kap had (dus zonder het randje kleur en zwarte biesje aan de voorkant), maar ik weet niet of dat klopt..

De zijstriping van de C1-SR en C2-SR verschillen trouwens wel. Jat ik ook allemaal maar van de foto's op http://www.kadett.icsnetworks.at/foto2.htm hoor hahaha

ohja, weet iemand foto's te vinden van de achterkant van een (Coupé) SR met die matzwarte uitvoering??

Ik wil zien hoe ver de zijstriping doorloopt en wat er nog meer voor matte geintjes zitten aan de achterkant. :wub

Terug
Naar boven